پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 24

چُرت جریان دانشجویی، در مسائل منطقه لارستان!!

تشکل های دانشجویی اند که ظاهراً جز اسم و حضور مناسبتی و متن خوانی، در مسائل اصلی مردم لار، مفقوداند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از گروه رسانه‌ای بلاد،…

تشکل های دانشجویی اند که ظاهراً جز اسم و حضور مناسبتی و متن خوانی، در مسائل اصلی مردم لار، مفقوداند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از گروه رسانه‌ای بلاد، دانشجوی مسلمان یک روشنفکر واقعی است؛ که در عین تدین، با گفتمان سازی و کنشگری، در  تصمیم سازی و تحولات حال و آینده جامعه اثر می گذارد.

از گذشته تاکنون «جریان دانشجویی» در ایران، مظهر شهامت و سرعت عمل بوده اند؛ افرادی که از قدرت فهم و تحلیل سیاسی بالایی برخوردار بوده و در ضدیت با استکبار، فساد و اشرافی گری احساس مسئولیت می‌کردند.

اما باوجود  آنکه در کشور فعال ترین و پویا ترین گروه ها، تشکل های دانشجویی اند که از هیچ تلاشی برای غلبه گفتمان انقلابی در دانشگاه و محیط اطراف خود دریغ نمی‌کنند و تیغ تیز مطالبه گری خود را بر کمکاری مسئولین نهاده اند؛ شهر ما در طول سالیان گذشته و در طی اتفاقات و معضلات گوناگون برای شهر و مردم، کوچکترین عکس العملی از تشکل های دانشجویی ندیدیم، و جنبش دانشجویی لارستان جای مطالبه و انتقاد از برخی اقدامات روزه سکوت در پیش گرفته است.

این در حالی ست که از یک سو دانشجو و دانشگاه در لارستان از تعداد قابل توجهی برخوردار است، و تشکل و کانون و انجمن هم در آنها کم نیست، و از سوی دیگر جریانات مردمی و رسانه‌ای نسبت به مسائل منطقه(نظیر جاده مرگ، مسئله آب، تبعیض و فقر در روستا ها، انتصابات و ….) فعالانه حضور و بروز داشته اند..

این گزاره ها می تواند بیانگر آن باشد که فضای لارستان بی تفاوت و بسته و خواب آلود نیست، بلکه این تشکل های دانشجویی اند که ظاهراً جز اسم و حضور مناسبتی و متن خوانی، در مسائل اصلی مردم لار، مفقوداند.

با یک سرچ ساده می توان به این سوال پاسخ داد که: در طول چند سال گذشته مجموع تشکل های دانشجویی در مورد کدام مسائل اصلی لارستان کنشگری و اعلام موضع داشته اند؟!

آیا باید دلیل این همه سکوت و خاموشی را در تنبلی، کم حوصلگی و تغییر دغدغه های آنان جست‌وجو کرد، یا دست های سلب کننده اختیار از تشکل ها، باعث ایجاد چنین تابوهای مضری شده است؟

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۸:۰۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین