پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۳ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 12

انتخاب شهردار لار بدون تأخیر انجام شود

از شورای شهر لار انتظار می رود در پروسه انتخاب شهردار علاوه بر سرعت‌عمل همراه با دقت، شفاف سازی بیشتری نشان دهند تا مردم نیز در پروسه انتخاب شهردار در…

از شورای شهر لار انتظار می رود در پروسه انتخاب شهردار علاوه بر سرعت‌عمل همراه با دقت، شفاف سازی بیشتری نشان دهند تا مردم نیز در پروسه انتخاب شهردار در جریان قرار گیرند چرا که این باعث مشارکت وامید بیشتر در میان شهروندان خواهد شد.

به گزارش میلاد لارستان، درقانون یکی از مهمترین وظایف منتخبین شورای شهر انتخاب شهردار است که کلید  اصلی برای ترسیم آینده تصمیمات وبرنامه برای مدیریت شهری  است.

در کشورهای تازه توسعه یافته  وحتی بیشتر شهرهای ایران حساسیت به این موضوع بیشتر شده است وتمامی شوراهای منتخب و دولتمردان به این واقف شده اند که یک شهردار متخصص، متعهد، مردمدار چگونه بر مدیریت شهری تاثیر گذار خواهد بود.

در زمینه انتخاب شهردار یکی از شهروندان شهر لار در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با تأکید بر اینکه انتخاب شهردار یکی از موضوعات اساسی هر شهر محسوب می‌شود، گفت: وقتی تکلیف مدیریت شهری به طور صد در صد مشخص نباشد، کارها روال مناسبی پیدا نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از تصمیمات می‌بایست توسط مسئول ثابت انجام شود، افزود: وقتی یک مسئول از ماندن خود در پُست کنونی اطمینان ندارد، نمی‌تواند قول یا وعده‌ای دهد چرا که نمی‌داند عُمر مسئولیتش کفاف عملی کردن وعده‌ها را می‌دهد یا خیر؟!

یک جوان لاری دیگر نیز معتقد است که شهردار شهر هر چه زودتر انتخاب شود، امکان برنامه‌ریزی بهتر میسر می‌شود، تصریح کرد: وقتی مسئولی با فکر نو در رأس کار قرار بگیرد، ایده‌های نو وارد سیستم اداری می‌شود، امکان انجام پروژه‌های جدید فراهم خواهد شد، فضای سبز و ساخت‌وساز و سایر اموری که مرتبط به شهرداری‌ها می‌شود، سروسامان می‌یابد.

بنا بر آمار، در کشور بیش از ۱۴۰۰ شهر وجود دارد که ۵۴ شهر بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند و از این تعداد بالای ۹۰ درصد آنها شهردار خود را شناخته‌اند.

اما در شهرهایی نظیر لار متأسفانه در مهلت قانونی تعیین‌شده هنوز شهردار خود را نشناخته‌اند و براساس قانون اصلاحیه آئین‌نامه احراز تصدی شهرداران در سال ۱۳۹۷، شهرداران شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر می بایست تا یک ماه انتخاب شوند.

بنا بر آمار از میان ۱۴۰۰ شهر زیر ۲۰۰ هزار نفر در سطح کشور تنها شهرداران ۱۵۰ شهر در مهلت قانونی یک‌ماه منصوب شده‌اند که بنابراین در ۱۲۵۰ شهر این قانون رعایت نشده است.

طبق آئین‌نامه جدید، احراز صلاحیت شهرداران می‌بایست فرآیند قانونی خود را طی کند و همین موضوع دامن‌گیر شهرهایی نظیر لار نیز شد و منجر به آن شد تا گزینه پیشنهادی شورای اسلامی شهر لار حائز صلاحیت شناخته نشود.

از شورای شهر لار انتظار می رود در پروسه انتخاب شهردار علاوه بر سرعت‌عمل همراه با دقت، شفاف سازی بیشتری نشان دهند تا مردم نیز در پروسه انتخاب شهردار در جریان قرار گیرند چرا که این باعث مشارکت وامید بیشتر در میان شهروندان خواهد شد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۶:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین