پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۳ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

درصد پوشش واکسیناسیون؛ لار، دُرز و آشنا بیشترین و لطیفی، بیدشهر و سده کمترین مشارکت در تزریق واکسن کرونا

معاون فنی حوزه معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: مناطق درز و شهری لار (شهرستان لارستان) و آشنا (شهرستان خنج) بیشترین درصد پوشش واکسن (بالای ۸۰ درصد) را به…

معاون فنی حوزه معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: مناطق درز و شهری لار (شهرستان لارستان) و آشنا (شهرستان خنج) بیشترین درصد پوشش واکسن (بالای ۸۰ درصد) را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، حامد هاشمی با اشاره به نقشه رنگ بندی درصد پوشش واکسیناسیون کووید ۱۹ در مراکز خدمات جامع سلامت دانشکده علوم پزشکی لارستان تا ۲۷ آبان ماه اظهار داشت: با توجه به نقش ایمنی جمعی (گروهی) در کنترل بیماری کووید ۱۹ و نظر به اینکه حداقل درصد پوشش واکسیناسیون جهت کنترل بیماری باید ۸۰ درصد جمعیت هدف (بالای ۱۲ سال) باشد، بر آن شدیم تا پوشش واکسن را به تفکیک مناطق تحت پوشش، مطالعه و اعلام کنیم.

وی افزود: همانطور که در نقشه نمایش داده شده است، شرایط پوشش واکسن در مناطق مختلف بسیار ناهمگن بوده و بیشتر مشکلات در مورد بروز بالای بیماری، بستری و مرگ ها در مناطق با پوشش پایین واکسن در حال رخ دادن است.

معاون فنی حوزه معاونت بهداشتی دانشکده تصریح کرد: مناطق درز و شهری لار (شهرستان لارستان) و آشنا (شهرستان خنج) بیشترین درصد پوشش واکسن (بالای ۸۰ درصد) را به خود اختصاص داده اند.

هاشمی خاطرنشان کرد: دلایل درصد پایین واکسن در مناطق مختلف باید بررسی شود و انتظار می رود که تشویق به انجام واکسیناسیون در این مناطق به وسیله معتمدین به مردم گوشزد شود.

وی افزود: کنترل بیماری در کل مجموعه به همگن بودن درصد پوشش واکسیناسیون در کلیه مناطق و رسیدن درصد پوشش به بالای ۸۰ درصد جمعیت هدف، به عنوان راهکار اصلی کنترل بیماری باید مدنظر برنامه ریزان و دست اندرکاران قرار گیرد.

رنگ بندی براساس محل انجام واکسیناسیون صورت گرفته است. لذا ممکن است شهرهای کوچک و یا نزدیک به مراکز تجمیعی، واکسن خود را در مرکز شهرستان و مرکز تجمیعی دریافت کرده باشند.

زیر ۵۰ درصد واکسیناسیون: لطیفی، بیدشهر و سده

بین ۵۰ تا ۵۹ درصد واکسیناسیون: خور، کرمستج، عمادشهر، فیشور، بیغرد و کهنویه

بین ۶۰ تا ۶۹ درصد واکسیناسیون: محمله، سیف‌آباد، هرم، بلغان، کوره، کهنه، بنارویه، جویم و چاه‌نهر

بین ۷۰ تا ۷۹ درصد واکسیناسیون: بیرم، بالاده، باغ، دشتی، هرمود، براک، کورده، دهکویه، بریز، شرفویه، اوز، ده‌فیش، خنج و کورده

بین ۸۰ تا ۹۹ درصد واکسیناسیون: لار، درز و آشنا

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۷:۰۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “درصد پوشش واکسیناسیون؛ لار، دُرز و آشنا بیشترین و لطیفی، بیدشهر و سده کمترین مشارکت در تزریق واکسن کرونا”

  1. محمد گفت:

    جانم آشنا البته این واکسیناسیون علاوه بر این که مردم روستاهای تحت پوشش مرکز علی ابن ابیطالب ع آشنا دارای شعور اجتماعی بالا وفرهنگی غنی هستند مدیون زحمات کادر درمان به ویژه دکتر داغ باشی وهمچنین دکتر برومندی است. ضمن این که جادارد اززحمات دکتر داغ باشی درایام پیک کرونا تقدیر وتشکر ویژه نمود که از خداوند سلامتی وموفقیت بیش از پیش برای این بزرگوار وخانواده محترمشان آرزومندیم.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین