جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۴ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان:از پروژه‌های خیرساز توسط دولت حمایت شود

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه در منطقه پروژه هایی قرار دارد که توسط خیرین شروع شده اما متاسفانه از سمت دولت حمایت صورت نگرفته و به…

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه در منطقه پروژه هایی قرار دارد که توسط خیرین شروع شده اما متاسفانه از سمت دولت حمایت صورت نگرفته و به پایان نرسیده است، افزود: در واقع خیرین منطقه در انجام پروژه ها پیش قدم هستند و وظیفه ماست که خیرین را ناامید نکرده و آنها را حمایت کنیم.

به گزارش میلاد لارستان، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نماینده ویژه رئیس جمهور که بعنوان بررسی مسائل و مشکلات به شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز سفر کرده است، پس از حضور و بازدید میدانی از برخی پروژه‌های این مناطق، در جلسه‌ای که به میزبانی شهر خنج با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، نمایندگان خیرین و ائمه جمعه برگزار شد، پس از استماع دغدغه‌ها و درخواست‌های آنان، درخصوص مسائل مطرح شده صحبت کرد.

در این جلسه رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان در سخنانی با بیان اینکه با نگاه به آمار تعداد پایگاه های اورژانس جاده ای تحت پوشش علوم پزشکی لارستان به این نتیجه می رسیم که این منطقه بعد از شیراز در رتبه دوم قرار دارد که این نشان از وسعت شهرستان و حوزه دانشکده علوم پزشکی لارستان دارد، اظهار داشت: گستردگی خدماتی که در حوزه بهداشت و درمان حوزه استحفاظی دانشکده علوم پزشکی لارستان صورت می گیرد نیازمند این است که از طرف وزارت بهداشت و درمان حمایت صورت گیرد تا بتوان این گستردگی را بخوبی تحت پوشش قرار داد و عدالت بین مناطق را رعایت کرد.

دکتر بهزاد رضائی با اشاره به اینکه در منطقه پروژه هایی قرار دارد که توسط خیرین شروع شده اما متاسفانه از سمت دولت حمایت صورت نگرفته و به پایان نرسیده است، افزود: در واقع خیرین منطقه در انجام پروژه ها پیش قدم هستند و وظیفه ماست که خیرین را ناامید نکرده و آنها را حمایت کنیم.

وی با طرح این مثال که مرکز غربالگری و سرطان لارستان با تعهدی که از سمت وزارت داده شده توسط خیر حدود ۹ سال است که ساخته و تکمیل شده اما در مرحله اختصاص تجهیزات مدت هاست که مانده و باعث نارضایتی برای خیر و مردم شده است، ادامع داد:  پروژه بزرگ دیگر منطقه پردیس دانشکده علوم پزشکی لارستان است که پیشرفت های خوبی داشته اما باید به آن کد پروژه اختصاص داده و از طرف سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت حمایت شود تا با کمک خیرین و مشارکت دولت این مهم به نتیجه برسد.

این مسئول با اذعان به اینکه نیاز آموزشی، رفاهی، ورزشی و دانشجویی ما در پردیس علوم پزشکی لارستان در نظر گرفته شده و با افتتاح آن این عوامل به نتیجه خواهند رسید و در منطقه ارتقا خواهند یافت، تصریح کرد: در بخش جویم به عنوان قدیمی‌ترین بخش لارستان بیمارستان این بخش باید تکمیل شود در حالیکه سالهاست ساخت آن شروع شده است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به حمایت نماینده مردم از این پروژه برای ورود به لایحه بودجه به منظور تخصیص اعتبار و افتتاح زودتر، خاطر نشان کرد: با مدیریتی که از سمت وزارت بهداشت و معاونت درمان صورت گرفت، قرار شد تا آنژیوگرافی مغزی در کلینیک قلب در حال راه اندازی بیمارستان امام رضا(ع) مستقر شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه این کلینیک ۱۰۰ درصد خیرساز توسط بنیاد نیک اندیشان هاشمی زاده احداث شده است، عنوان کرد: اعتبار ارزی آن در هیئت امنا ارزی موجود است اما باید از طرف وزیر بهداشت اجازه نهایی صادر شود تا این مهم نیز به نتیجه برسد.

رضائی با ابراز خرسندی از وقوع اتفاقات خوبی نظیر ساخت بیمارستان خیرساز اوز، گفت: مردم این شهرستان امیدوار به تجهیز آن توسط دولت هستند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان شهرستان اوز با قدمت ۳۰ ساله کارهای بزرگی صورت داده و نیازمند دستگاه سی تی اسکن است و باید به این دستگاه مجهز شود، ادامه داد: در بیمارستان بخش بیرم هم نیازمند دستگاه سی تی اسکن هستیم زیرا این بخش فاصله زیادی تا مرکز شهرستان دارد و جاده آن نامناسب است و در صورتی که دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان بیرم اختصاص یابد قطعا میزان مراجعه به مرکز شهرستان نیز کم خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان در پایان اضافه کرد: امید می‌رود با مساعدت و همراهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این منطقه به قطب پزشکی در جنوب کشور تبدیل شود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۷:۰۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین