یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۳ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

درخواست امام جمعه از بیت‌ آیت‌الله آیت‌اللهی برای حل مسئله پروژه مصلی لارستان

امام جمعه لارستان با بیان اینکه در حدود ۶ سال تلاش زیادی برای تحقق ساخت پروژه مصلی شهر لار به نتیجه برسد، گفت: خواست ما از آقازاده‌های مرحوم آیت‌اللهی(ره) و…

امام جمعه لارستان با بیان اینکه در حدود ۶ سال تلاش زیادی برای تحقق ساخت پروژه مصلی شهر لار به نتیجه برسد، گفت: خواست ما از آقازاده‌های مرحوم آیت‌اللهی(ره) و ورثه ایشان دکتر بروجردی آن است که به این مسئله ورود و آن را حل کنند چرا که این یک مطالبه جدی مردم و خیرین است.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با گرامیداشت ولادت مولی متقیان حضرت علی‌بن‌ابی‌طالب(ع)، بر لزوم مطالعه و الگوگیری از زندگی ائمه اطهار تأکید کرد و اظهار داشت: می‌بایست فضائل معنوی و سبک زندگی اهل‌بیت(ع) بیان و از آن استفاده شود.

وی با تبریک ۴۳ سال پیروز انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، با بیان اینکه باید به دستاوردهای انقلاب در عرصه‌های مختلف اعم از داخلی و خارجی و مادی و معنوی پرداخته شود، افزود: ایستادگی در برابر آمریکا و شکسته شدن هیمنه آن، فقط خدمت به ملت ایران نبود، بلکه خدمت به همه آزادی‌خواهان بود که امروز نمونه‌های آن در فلسطین، آفریقای جنوبی، آمریکای لاتین و غیره مشاهده شده و می‌شود.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه ایران پس از جنگ جهانی دوم توانست پایگاه نظامی آمریکا را با موشک مورد اصابت قرار دهد، تصریح کرد: ایران توانست اُبهت آمریکا را بشکند و فتنه داعش را خفه کند.

این استاد حوزه و دانشگاه نوع مواجه کشورهای غربی و طرف‌های مذاکره‌کننده در مذاکره وین با وجود پیشرفت‌های خوبی که صورت گرفته، آمریکا حاضر به تضمین‌دادن درخصوص پای‌بندی به برجام و احیاء برجام ۲۰۱۵ نیست خاطر نشان کرد: طرف آمریکایی به لحاظ عزم سیاسی خواهان احیاء برجام نیست و ممکن است مذاکرات با توافق طرفین به سرانجام نرسد.

وی دیدگاه و سیاست ایران در مذاکرات را منطقی برشمرد و با بیان اینکه ایران به وعده‌های خود عمل کرده و نیاز به انجام تعهدات طرف مقابل است، یادآور شد: آمریکا به عنوان کشور خارج شده از برجام باید حُسن نیت خود را با برداشتن تحریم‌ها نشان دهد.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه بنا به یک وسعت نظر که حضرت آیت‌الله آیت‌اللهی(ره) داشت، ایجاد یک مصلی در شأن مردم لارستان را تشخیص دادند و با همت خیرین این کار آغاز شد، ادامه داد: با تهیه زمین، بخش زیادی از پیشرفت فیزیکی نیز صورت گرفت اما بیش از ۱۰ سال است که مراحل ساخت متوقف و به همین وضع باقی مانده و متأسفانه بخش‌هایی از آن دچار فرسودگی شده است.

امام جمعه شهر لار با اذعان به اینکه به دلیل کمبود فضای فیزیکی مسجد جامع لار به ویژه در بعضی مناسبت‌های خاص مثل ماه مبارک رمضان مردم به ناچار در حیاط مسجد در هوای گرمای ۵۰ درجه حضور می‌یابند، عنوان کرد: برای اجرای برنامه‌های فرهنگی بدلیل محدودیت‌های خاص شرعی نظیر اجرای سرود و پخش آهنگ امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه مصلی نیمه‌کاره شهر لار دارای ۵ سوله بزرگ است و اگر در اختیار جوانان و نوجوانان اعم از برادران و خواهران جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد، می‌توان کارهای با کیفیت و بزرگ انجام داد، افزود: برای تجمعات ملی و مذهبی نظیر راهپیمایی ۲۲ بهمن، روز قدس، نماز اعیاد فطر و قرآن، فضای کار وجود ندارد.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه در حدود ۶ سال تلاش زیادی برای تحقق ساخت پروژه مصلی شهر لار به نتیجه برسد، تصریح کرد: خواست ما از آقازاده‌های مرحوم آیت‌اللهی(ره) و ورثه ایشان دکتر بروجردی آن است که به این مسئله ورود و آن را حل کنند چرا که این یک مطالبه جدی مردم و خیرین است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “درخواست امام جمعه از بیت‌ آیت‌الله آیت‌اللهی برای حل مسئله پروژه مصلی لارستان”

  1. ناشناس گفت:

    آقازادگی این بار در تریبون نماز جمعه…

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین