شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۸ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

شهرک صنعتی در بخش صحرای باغ مستقر می شود

معاون استانداری و فرمانداری ویژه لارستان از بهره برداری گاز بزودی در بخش صحرای باغ خبر داد و گفت: در این ایام همچنین کلنگ کارخانه گچ با اعتبار ۴۰۰ میلیارد…

معاون استانداری و فرمانداری ویژه لارستان از بهره برداری گاز بزودی در بخش صحرای باغ خبر داد و گفت: در این ایام همچنین کلنگ کارخانه گچ با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال و شهرک صنعتی در این بخش نیز به زمین زده خواهد شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی در مراسم جشن هفته وحدت در شهر عمادشهر ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و سلاله پاک حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و هفته وحدت در سخنانی خاطرنشان کرد: وحدت در منطقه لارستان بزرگ به برکت وجود علمای بزرگوار شیعه و سنی و اعتقادات قوی و فرهنگ غنی مردم، سالیان سال است که تثبیب شده و روز و به روز به وحدت این منطقه افزوده می شود که بایستی آن را قدر بدانیم و به آن افتخار کنیم.

وی تصریح کرد: این وحدت و اتحاد، بر اساس شاخص‌ها و ملاک‌ها و بر اساس نگرش عمیق معنوی و مبتنی بر علم روز منطقه و بر اساس شاخص های زندگی اجتماعی و از بطن مردم بوجود آمده و کاملا درون زا و مشارکتی و داوطلبانه بوده و در کل بر اساس اعتقادات والای مردم و از درون خود جوشیده است و مبتنی بر فرهنگ دینی و معنوی منطقه می باشد که باید پایدار و ماندگار بماند و نسل به نسل به آیندگان انتقال یابد.

فرماندار ویژه لارستان اذعان داشت: وحدت در این منطقه، وحدت تحمیلی نبوده، بلکه وحدتی داوطلبانه و بر اساس اعتقادات و با مشارکت آحاد مردم و علمای بزرگوار از قدیم‌الایام شکل گرفته است، که هیچ قدرت و هیچ فردی نمی‌تواند این وحدت تحسین برانگیز را از بین ببرد.

وی ادامه داد: باید مراقبت نماییم که خدای نکرده به این وحدت خدشه ای وارد نشود و شیطنت های جزیی که گاهی اوقات رخ می‌دهد را باید در نطفه خفه کنیم.

معاون استاندار فارس در ادامه سخنانش بار دیگر تاکید کرد: وحدت در منطقه لارستان بزرگ کلامی، شکلی، صوری و در یک موضوع خاص نبوده ، بلکه وحدتی بوده است که در تمامی لایه های اجتماعی و موضوعات سیاسی، اقتصادی، اجرایی، عمرانی و غیره شکل گرفته و تثبیت شده است.

حسنی خاطر نشان کرد: ایران اسلامی امروز از یک پتانسیل و ظرفیت بزرگی همچون محوریت ولایت مطلقه فقیه برخوردار است که کشور ما را از تمامی مشکلات و پیچ و خم ها عبور داده و مردم نیز حول این محور جمع شده اند تا گرفتار مشکلاتی که کشورهای اطراف ایران اسلامی شده‌اند، نشوند.

وی بیان کرد: وجود ولایت فقیه یکی از مهمترین و بابرکت ترین موضوعات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که انقلاب اسلامی را در مقابل تمامی تهدیدها و فتنه های دشمنان واکسینه کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این موضوع درون زا و داوطلبانه بودن اقدامات در همه شاخصه‌های اجتماعی مصداق دارد و نمونه بارز آن در همین فرموده مقام معظم رهبری است که، اگر اقتصاد درون‌زا و مبتنی بر توانمندی‌های نیروی انسانی و منابع معدنی و ظرفیت های داخلی باشد، قطعاً آسیب نخواهیم دید و در موضوع امنیت نیز همین است یعنی اینکه اگر امنیت درون زا شد و با مشارکت خود مردم شکل گرفت و همه در این مشارکت سهیم بودند، امنیت پایدار در منطقه رخ خواهد داد، کمااینکه در خطه لارستان بزرگ نیز تا کنون چنین بوده است.

رییس شورای تامین شهرستان لارستان در ادامه تاکید کرد: مصداق ناپایدار بودن وحدت و یا امنیت تحمیلی، همین کشور افغانستان است که زمانی شوروی سابق و یا آمریکا، سالیان سال در افغانستان به بهانه ایجاد امنیت جنگ و خونریزی به راه انداختند، اما دنیا این را با چشم خود دید که هر دو آنها شکست خوردند و نه تنها امنیت و وحدت را برقرار و پایدار نکردند، بلکه منشاء بسیاری از مشکلات نیز شدند.

حسنی همت والای خیرین در منطقه لارستان را هم ارج نهاد و گفت: خیرین عزیز با محوریت علما در مشارکت با دولت برای محرومیت زدایی این خطه پهناور تلاش  و همت می کنند و این اعتقاد و فرهنگ غنی مردم باعث شده که امروز لارستانی ها در کشور بدرخشند، بنابراین این مهم را نباید نادیده بگیریم و روی آن بایستی پافشاری کنیم و با اقتدار تمام از آن حراست نماییم.

وی در ادامه سخنانش همچنین از بهره برداری گاز بزودی در بخش صحرای باغ هم خبر داد و گفت: در این ایام همچنین کلنگ کارخانه گچ با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال و شهرک صنعتی در این بخش نیز به زمین زده خواهد شد.

فرماندار ویژه لارستان در پایان سخنانش از پیگیری های مجدانه تمامی مسئولین، امام جمعه عمادشهر، بخشدار، دهیاران، شوراها، معتمدین، خیرین و مردم بخش صحرای باغ تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید مختار موسوی خرم امام جمعه لارستان، سید احمد قتالی امام جمعه عمادشهر و احمد علمدار بخشدار صحرای باغ نیز در موضوع وحدت مطالبی را بیان کردند.

مولود خوانی، اجرای تواشیح و دف زنی، قرائت شعر، پخش نقل و شیرینی از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

در این مراسم معنوی همچنین علی پور فرماندار اوز، سرهنگ افسری و سرهنگ امجدی فرماندهان سپاه و انتظامی، حجت الاسلام رضایی مدیر حوزه علمیه، محتاجی و نعمتی از دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت، قنبری و نامدار از شورای اسلامی شهر لار، قدسی و نراقی از اتاق اصناف، نکیسا، حجت الاسلام نمازی، پیروز، ناطقی، هدایتی وشریف زاده ازدفتر امام جمعه و  شورای هیات مذهبی، مظفری و اعتمادپور روسای جهاد کشاورزی و گاز، اعضا شورای اسلامی عمادشهر، دهیاران، جمعی از مسئولین، معتمدین و خیرین از شهر لار و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۳:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین