جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 11

لزوم راه‌اندازی بانک مقالات برای استفاده دانشگاهیان و طلاب در لارستان

امام جمعه لارستان خواستار راه‌اندازی بانک مقالات برای استفاده دانشگاهیان و طلاب به‌منظور انس هرچه بیشتر آنان با کتاب شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام…

امام جمعه لارستان خواستار راه‌اندازی بانک مقالات برای استفاده دانشگاهیان و طلاب به‌منظور انس هرچه بیشتر آنان با کتاب شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سیدمختار موسوی‌خرم در بازدید از کتابخانه باغ نشاط لارستان با تشکر از مسئولان و کارکنان کتابخانه‌های عمومی، خواستار هم‌افزایی هرچه بیشتر بین نهادهای آموزشی و پژوهشی با این مرکز شد و اظهار کرد: باید با شناسایی مخاطبان برای عامه مردم و نخبگان، فراخور شرایط و اوضاع و احوال، برنامه‌های فاخری را مدون کرده و فرهنگ کتابخوانی را بین آحاد مردم این شهرستان نهادینه کرد.

وی با تأکید بر اهمیت تشکیل کارگروه‌ها برای پیگیری این موضوع بیان کرد: ما نیز به سهم خود و با استفاده از ابزارهای در اختیار ازجمله شورای فرهنگ عمومی لارستان این موضوع را پیگیری می‌کنیم و بهتر است در مراکز مهمی مانند فرودگاه بین‌المللی لارستان مکان‌های خاص مطالعه و محصولات فرهنگی مانند مجلات مفید و مؤثر به‌منظور استفاده مسافران درنظر گرفته شود.

امام جمعه لارستان خواستار راه‌اندازی بانک مقالات برای استفاده دانشگاهیان و طلاب به‌منظور الفت هرچه بیشتر آنان با کتاب شد.

مطالعه در فضای مجازی نمی‌تواند جایگزین کتابخوانی حقیقی شود

رئیس دانشگاه آزاد لارستان نیز با تشکر از معاون مدیرکل و رئیس کتابخانه‌های عمومی لارستان بیان کرد: هرچند که رایج‌شدن مطالعه در فضای مجازی می‌تواند ابزار مناسبی به‌منظور تبادل نظر اندیشه‌ها باشد؛ اما قطعاً نمی‌تواند جایگزین کتابخوانی حقیقی شود.

مهدی زارع بیان کرد: اطلاعات رسانه‌ای مجازی، اطلاعات ناقصی است که برمبنای پژوهش استوار نیست؛ اما سواد مبتنی‌بر کتابخوانی، متقن، دقیق و جامع است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که کتاب را دوستی بی‌جایگزین معرفی کرده‌اند، یادآور شد: همانگونه که ایشان اشاره فرمودند «نباید کسی تصور کند که با آمدن وسیله ارتباط جمعی جدید و نوظهور، کتاب منزوی خواهد شد».

در پایان این دیدار حاضران علاوه‌بر بازدید از روند ساخت کتابخانه جدید عمومی لارستان از مراحل احداث آن بازدید کردند.

به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، امام جمعه لارستان به همراه رؤسای دانشگاه‌های آزاد اسلامی و دولتی و رؤسای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد مهدی موعود(ع) از کتابخانه باغ نشاط لارستان بازدید کردند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۵:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین