جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۶ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

کسب رتبه اول کشوریِ علوم پزشکی لارستان، در غربالگری سرطان روده بزرگ

در اجرای طرح غربالگری سرطان روده بزرگ، دانشکده علوم پزشکی لارستان در سه ماهه نخست امسال موفق به کسب مقام اول در بین دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور…

در اجرای طرح غربالگری سرطان روده بزرگ، دانشکده علوم پزشکی لارستان در سه ماهه نخست امسال موفق به کسب مقام اول در بین دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان، دکتر حسن فزونی معاون بهداشت دانشکده در این خصوص اظهار داشت: غربالگری وسیع سرطان روده بزرگ در منطقه باعث شده بسیاری از بیماری ها قبل از تبدیل شدن به سرطان و یا در مراحل اولیه ی سرطان تشخیص داده و بصورت کامل درمان شود.

وی با بیان این نکته که این برنامه بیش از ۵ سال است که در منطقه در حال اجراست، افزود: فقط در طول دوسال اخیر در واحدهای تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان بیش از ۱۷۰۰۰ نفر غربالگری شده و موارد قابل توجهی بیمار شناسایی و به موقع درمان شده اند.

معاونت بهداشت با اشاره به این نکته که برنامه غربالگری سرطان روده بزرگ برای تمام میانسالان بین ۵۰ تا ۷۰ ساله بصورت کاملاً رایگان در حال اجراست، تصریح کرد: محرمانه بودن، مانع از انتشار جزئیات آماری می‌شود اما ارائه این خدمت به مردم آنچنان مفید و موثر بوده که ما را مصمم میکند نه تنها این برنامه را به نحو شایسته ای ادامه دهیم، بلکه برنامه های مشابه را به اجرا در آورده و تقویت نماییم.

گفتنیست اجرای این برنامه علاوه بر منافع جسمی و روانی برای مردم، از لحاظ مالی نیز هزینه اثر بخشی بالایی داشته، به گونه ای که سالانه بیش از ۲۰ میلیارد ریال صرفه جویی و کاهش بار مالی برای سیستم و مردم منطقه را به همراه دارد

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین