پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۸ب.ظ
::آخرین مطلب 24 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

کار اختصاص دستگاه رادیوتراپی به مرکز صالح‌پور لار در نوبت قرار دارد

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان در تشریح روند پیگیری‌ها درخصوص تصمیمات سفر چندی پیش دکتر جان‌بابایی معاون وزیر بهداشت به لارستان، گفت: این مسئول ارشد وزارت بهداشت در سفر خود…

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان در تشریح روند پیگیری‌ها درخصوص تصمیمات سفر چندی پیش دکتر جان‌بابایی معاون وزیر بهداشت به لارستان، گفت: این مسئول ارشد وزارت بهداشت در سفر خود بازدیدی از کلینیک تخصصی امام حسن مجتبی(ع) شهر لار داشت و وعده همکاری دادند و پس از آن نیز چندین دیدار حضوری در تهران با معاون وزیر انجام شد و براساس آخرین پیگیری‌ها، دستگاه رادیوتراپی لار در نوبت اختصاص دستگاه قرار دارد اما آن‌چیزی که به دنبال آن هستیم، این است که در اسرع وقت بتوان این پروژه را از حالت رکود خارج کنیم.

دکتر بهزاد رضائی در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه از ۳ هفته پیش شاهد رشد آمار بیماران کرونایی و در ادامه افزایش تعداد بستری‌ها بودیم و علت اصلی این موضوع نیز آن است که مردم رعایت پروتکل‌ها را کنار گذاشته‌اند، اظهار داشت: شکل گیری‌های دورهمی‌های خانوادگی، سیاسی، عزا، عروسی یا هر نوع دیگری می‌تواند باعث تشدید وضعیت موجود کرونایی شود و جمع زیادی را درگیر خود کند.

وی با ابراز گلایه از برگزاری مراسم های عروسی علی‌رغم هشدارهای متعدد، افزود: متولی برخورد با عروسی‌ها یا تعطیل کردن آنها با دانشکده علوم پزشکی نیست چراکه قوه قهریه‌ای برای مقابله با چنین موضوعاتی را در اختیار ندارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه کار تزریق واکسن کرونا افراد بالای ۶۰ سال شهرها در حال انجام است، تصریح کرد: با توجه به اینکه جمعیت روستایی کمتری داریم، کار تزریق افراد بالای ۵۰ سال در به تدریج در حال انجام است.

این مسئول با اذعان به اینکه در حال رایزنی با وزارت بهداشت جهت دریافت واکسن در راستای واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال در سه شهرستان لارستان، خنج و اوز هستیم، خاطر نشان کرد: در صورت تحقق سهیمه درخواست داده شده، کار تزریق واکسن این گروه سنی از هفته جدید کلید می‌خورد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه بالغ بر یک هزار نفر در حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان در برابر بیماری کووید ۱۹ واکسینه می‌شوند، ادامه داد: امید می‌رود با تغییراتی که در ایستگاه‌های تزریق واکسن ایجاد کرده‌ایم، بتوان این آمار را بسیار افزایش داد چرا که تنها راه برون‌رفت از بحران فعلی، انجام واکسیناسیون است.

رضائی در تشریح روند پیگیری‌ها درخصوص تصمیمات سفر چندی پیش دکتر جان‌بابایی معاون وزیر بهداشت به لارستان، عنوان کرد: این مسئول ارشد وزارت بهداشت در سفر خود بازدیدی از کلینیک تخصصی امام حسن مجتبی(ع) شهر لار داشت و وعده همکاری دادند و پس از آن نیز چندین دیدار حضوری در تهران با معاون وزیر انجام شد و براساس آخرین پیگیری‌ها، دستگاه رادیوتراپی لار در نوبت اختصاص دستگاه قرار دارد اما آن‌چیزی که به دنبال آن هستیم، این است که در اسرع وقت بتوان این پروژه را از حالت رکود خارج کنیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با یادآوری روند پیگیری‌های این مجموعه در راستای تکمیل بیمارستان جویم، گفت: در سال ۹۹ به میزان ۶ میلیارد تومان بودجه دریافت شد که ۲ میلیارد آن صرف پروژه شده و ۴ میلیارد دیگر آن در دانشکده لارستان موجود است و ما منتظر از سرگیری پروژه هستیم که مشکل اصلی توقف کار، کمبود سیمان در بازار است.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار بیمارستان جویم به دلیل تخلفاتی که در زمینه استحکام ستون‌ها داشت با نظر کارشناسان دفتر فنی دانشکده علوم پزشکی لارستان و دفتر فنی استانداری فارس تخریب شود و کار بتون‌ریزی مجدد انجام گیرد که در حال حاضر قالب‌گیری انجام شده است و منتظر بتون‌ریزی هستیم، گفت: متأسفانه چالش‌ امروز حوزه سیمان منجر به بروز کُندی اجرای کار شده است و امید می‌رود بتوان سرعت اجرای طرح را تسریع کرد که با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته مبلغ ۱۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ و همچنین مبلغ ۱۸ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۱ از طرف سازمان برنامه‌وبودجه تعیین شده است.

رضائی با بیان اینکه هیچ‌کدام از بودجه‌های ۱۸ میلیارد تومانی که ذکر شد، هنوز هیچ‌وجهی از آن واریز نشده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه کمیسیون ماده ۲۳ نیز بیمارستان جویم را تأیید کرده، موانع را از سر راه برداشته‌ایم و انتظار می‌رود روند اجرای این طرح را تسریع کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با درخواست از رسانه‌ها برای پوشش جدی اخبار مربوط به حوزه کرونا، اضافه کرد: انجام واکسیناسیون کمک شایانی در کنترل بیماری کرده ولی بدلیل آنکه واردات واکسن به کشور محدود است، سرعت تخصیص سهیمه‌ها در کل کشور کُند و زمان‌بر بوده که به همین دلیل از مردم عزیز تقاضا داریم که زدن ماسک و رعایت پروتکل‌ها را جدی بگیرند تا تلخی از دست دادن اطرافیان را نچشیم.

وی با ابراز نگرانی از سهل‌انگاری عموم مردم در رعایت اصول بهداشتی مربوط به کرونا نسبت به پیک‌های قبلی، خاطر نشان کرد: متأسفانه درصد رعایت پروتکل‌ها کاهش چشمگیری داشته است و امید می‌رود بتوان چند ماه باقی مانده تا تکمیل واکسیناسیون کشوری را تحمل کنند و حافظ خود و خانواده‌ها باشند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “کار اختصاص دستگاه رادیوتراپی به مرکز صالح‌پور لار در نوبت قرار دارد”

  1. دلسوز گفت:

    حرف نماینده درست یوده که بودجه هست ولی کار خوابیده

  2. ناشناس گفت:

    البته نماینده یه جورایی میخواست مسئولین دانشکده رو متهم کنه
    نگفت مقصر کمبود سیمکان یا تخلفات فنی بوده ….. بالاخره سیاست ….

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین