جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۲ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

بیش‌از نیمی از خسارت‌های سیل اخیر در استان فارس مربوط به لارستان بود

معاون عمرانی فرمانداری لارستان با اذعان به اینکه در مجموع در شهر لار طی سیل اخیر ۱۱۸ میلیمتر و در بخش بیرم بیش از ۱۵۰ میلیمتر باران بارید، گفت: طبق…

معاون عمرانی فرمانداری لارستان با اذعان به اینکه در مجموع در شهر لار طی سیل اخیر ۱۱۸ میلیمتر و در بخش بیرم بیش از ۱۵۰ میلیمتر باران بارید، گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته در استان فارس ۱۳۰۰ میلیارد تومان برآورد خسارت بود که ۷۰۰ میلیارد آن مربوط به  لارستان اعلام شد.

به گزارش میلاد لارستان، احمد دلاور در جلسه شورای اداری لارستان با بیان اینکه قبل از بارندگی که در دی ماه صورت پذیرفت به تمام شهرها، بخش ها و مراکز اطلاع رسانی شد تا کارهای پیشگیرانه ای در مورد خطرات سیلاب صورت دهند اظهار داشت: لایروبی رودخانه ها و مسیل های آب توسط شهرداران و دهیاران صورت پذیرفت و هماهنگی بین دستگاه های مرتبط صورت پذیرفت.

وی با بیان اینکه در ایام بارندگی لغو مرخصی روسای ادارات و کارکنان مرتبط با ستاد مدیریت بحران در دستور کار قرار گرفت و ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز مورد آماده سازی قرار گرفت، افزود: در بازه زمانی ۷ الی ۱۱ دی ماه بنا بر پیش بینی های صورت گرفته جلسات فوق العاده ای در فرمانداری صورت گرفت و تصمیم گیری هایی در این جلسات اتخاذ شد تا تمام مراکز مورد رصد واقع شوند.

این مسئول با اذعان به اینکه این اتفاقات در حین و پس از بارندگی نیز مورد توجه بود و تمام موارد و آماده سازی ها از همان اوایل بارندگی برنامه ریزی شد، تصریح کرد: متاسفانه در ایام بارندگی دو نفر از مردم لارستان فوت کردند.

معاون عمرانی فرمانداری لارستان با اشاره به اینکه یکی از فعالیت ها حضور تیم های جهادی و بسیج در کنار نیروهای هلال احمر بود که بسیار در آن ایام کمک رسانی خوبی صورت پذیرفت، خاطر نشان کرد: به واسطه سیل عظیم مجموعه زیادی از مسئولین کشوری و استانی در لارستان به ویژه بخش بیرم حضور پیدا کردند که خسارات صورت گرفته را از نزدیک رصد کردند.

وی با بیان اینکه از همان ساعت های اولیه استاندار فارس در بخش بیرم حاضر و دستورات خوبی جهت حل معضل سیل زدگان صادر شد، عنوان کرد: در ادامه اسماعیل محبی پور معاون سیاسی و امنیتی استانداری از بخش بیرم و صحرای باغ بازدید کرد.

دلاور با اشاره به اینکه مهم ترین مقامی که از بخش بیرم بازدید کرد، مقام عالی وزارت کشور دکتر وحیدی بود که وی نیز بازدید و دستوراتی را داشت، ادامه داد: در ادامه نیز مسئولین بلندپایه کشوری و استانی مختلفی در منطقه حضور پیدا کردند.

وی با اذعان به اینکه در مجموع در شهر لار طی سیل اخیر ۱۱۸ میلیمتر و در بخش بیرم بیش از ۱۵۰ میلیمتر باران بارید، گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته در استان فارس ۱۳۰۰ میلیارد تومان برآورد خسارت بود که ۷۰۰ میلیارد آن مربوط به  لارستان اعلام شد.

معاون عمرانی فرمانداری لارستان با تأکید بر اینکه طی پیگیری های که در سطح استان و کشور توسط مسئولین صورت گرفت بخشی از اعتبارات مصوب شده اخذ و معادل حدود ۵۰ میلیارد تومان موافقتنامه آن گرفته که دستگاه های ذیربط می توانند از آن استفاده کنند، یادآور شد: به هر حال این بازدید و بررسی ها ادامه خواهد داشت و امیدواریم تا حل کامل مشکلات قدم برداریم.

دلاور از سفر اخیر آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس به بیرم اشاره کرد و افزود: امام جمعه شیراز دستور داد تعدادی ماشین آلات مورد نیاز جهت شهرستان لارستان مستقر شوند تا بتوان رودخانه ها را لایروبی کرد و منازل آسیب دیده را خاکبرداری و خاکریزی کرد.

وی اضافه کرد: همچنین با این ماشین آلات در حال ترمیم و مقاوم سازی سدها هستیم تا در ایام سیل با همکاری شرکت نفت سوخت مورد نیاز و چادر در بخش بیرم بین آسیب دیدگان توزیع شود و مقداری از مشکلات کمتر شود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۹:۲۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین