پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۹ب.ظ
::آخرین مطلب 48 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

تأکید استاندار فارس بر لزوم مراقبت برای مقابله با ورود «پشه آئدس» به لارستان

استاندار فارس با تأکید بر لزوم مراقبت و کنترل برای مقابله با ورود «پشه آئدس» گفت:  نامه به دستگاه‌های مرتبط نوشته و نامه‌ای از طرف من هم روی آن گذاشته…

استاندار فارس با تأکید بر لزوم مراقبت و کنترل برای مقابله با ورود «پشه آئدس» گفت:  نامه به دستگاه‌های مرتبط نوشته و نامه‌ای از طرف من هم روی آن گذاشته شود و توقعات و تکالیف هر دستگاه جداگانه ابلاغ شود علاوه بر آن به شهرستان‌های جنوبی به ویژه داراب و لارستان که در معرض پرخطر هستند نامه جداگانه برای مراقبت زده شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدهادی ایمانیه در کارگروه سلامت، زنان و خانواده استان فارس خطاب به دبیر جلسه اظهار داشت: خودتان را گرفتار آیین‌نامه و بخشنامه نوشتن نکنید درست است که احتیاج به برنامه کوتاه مدت و بلندمدت داریم اما اینکه در دام برنامه بیفتیم کار عقب می‌افتد.

بیماری‌های ناشی از گزش پشه آئدس موضوع دیگری بود که در این جلسه مطرح و تاکید شد که با توجه به شیوع بیماری‌های ناشی از گزش این پشه و دیده شدن آن در استان‌های همجوار باید در حوزه سلامت استان فارس نیز مورد توجه قرار گیرد.

براساس آنچه در جلسه مطرح شد، ایپدمی بیماری‌ها ناشی از این پشه در کشورهای همسایه نگران‌کننده است و برای کنترل و پیشگیری از ورود آن به استان فارس باید مبادی ورودی مثل فرودگاه و گمرک و پایانه‌های زمینی کنترل و آگاه‌سازی مردم انجام شود.

هرچند در این جلسه تاکید شد که تاکنون از این نوع پشه در استان دیده نشده اما مراقبت الزامی است، تکالیفی برای برخی از دستگاه‌ها لحاظ شد. بر این اساس بهسازی محیط به عنوان پاشنه آشیل برنامه کنترل پشه الزامی است که شامل جمع‌آوری زباله‌ها و مدیریت پسماندها می‌شود.

استاندار فارس در این زمینه نیز تاکید کرد: نامه به دستگاه‌های مرتبط نوشته و نامه‌ای از طرف من هم روی آن گذاشته شود و توقعات و تکالیف هر دستگاه جداگانه ابلاغ شود علاوه بر آن به شهرستان‌های جنوبی به ویژه داراب و لارستان که در معرض پرخطر هستند نامه جداگانه برای مراقبت زده شود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۵:۳۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین