جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۱ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

نيمه دوم مردادماه 1377 – شماره 93 (بياييد آستين‌ها را بالا بزنيم)

نزول تدريجي قيمت نفت اين طلاي سياه يا به قولي بلاي جان خاورميانه مسئولين مملكتي و بخصوص دولت خدمتگزار را بر ان داشت كه طرح سازماندهي اقتصادي كشور را تدوين…

نزول تدريجي قيمت نفت اين طلاي سياه يا به قولي بلاي جان خاورميانه مسئولين مملكتي و بخصوص دولت خدمتگزار را بر ان داشت كه طرح سازماندهي اقتصادي كشور را تدوين نمايند تا بتوانند معضلات و ناهمواري‌ها و پيچ و خم‌هاي ناشي از توطئه جهاني عليه كشورهاي نفت‌خيز عموماً كشورهاي اسلامي خصوصاً و عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي بالاخص را به نحو مطلوب و در حد امكان مرتفع نمايند.
يكي از فرازهاي مهم طرح مذكور مشاركت دادن به مردم در جهت توسعه اقتصادي و اهتمام به امر مشاركت عمومي است.
در بند ۱-۱۲ مي‌خوانيم:
«در حد امكان بايد از ايجاد و توسعه كمّي واحدهاي اقتصادي و گسترش تصدي دولت در آنها، جلوگيري شود و هر نوع توسعه فعاليت يا شروع كار جديد اقتصادي به عهده بخش خصوصي و غير دولتي گذاشته شود»
و در بند ۲-۱۲ مي‌خوانيم: «بايد مردم و بخش‌هاي غير دولتي و تعاوني به سرمايه‌گذاري در امور اقتصادي دعوت شوند و براي حضور هرچه بيشتر بخش خصوصي در امور اقتصادي موانع موجود رفع گردد»
با توجه به فقرات ياد شده سياست دولت بر واگذاري كار مردم به مردم است. از سوي ديگر منطقه لارستان كه بيش از يك چهارم سپرده گذاري استان فارس را به خود اختصاص داده متأسفانه از توسعه صنعتي و كشاورزي اگر نگوييم بي‌بهره است بهره‌اي چندان نبرده است با اين مهم متمولين منطقه مي‌بايست آستين‌ها را بالا بزنند و در توسعه صنعتي منطقه و رفع نيازهاي عمومي لارستان و شهرستان‌هاي همجوار كمر همت بندند و مسئولين ذيربط بخصوص مسئولين استان در اعطاي موافقت اصولي از هر كوششي فروگذار نكنند و مسئولين شهرستان در تشويق و ترغيب و آگاهي دادن به متمولين در جهت سرمايه‌گذاري فعاليت نمايند و همه بدانند كه گسترش قطب اقتصادي منطقه و رفع نيازهاي جامعه علاوه بر محو بيكاري از جامعه و ايجاد رونق اقتصادي وسيله‌اي براي يأس دشمنان و اميد دوستان است. بديهي است اگر بتوانيم طرح اقتصاد بدون نفت يا طرح اقتصاد بااتكاي به خود ايجاد نماييم انقلابي بزرگ درجهت انقلاب اول و براي تداوم آن به عمل آورده‌ايم. به همين خاطر غفلت از اين مهم جز ندامت چيزي در پي نخواهد داشت.
طبيعي است مسئولين شهرستان بايد با گردهمايي‌هاي سريع و متعدد اولويت در نيازها تعيين و براساس آن به واگذاري موافقت اصولي اقدام نمايند.
به عنوان نمونه در مسأله كشاورزي توسعه كشت گندم و جو مرغوب، توسعه درختان اصيل خرما حتي وارد نمودن درختان خرما ازشهرستان‌هاي همجوار از نظر نوع محصول مرغوب‌تر و از جهت وصول به ثمر نزديك‌تر باشد سفارش مي‌شود.
كشت گياهان دارويي، توسعه در كشت انغوزه كه محصول صنعتي و صادراتي منطقه بوده وهم‌اكنون نيز مي‌باشد نبايد از نظر دور داشت.
بديهي است اولويت‌ها و نيازها و اهميت‌ها در كشاورزي و صنعت بايد توسط مسئولين امرتعيين و به وسيله كارشناسان مورد تأييد قرار گيرد تا در آينده جامعه دچار خسارت و زيان نگردد بلكه به عكس عامل ترغيب و تشويق هرچه سريع‌تر سرمايه‌گذاري‌ها را فراهم نمايد. به اميد آن روز.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین