جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

انتقاد از نبود پزشکان متخصص در مناطق محروم/ وزارت بهداشت برای ماندگاری پزشکان اقدام کند

  نماینده لارستان در مجلس با اشاره به کمبود تعداد پزشکان در مناطق محروم گفت: باید فکری عاجل برای فقدان انگیزه ماندگاری پزشکان در این مناطق کنیم زیرا دسترسی مردم…

 

نماینده لارستان در مجلس با اشاره به کمبود تعداد پزشکان در مناطق محروم گفت: باید فکری عاجل برای فقدان انگیزه ماندگاری پزشکان در این مناطق کنیم زیرا دسترسی مردم به پزشک کم است.

به گزارش میلاد لارستان، حسین حسین زاده در گفت‌وگو خبرگزاری فارس، اظهار داشت: متاسفانه در برخی از شهرستان‌های دور از مراکز استان‌ها، تعداد پزشکان کم است و همین امر برای مردم مشکلاتی را ایجاد کرده که باید سریعا رفع شود.

وی افزود: وضعیت فقدان پزشک عمومی و متخصص در برخی مناطق محروم و حضور اندک آنان بحرانی شده است و نمی‌توان از بیمار و خانواده بیمار بخواهیم برای ادامه درمان مسافرت کنند که این امر با عدالت در تضاد است.

نماینده لارستان در مجلس تصریح کرد: تعداد کم پزشک در شهرستان‌ها منجر به افزایش بیمار و مراجعه کننده منجر به کاهش کیفیت خدمات درمانی می‌شود زیرا پزشک و مراکز درمانی با حداکثر ظرفیت اقدامات خود را انجام می‌دهند و عملا زمانی برای استراحت و آرامش بیشتر پزشک و کادر بهداشت و درمان وجود ندارد و عملا حجم بالای بیمار منجر به افزایش خستگی پزشکان می‌شود.

حسین زاده گفت: وضعیت بحرانی دسترسی مردم به پزشک جدی است و اگر اقدامی و راهکاری برای آن اندیشیده نشود وضعیت از شرایط فعلی خواهد شد.

وی افزود: وزارت بهداشت باید تسهیلاتی را برای پزشکان به منظور افزایش انگیزه در نظر بگیرند البته دولت و مجلس هم وظایفی در این باره بر عهده دارد این در حالی است که پزشکان بدنبال درآمد بیشتر و زندگی بهتر است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین