جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۹ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 24

حضور استاندار فارس در بین سیل زدگان بیرم لارستان

استاندار فارس شامگاه دوشنبه در جمع مردم منطقه سیل‌زده بیرم لارستان حضور یافت و ضمن بررسی روند رسیدگی به مشکلات سیل‌زدگان، دستورهای لازم برای شتاب بخشی به حل مشکلات آنها…

استاندار فارس شامگاه دوشنبه در جمع مردم منطقه سیل‌زده بیرم لارستان حضور یافت و ضمن بررسی روند رسیدگی به مشکلات سیل‌زدگان، دستورهای لازم برای شتاب بخشی به حل مشکلات آنها را صادر کرد.

محمد هادی ایمانیه شامگاه دوشنبه در بازدید از شهر سیل زده بیرم لارستان اظهار داشت: تیم های ارزیاب از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این استان از سه شنبه ۱۴ دیماه ۱۴۰۰ در مناطق و شهرهای سیل زده جنوب فارس به ویژه بخش بیرم لارستان برای ارزیابی و برآورد میزان خسارات سیل مستقر خواهند شد.

استاندار فارس تاکید کرد که هم اینک نیز اردوگاه اسکان اضطراری در منطقه سیل زده شهر بیرم برپا شده است.

وی تصریح کرد: با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر و سایر دستگاه های خدمات رسان امداد رسانی و تخلیه آب از منازل و خانوارهایی که دچار آبگرفتگی شدید شده اند با قوت ادامه دارد و برخی خانوارها نیز اسکان موقت یافته اند.

او یادآور شد: نیروهای راهداری از سوی ادارات کل راه و شهرسازی استان فارس و لارستان نیز باید از امشب در مناطق سیل زده و با تمام توان و تجهیزات و ماشین آلات حضور یابند.

وی از فرماندار ویژه لارستان خواست که عملکرد دستگاه های خدمات رسان و اعزامی به مناطق سیل زده را به طور دقیق مورد رصد و ارزیابی قرار دهد و گزارش کار این دستگاه ها به استانداری نیز اعلام شود.

استاندار فارس یادآور شد: سیل همچنین به برخی تاسیسات زیربنایی در حوزه های مختلف آب، برق و به ویژه راه های فرعی و روستایی در لارستان نیز خسارت وارده کرده که تیم های کارشناسی با حضور در منطقه میزان خسارات وارد شده در حوزه های مختلف را برآورد خواهند کرد.

ایمانیه همچنین با توجه به میزان خسارات شدید ناشی از سیل و آبگرفتگی منازل مسکونی در بخش بیرم لارستان گفت: بیش از یک هزار بسته غذایی و معیشتی و سایر اقلام مورد نیاز سیل زدگان از سوی هلال احمر، سپاه، کمیته امداد و بهزیستی استان فارس تامین و از روز سه شنبه بین مردم سیل زده توزیع خواهد شد.

او گفت: کمیته ویژه ای برای ارزیابی و رصد دقیق عملکرد نیروهای امدادی و دستگاه های خدمات رسان نیز با محوریت مدیریت بحران استانداری در منطقه لارستان و جنوب فارس تشکیل خواهد شد.

وی گفت: بر اساس اعلام هلال احمر استان فارس و شهرستان لارستان حدود ۵۶۰ خانوار در سطح این منطقه دچار آبگرفتگی  و متاثر از سیلاب شده اند که بیش از ۲۵۰ خانوار آن در بخش بیرم است و میزان خسارات در این منطقه بیش از سایر مناطق سیل زده جنوب فارس گزارش شده است.

ایمانیه ادامه داد که میزان بارش در برخی مناطق جنوبی فارس و ظرف دو روز گذشته بالای  ۱۰۰ میلی‌متر گزارش شده است.

استاندار فارس که به‌همراه برخی اعضای مدیریت بحران استان به لارستان سفر کرده، ضمن بازدید از منطقه سیل زده شهر بیرم با حضور در میان خانواده های سیل زده از نزدیک در جریان مشکلات و نیازهای اساسی آنها قرار گرفت.

داریوش دهقان سرپرست فرمانداری ویژه لارستان نیز گفت: هم اینک آب، برق و گاز در همه این مناطق وصل و وضعیت تا حدودی به حالت عادی بازگشته است.

بارش های سیل آسا و وقوع سیل علاوه بر تحمیل خسارات مالی فروان و آبگرفتگی بیش از ۵۶۰ منزل مسکونی در مناطق مختلف شهرهای جنوبی فارس ۲ تن در شهرهای لار و بیرم را نیز به کام مرگ کشاند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین