شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۷ق.ظ
::آخرین مطلب 22 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

مرمت دو بنای مهم تاریخی و گردشگری شهر لار

شهردار لار از مرمت ۲ بنای مهم تاریخی و گردشگری شهر لار خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شهرداری لار؛ لارستان با دارا بودن آثار…

شهردار لار از مرمت ۲ بنای مهم تاریخی و گردشگری شهر لار خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شهرداری لار؛ لارستان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی فاخر و ارزشمند، مکانی مناسب برای گذران تعطیلات نوروزی است. این شهرستان، آثار تاریخی بسیار فراوانی اعم از قلعه‌ها، کاروانسراها، ساباط ها، مساجد و اماکن متبرکه، آب انبارها، پل‌ها و خانه های قدیمی دارد.

در این میان، یکی از ساباط های زیبا و بزرگ که به ساباط حاج غلامرضا معتمد مشهور است، در کوی گاله واقع در شهر قدیم لار جا خوش کرده است. این ساباط توسط حاج غلامرضا معتمد خیر بزرگ لارستانی به طول حدود ۲۰ متر و دارای ۸ طاق با مصالح سنگ وگچ ساخته شده است.

شهردار لار می گوید: ساباط حاج غلامرضا معتمد که با سبک معماری لاری، با طاق هشت و پنج ساخته شده و در سال ۱۳۸۸ توسط سازمان میراث فرهنگی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است؛ در حال حاضر توسط سازمان بازآفرینی شهرداری لار و با همکاری اهالی محل و میراث دوستان، در حال تعمیر و مرمت است.

به گفته نواز شریفی لاری شهردار لار، تعمیر و مرمت این ساباط که قریب به ۲۵ روز از شروع به کار آن می گذرد، شامل جداره سازی بنا است که برای این کار مبلغ ۶۵ میلیون تومان از محل درآمد شهرداری و ۳۵ میلیون تومان هم توسط ورثه مرحوم حاج غلامرضا معتمد، تامین شده است.

نواز شریفی لاری شهردار لار همچنین از تعمیر و مرمت یکی دیگر از بناهای تاریخی این شهر خبر داده و گفته: خانه محمودی که جنب آب انبار قنبر بیگی و در محله قنبر بیگی شهرقدیم لار واقع شده نیز از دیگر بناهای تاریخی است که در حال حاضر قسمت بالاخانه، آشپزخانه و بخش هایی از نمای بیرونی این بنا با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیون تومان از محل درآمد شهرداری در حال تعمیر و مرمت می باشد.

این اثر در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۸۲ با شماره ثبت ۸۶۷۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۸:۳۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “مرمت دو بنای مهم تاریخی و گردشگری شهر لار”

  1. ناشناس گفت:

    شهرداری لار وظیفه قانونی خود انجام نمی دهه وکاری که مربوط به میراث فرهنگی بوده هزینه میکند. واقعا جای تاسف دارد .شورای شهر هم مثل اینکه خوابند. مرمت اثار باستانی مثل شهرستانهای کازرون فیروزاباد شیراز وظیفه قانونی اداره میراث فرهنگی بوده و نه شهرداری

  2. ناشناس گفت:

    صد افرین به ناشناس .تا انجاییکه من اطلاع دارم نماینده سابق دو سال قبل مبلغ سه یا چهار میلیارد تومان برای مرمت و بهسازی اثار باستانی از دولت پول گرفته بود ؟؟؟!!! حالا چرا شهرداری از جیب مردم هزینه میکند معلوم نیست . شورای شهر چکار میکند؟؟!!! فقط شعار میدهند و عکس یادگاری میگیرند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین