پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 23

سفر رئیس جمهور به استان فارس امیدبخش است/برگزاری جلسات علمی پساوحدت در لارستان و اوز

امام جمعه لارستان با قدردانی از حرکت جهادی و انقلابی رئیس جمهور آیت‌الله دکتر رئیسی در زمینه سفر به استان فارس، ادامه داد: از طرف مردم انقلابی لارستان از این…

امام جمعه لارستان با قدردانی از حرکت جهادی و انقلابی رئیس جمهور آیت‌الله دکتر رئیسی در زمینه سفر به استان فارس، ادامه داد: از طرف مردم انقلابی لارستان از این اقدام امیدبخش تقدیر و تشکر داریم.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت جانسوز امام حسن‌عسکری(ع)، مهمترین درس مسلمانان از آن حضرت الگوگیری از سبک زندگی ایشان برشمرد و اظهار داشت: امام یازدهم شیعیان دارای ویژگی‌های سخاوت و بخشندگی و ساده‌زیستی بودند.

وی هفته وحدت و همچنین هفته نیروی انتظامی را تبریک گفت و از تلاش‌های همیشگی بسترسازان امنیت در جامعه تشکر کرد و افزود: در همه مناسبت‌های ملی و مذهبی که همه آحاد جامعه در کنار خانواده‌ها به برگزاری مراسم‌ها مشغول هستیم، نیروهای خدوم نیروی انتظامی نه تنها که در جوار عزیزان خود نیستند بلکه دغدغه آنها تأمین امنیت است.

امام جمعه لارستان با تأکید بر اینکه وحدت بسترساز رویش امنیت است، تصریح کرد: تا وحدت نباشد، امنیت ایجاد نمی‌شود و خوشبختانه از دیرباز وحدت در لارستان بزرگ وجود داشته و امروز هم عمیق‌تر شده و در آینده نیز می‌بایست ضمن حفظ وحدت، آسیب‌ها و تهدید‌ها را شناسایی و با آنها مبارزه کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه از برپایی جلسه هفته وحدت با حضور مسئولان شهرستان‌های لارستان و اوز در دفتر امام جمعه شهر لار خبر داد و خاطر نشان کرد: بنا بر مصوبه این جلسه ۶ برنامه عمومی در مراکز شهرستان ها و بخش‌ها برگزار می‌شود و علاوه بر آن ۱۰ برنامه فرهنگی و مذهبی پیش‌بینی شده و در سطح لارستان و اوز به اجرا درمی‌اید.

وی از برگزاری جلسات موضوعات علمی برای نخستین‌بار با محوریت مسائل پساوحدت در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه خبر داد و عنوان کرد: نقد و بررسی مبانی فکری سلفیه جهادی و همچنین بررسی راهکارهای مبانی فکری مذاهب مختلف و تقویت آنان در مواجه با تفکر سلفی جهادی، مهمترین موضوعاتی است که در این جلسات مورد بحث و تبیین قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام موسوی‌خرم با قدردانی از حرکت جهادی و انقلابی رئیس جمهور آیت‌الله دکتر رئیسی در زمینه سفر به استان فارس، ادامه داد: از طرف مردم انقلابی لارستان از این اقدام امیدبخش تقدیر و تشکر داریم.

امام جمعه لارستان با اشاره به سفر وزیر بهداشت به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور به شهرستان‌های جنوب فارس، گفت: در این سفر برخی موضوعات و مطالبات لارستان در حضور وزیر بهداشت مطرح شد.

وی با بیان اینکه اوایل هفته گذشته از دفتر رئیس جمهور خواسته شد تا ۳ مطالبه اولویت‌دار شهرستان لارستان تبیین شود و در قالب نامه‌ای ارسال شود که با رایزنی‌هایی که با فرماندار ویژه لارستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شد، بجای ۳ طرح، ۴ مطالبه اصلی مردم مکتوب و برای ریاست جمهوری ارسال شد، افزود: در گزارش وزیر بهداشت در حضور رئیس جمهور در شورای اداری استان فارس به برخی از موارد پیشنهادی اشاره شد.

حجت‌الاسلام موسوی با برشمردن طرح‌های اولویت‌دار لارستان، گفت: این طرح‌ها شامل؛ تأمین اعتبار جهت اتمام پروژه احداث باند دوم محور جهرم-لار به بندرعباس، تأمین اعتبار پروژه راه‌آهن شیراز-جهرم-لار به بندرعباس و مسیر آنتی لار به ایستگاه زاهدمحمود، تأمین کامل حقابه لارستان از سد سلمان فارسی و تأمین آب مورد نیاز شهرها و روستاها، تأمین و اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ پروژه پردیس دانشکده علوم پزشکی لارستان بود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین