شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۵ق.ظ
::آخرین مطلب 24 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

طرح‌های بنیاد برکت برای ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی/جذب 3 تسهیل‌گر در برای لارستان

مجری استانی بنیاد برکت در جنوب استان فارس از اجرای طرح‌های مختلف این بنیاد به منظور پرداخت تسهیلات در راستای اشتغال‌ایی به متقاضیان در سطح لارستان خبر داد و گفت:…

مجری استانی بنیاد برکت در جنوب استان فارس از اجرای طرح‌های مختلف این بنیاد به منظور پرداخت تسهیلات در راستای اشتغال‌ایی به متقاضیان در سطح لارستان خبر داد و گفت: برای تسریع و تسهیل در روند ارائه خدمات و پیگیری امورات بنیاد برکت در لارستان، نیاز به جذب ۳ نفر تسهیل‌گر در لارستان است.

محمد عسکریان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه بنیاد برکت یکی از زیرشاخه‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) محسوب می‌شود که در زمینه اشتغال‌زایی در مناطق محروم و کمتربرخوردار به ویژه روستاها فعالیت می‌کند، اظهار داشت: بنیاد برکت جهت ارائه تسهیلات به کارآفرینان را در قالب سه طرح شامل «سحاب، آسمان و شمسا» پیش‌بینی کرده است.

وی با بیان اینکه طرح «سحاب» مربوط به مشاغل خُرد و خانگی نظیر قالی‌بافی، خیاطی، دام‌داری و غیره با اشتغال‌زایی محدود می‌شود، افزود: در خصوص نوع شغل هیچ‌نوع محدودیتی نداریم و همه افراد می‌توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

این مسئول با تأکید بر اینکه بر استفاده از مزایای این طرح نیازی به ارائه مجوز برای ما نیست، تصریح کرد: سقف تسهیلات نیز شناور است بدین معنی برای مثال برای شغلی مثل قالی‌بافی ممکن است با ۳۰ میلیون تومان کار راه‌اندازی شود یا شغلی مثل ایجاد کارگاه خیاطی شاید نیاز به ۱۰۰ میلیون تومان داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای تسریع و تسهیل در روند ارائه خدمات و پیگیری امورات بنیاد برکت در لارستان، ۳ نفر تسهیل‌گر را جذب می‌کنیم، خاطر نشان کرد: برای جذب افراد متقاضی هیچ محدودیتی برای جذب تسهیل‌گر تعیین نشده و هر فردی می‌تواند با نصب نرم‌افزار بنیاد برکت از برنامه بازار از آدرس: http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.barkat.app&ref=share  می‌توانند اقدام به نام‌نویسی کنند.

مجری استانی بنیاد برکت در جنوب استان فارس با اشاره به اینکه پس از جذب تسهیل‌گران، به منظور توجیه دهیاران، معتمدین، شوراها، ائمه جمعه، فرمانده پایگاه مقاومت در قالب کارگروه اشتغال روستا جلسه‌ای درخصوص شناسایی متقاضیان اشتغال‌زایی و همچنین افراد دارای ایده برگزار می‌شود، ادامه داد: همه کسانی که دارای ایده و اراده هستند اما توان مالی برای راه‌اندازی شغل خود را ندارند، در هر زمینه شغلی حتی فروشگاه مواد غذایی، تعمیرگاه خودرو و موتورسیکلت، صنایع‌دستی و غیره مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند.

عسکریان‌زاده با اذعان به اینکه طرح «آسمان» مربوط به شغل‌هایی است که به شکل گروهی راه‌اندازی می‌شود، عنوان کرد: بعنوان مثال یک کار‌آفرین با ایجاد یک کارگاه، زمینه اشتغال ۱۵ نفر از بانوان را فراهم می‌کند و اقدام به تولید لباس فرم‌های مدرسه یا بیمارستان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در طرح «شمسا» نیز به شکل مشارکتی کار انجام می‌شود بعبارتی یک نیک‌اندیش بودجه‌ای را به منظور ایجاد شغل اختصاص می‌دهد و بنیاد برکت تا سقف ۶ برابر آورده خیر کمک مالی می‌کند، بیان کرد: اولویت ما تمرکز بر روی طرح سحاب و مشاغل خُرد و خانگی است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲:۵۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین