چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

در آینده ایران به تعداد مدارس، نیاز به ساخت خانه سالمندان است

امام جمعه موقت شهر لار اَبَرچالش آینده کشور ایران را کاهش جمعیت برشمرد و گفت: در آینده به تعداد مدارس، نیاز به ساخت خانه سالمندان است و از طرفی فرزندان در هر خانواده کمتر دایی، عمه، خاله و عمو دارند که این مهم می‌تواند موجب افسردگی شود.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد رمضانی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با گرامیداشت سالروز رحلت حضرت زینب(س)، آن بانو را شجاع‌ترین زن عاشورا و کربلا خواند و اظهار داشت: دشمن و نظام سلطه یک جنگ پیچیده و ترکیبی را علیه ایران اسلامی به راه انداخته است.

وی با برشمردن اقسام جنگ از دیدگاه متخصصان، افزود: جنگ به اقسام سرد، سخت، نیمه‌سخت، نرم و شناختی تقسیم می‌شود که جنگ ترکیبی تلفیقی از همه این موارد است.

امام جمعه موقت شهر لار با اشاره به اینکه دشمن جنگ نیابتی در عرصه دیپلماتی نیز علیه کشور ایران به راه انداخته است، تصریح کرد: جنگ اقتصادی و تحریم‌های همه‌جانبه به منظور فاصله انداختن بین مردم و نظام ترتیب داده شده است.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اذعان به اینکه جنگ فرهنگی و نرم با هدف تغییر زیرساخت‌های فکری و استحاله فرهنگی طرح‌ریزی شده است، خاطر نشان کرد: جنگ در عرصه تبلیغات برای فریب افکار عمومی شکل گرفته است.

وی اهداف برنامه‌ریزی دشمنان درخصوص جوانان و تحصیل‌کردگان را تغییر دیدگاه آنان نسبت به اسلام، ارزش‌های انقلاب، بی‌اعتقاد کردن و خودباختگی در برابر غرب دانست و ادامه داد: در جنگ ترکیبی، تضعیف نظام اسلامی به عنوان تنها حکومت دینی در جهان و براندازی آن با هدف دستیابی به منافع از دست رفته خود هستند.

حجت‌الاسلام رمضانی با هشدار نسبت به کاهش نرخ فرزندآوری در کشور، عنوان کرد: کاهش فرزندآوری موجب می‌شود آینده کشور با مشکل مواجه شود.

امام جمعه موقت شهر لار با ابراز نگرانی از نسبت به اینکه در حال حاضر میزان باروری در ایران به پایئن‌ترین سطح خود رسیده است، تأکید کرد: نرخ جایگزینی در کشور ایران به ازای هر زن ۲٫۵ است و این به آن معنی است که هر زن ۲۵ فرزند به دنیا بیاورد که جمعیت کم نشود.

این استاد دانشگاه پائین‌ترین نرخ باروری در میان کشورهای غرب آسیا را مربوط به ایران دانست و گفت: کشور با سرعت زیاد به سمت سالمندی در حال حرکت است.

وی اَبرچالش آینده کشور ایران را کاهش جمعیت برشمرد و افزود: در آینده به تعداد مدارس، نیاز به ساخت خانه سالمندان است و از طرفی فرزندان در هر خانواده کمتر دایی، عمه، خاله و عمو دارند که این مهم می‌تواند موجب افسردگی شود.

حجت‌الاسلام رمضانی با بیان اینکه درخصوص فرزندآوری مسئولان می‌بایست سیاست‌ها و اهرم‌های تشویقی فرزندآوری را فراهم کنند، تصریح کرد: اجرای طرح‌هایی نظیر اعطاء زمین رایگان به افراد دارای ۴ فرزند به بالا سیاست مناسبی است.

امام جمعه موقت لارستان با انتقاد از موضع‌گیری یکی از هنرمندان در حاشیه جشنواره فجر مبنی بر فرزنددار شدن دختر و پسری حتی اگر صیغه عقدی خوانده نشده باشد، حلال‌زاده است، اضافه کرد: طرح این موضوع کاملاَ غلط است و وظیفه ماست که پس از ۴۳ سال از پیروزی انقلاب، بیان چنین حرف‌هایی جائز نیست.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۹:۱۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

4 Responses to “در آینده ایران به تعداد مدارس، نیاز به ساخت خانه سالمندان است”

  1. علت کمبود. زاد ولد در ایران گفت:

    علت رشد کم جمعیت در ایران نسبت کشورهای منطقه. بیکاری مشکلات معیشتی نداشتن آینده خوب و روشن برای نسل‌های جوان. است و کسی نمیخواهد فرزندانش دراینده با مشکلات مواجه شوند برای این زاد و ولد کم شده است. رفاه واسایش است که مردم به فکر. فرزند آوری می افتند. آری. برادرجان

  2. جوان بیکار لارستانی گفت:

    پدر و مادران به زور شکم خودشان راسیر میکنند چطوری به دنبال فرزندان جدید باشند بعضی ها نفس از جای گرم میکشند مردم ایران درفقر وناراحتی هستند. بچه آوری پیش کش

  3. کمبود گفت:

    اَبرچالش رو کی بوجود آورده استاد؟

  4. قابل توجه استاد ها گفت:

    مردم ایران بخوبی می دانند که باعث این همه مشکلات چه کسانی هستند مردم درفقر وبیچارگی دست و پا میزنند اما مرفهین وکسانیکه در ناز و نعمت هستند دستور میدهند ملت بچه دار شوید

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین