یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۲ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

نيمه دوم بهمن 1376 – شماره 82 (يوم‌الله 22 بهمن و وظيفه ما)

فرا رسيدن يوم‌الله ۲۲ بهمن وسيله‌اي است براي بيداري مجدد وتوجه به اين نكته كه چه بوديم و با هدايت عبد صالح خدا از چه خطراتي عبور نموديم و چگونه…

فرا رسيدن يوم‌الله ۲۲ بهمن وسيله‌اي است براي بيداري مجدد وتوجه به اين نكته كه چه بوديم و با هدايت عبد صالح خدا از چه خطراتي عبور نموديم و چگونه به صراط مستقيم الهي رسيديم و به چه وسيله بايد در صيانت از اين مهم بكوشيم.
۲۲ بهمن روز تحقق آرمان‌ الهي است. سلحشور ايران و روز تجلي شعار استقلال آزادي و جمهوري اسلامي است.
۲۲ بهمن روز انسجام ملت، وحدت جامعه و تحقق اهداف مقدس امام راحل (قدس سره) است. حفظ اين مهم به عنوان يوم‌الله وظيفه فرد فرد امت اسلام است.
امام (ره) با پاشيدن بذر صميميت در سرزمين دل ملت ايران و ملت‌هاي جهان درخت زقوم ديكتاتوري و قدرت مآبي حكام و طاغوتيان را براي هميشه خشكانيد و در هنگام ورود خويش فرمود «من خادم شما و مملكت هستم. آمده‌ام كه بزرگواري شما را حفظ كنم و دست اجانب را از اين مملكت جدا كنم.
امام (ره) با توجه دادن مردم و سياستمداران به اين نكته كه ملت ما بايد مستقل باشد و به دور از جوسازي‌ها كشورها و بازيها دو ابر قدرت شرق و غرب آن زمان و با توجه به نيازهاي مردم خويش بتواند براي تعالي معنوي و مادي جامعه برنامه‌ريزي كند. به هر گونه دخالت كشورها در سرنوشت ملت ايران خط بطلان كشيدند.
لازم به يادآوري است كه ابرقدرت‌ها براي كشورهايي مانند ايران و مصر و عربستان و… به جاي استقلال «تماميت ارضي» تأمين بودند به اين معني كه خاك يك كشور در دست يك فرد بماند اما از درون كشور را تحت سيطره خويش در آورند. همان كاري كه درحال حاضر ابرقدرت آمريكا بر سر بعضي كشورها مي‌آورد.
مي‌گويند يكي از سران جبهه ملي آن زمان براي ملاقات با امام راحل به پاريس مي‌رود و بيانيه‌اي نيز تنظيم كرده كه سلطنت را نفي نمايد بيانيه را كه امام مي‌بيند تغييراتي مي‌دهند از جمله تبديل دو كلمه «تماميت ارضي» به استقلال به هرنحو انديشه آن حضرت تحقق عزت و سربلندي اسلام و مسلمين به ويژه ملت مسلمان ايران بود.
مسأله جمهوريت و تحقق خواست عمومي و جهت دادن به تمايلات انساني از انديشه ديگر آن حضرت بود. تاريخ را از عهد قاجار تا پايان پهلوي ورق بزنيد هرگاه جنگي درگرفته قطعه‌اي از خاك سرزمين پهناور ايران را جدا كرده يا با قراردادهاي ننگين استعماري لكه‌اي سياه بر تارك تاريخ اين مرز و بوم نشانده‌اند. اما جنگ هشت ساله‌اي كه به راستي جنگ احزاب بود، نه ايران و عراق نشان داد كه خداوند چگونه اهداف امام راحل را به منصه ظهور رساند و عزت و سربلندي جمهوري اسلامي حفظ شد.
سپري نمودن ۱۹ سال از انقلاب و ورود به پايان دهه دوم آن و فرا رسيدن دهه فجر و بهار آزادي كه به راستي جاي شهدا و امام راحل خالي است،‌وظيفه فرزندان انقلاب و آناني كه همدوش و همگام امام و مقام معظم رهبري بوده‌اند دوچندان مي‌سازد.
توجه دادن نسل كنوني به جريانات گذشته، به دست آوردن نعمت هاي عظيم انقلاب اسلامي و برنامه‌ريزي براي آينده سه محور اساسي است كه مي‌بايد حول اين سه محور فعالانه كار كرد. تا آنهايي كه درگذشته نبوده‌اند مطلع كرده‌اند كه چه به دست آورده‌اند و چگونه بايد نگهداري نمايند و براي رشد و تعالي آن بايد چه كنند .

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین