جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۹ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

یادداشت:دغدغه شهروندان درخصوص شرایط ایمنی و حراستی پارک شهر لار

  یکی از شهروندان از سر دغدغه یادداشتی با موضوع ایمن‌سازی و حراستی فضای پارک شهر لار تهیه و ارسال کرده است که در ذیل می خوانیم. به گزارش میلاد…

 

یکی از شهروندان از سر دغدغه یادداشتی با موضوع ایمن‌سازی و حراستی فضای پارک شهر لار تهیه و ارسال کرده است که در ذیل می خوانیم.

به گزارش میلاد لارستان، یکی از شهروندان از سر دغدغه یادداشتی با موضوع تامین امنیت و ایمن‌سازی فضای پارک شهر لار تهیه و ارسال کرده است که در ذیل می خوانیم؛

بنام حضرت دوست، که امنیت و سلامت ما یقینا یکی از نعمات بی شمار اوست

چند سالی است از هجوم بیماری کرونا در شهر پر شور و نشاط، لکن با اندک تفریحگاه لار می گذرد.

اما امروز بخاطر وضعیت جامعه، شیوه‌های درمان و آشنایی بیشتر مردم از آنچه کرونا نام دارد، ظاهر زندگی بیشتر شبیه سالیان قبل این اپیدمی گردیده و می رود تا حضور این مهمان ناخوانده منحوس کم کم رنگ ببازد و زندگی در مدار قبلی خود بدون توجه و استرس برگردد.

اتفاقی خوشایند و در عین حال نگران کننده، بخاطر وضعیت شکننده و آرامش نصبی ایجاد شده کنونی، بعد از عبور پر مخاطره از وضعیت های قرمز، که نه تنها چهره شهر و اشخاص بلکه ورودی های بیمارستان و آرامستان نیز دستخوش تغییر ناخوشایند خود قرار داد.

لکن بعد از آن همه مخاطره، ظاهرا مسئولین و دست اندرکاران این شهر، گذشتهء نچندان دور پیک ها و سویه‌های کرونا را فراموش کرده و لار را با «بمب عظیمی از معضلات اجتماعی و فرهنگی و بهداشتی» به امان خدا رها نموده اند.

«بمبی عظیم»، به نام «پارک شهر لار»، مکانی که پنجشنبه و جمعه شب ها، با حضور حداقل ۳ الی ۴ هزار نفر جمعیت، بدون هیچ نیروی حراست و انتظامی مستقر، به امان خدا رها می شود، تا کودکان، نوجوانان، جوانان و خانواده ها در وضعیتی غیر ایمن، در تنها تفریگاه رسمی شهر لار، به گذران اوقات بپردازند.

در این دو شب، این مکان تفریحی، تبدیل به یکی از مکان‌های بالقوه ناایمن در کتاب لارستان می گردد.

مکانی که بصورت میانگین هر ماه شاهد چند نزاع کوچک یا بزرگ جوانان است، همه ایام شاهد سگ گردانی که بعضا سگ‌هایی بدون قلاده بوده و یا دوچرخه سواری در بین جمعیت انبوهی از کودکان خردسال و یا جمع های مجردی دخترانه ، پسرانه و یا خانوادگی، که در منظر عمومی کودکان و نوجوانان درحال استعمال دخانیات اند.

آیا واقعا این وضعیت اسفناک در خور و شان مردم شریف لار و حتی لارستان است؟؟

از این رو صمیمانه به شورای اسلامی شهر لار پیشنهاد میکنم جهت درک بهتر وقایع و معضلات مطروحه موجود در این مکان و تصمیم گیری بهتر آن عزیزان، لطف فرمایند و با خانواده محترم شان، مخصوصا کودکان خردسال خود جهت تفریح در شب های پنجشنبه و جمعه، به این مکان تفریحی آمده و آخر شب کاستی ها و معضلات موجود را جهت بررسی در صحن شورا یادداشت بفرمایند.

لازم به ذکر است که کوتاهی سیستم بهداشت و پیشگیری شهرستان، درخصوص نظارت بر این مکان عمومی فاحش است، چون تقریبا نیمی از جمعیت حاضر و ناظر در این مکان از ماسک استفاده نمی کنند، که سهم ۵۰ درصدی و یا بیشتر مهاجران افغان حاظر در این مکان، همیشه احساس استرسی به سایر جمعیتی که خود را در چهارچوب رعایت پروتکل های بهداشتی می‌دانند، قابل مشاهده و ملموس است.

در پایان از شورای اسلامی شهر لار ، دبیر کمیته آسیب‌های اجتماعی و ریاست شبکه بهداشت تقاضا می شود در این خصوص ورود جدی کرده و منابع ایجاد مخاطرات احتمالی را مسدود نمایند.

نگارنده: محمدابراهیم آخرت

 

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین