یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۸ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 9

بازگشت وضعیت پرخطر به نقشه کرونایی لارستان

امیکرون با افزایش موارد مثبت، رنگ بندی کرونایی شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان را تغییر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و…

امیکرون با افزایش موارد مثبت، رنگ بندی کرونایی شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان را تغییر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، حامد هاشمی معاون فنی حوزه معاونت بهداشت دانشکده اظهار داشت: مطابق پیش بینی ها و هشدارهای هفته های قبل و با توجه به ورود و شناسایی قطعی سویه امیکرون در مجموعه تحت پوشش و همچنین بدلیل کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه تحت پوشش ، متاسفانه روز به روز شاهد افزایش انفجاری موارد ابتلا در بیشتر مناطق پرجمعیت مجموعه تحت پوشش در هفته جدید بودیم ، به نحویکه در نقشه رنگبندی جدید ۷ منطقه فوق قرمز ، ۳ منطقه قرمز و ۸ منطقه نارنجی خودنمایی می کنند.

وی افزود: لازم به ذکر است که سویه جدید امیکرون قابلیت سرایت پذیری بسیار بالایی داشته که در صورت عدم مداخله در وضعیت کنونی قطعا در آینده نزدیک ، چالش جدی پیش رو خواهد بود.

هاشمی تصریح کرد: با توجه به اینکه حداقل ۲ هفته بعد از موج موارد سرپایی ، انتظار افزایش موارد بستری و مرگ مشاهده خواهد شد، طی هفته های آینده قطعا شاهد بروز انفجاری موارد بستری و احتمالا مرگ خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه درصد بالایی از موارد شناسایی شده در گروه دانش آموزان و معلمان مدارس طی روزهای اخیر بوده است که نیاز است در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی سختگیرانه در مدارس طبق دستورالعمل های ارسالی بررسی مجدد و تاکید لازم انجام شود و در بعضی از مناطق بر اساس مشکلات لازم است حداقل به مدت ۲ هفته مدارس بصورت مجازی ادامه فعالیت دهند.

معاون فنی حوزه معاونت بهداشت دانشکده گفت: مجددا یادآوری می شود که تکمیل واکسیناسیون (۳دوز واکسن) برای افراد بالای ۱۸ سال یکی از مهمترین راهکارهای کنترلی بیماری بوده که توصیه می شود همه افراد جامعه در این خصوص در اسرع وقت اقدام کنند ، بدیهی است که حتی در صورت بروز بیماری در افرادیکه واکسیناسیون آنها کامل است احتمال بستری و مرگ در حداقل میزان ممکن است.

لازم به ذکر است که واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال نیز از مورخ ۹ بهمن ماه آغاز خواهد شد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین