جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۵ب.ظ
::آخرین مطلب 1 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

نيمه اول آبان ماه 1377 – شماره 98 (حركتي اميدبخش)

بي‌گمان هيچ فردي نمي‌تواند ادعا كند كه رسيدن به مطلوب‌ها و خواسته‌ها جز از طريق پيگيري، تلاش و برتري ارتباط مستمر فردي و جمعي با مراكز تصميم‌گيري به وقوع مي…

بي‌گمان هيچ فردي نمي‌تواند ادعا كند كه رسيدن به مطلوب‌ها و خواسته‌ها جز از طريق پيگيري، تلاش و برتري ارتباط مستمر فردي و جمعي با مراكز تصميم‌گيري به وقوع مي پيوندد. اصولاً در اين كه جهت دستيابي شهرها و مناطق مختلف كشور به توسعه در زمينه‌هاي اقتصادي، فرهنگي، خدماتي، تجارتي و… بايد مردم و مسئولين آنجا كمر همت ببندند، پاشنه‌ها را بكشند و از سختي‌ها و مرارت‌هاي راه نهراسند و با شنيدن جواب منفي ان هم نه براي يك بار بلكه دهها بار، باز استقامت و پيگيري را پيشه كنند امري مرسوم است.
مرور علل موفقيت استان‌ها و شهرستان‌هاي رشد يافته شاهد خوبي بر صحت امر فوق است. بعلاوه حضور و پشتيباني نيروهاي علاقه‌مند و دلسوز كه در عين حال داراي مسئوليت هاي اجرايي درسطوح بالا باشند از عوامل اصلي در حل مشكلات و كاستي‌ها مي‌تواند باشد.
به دنبال انتخاب برادر ارجمند جناب حجت‌الاسلام والمسلمين موسوي لاري به عنوان وزير كشور اخيراً جمعي از معتمدين و مسئولين ادارات و نهادهاي شهرستان در محل وزارت كشور با ايشان ملاقات و ضمن عرض تبريك و خسته نباشيد در خصوص تبيين موقعيت لارستان در سطح استان و كشور مسائلي به اطلاع ايشان رسانده شد.
اين حركت جمعي و مسائل حاشيه‌اي آن از چند نظر قابل تأمل است:
۱)تا به حال كمتر اتفاق افتاده است كه مجموعه‌اي از افراد و مردم اين منطقه (بيش از ۵۰ نفر) از اقشار مختلف اداري و كسبه با ديدگاههاي مختلف سياسي و اجتماعي كمر همت ببندند و به دنبال هدفي خاص تا مركز كشور بروند. نفس اين اقدام مبين رسيدن همه به درك واحدي است از شرايط منطقه لارستان در سطح كشور  و آن اين كه براي خروج از وضعيت نابهنجار فعلي كه در هيچ كدام از زمينه‌هاي رشد و توسعه حرف جدي براي گفتن نداريم بايد همه دست به دست هم دهيم و با استفاده از تمامي ابزارها  و نيروهاي انساني حركتي رو به جلو را شروع نماييم.
واقعيت اين است كه در هيچ زماني مثل امروز از ميان فرزندان لارستان اين همه نيروي كارآمد آن هم در سطوح بالاي مديريتي در سطح كشور وجود نداشته است. آيا عقل سليم حكم نمي‌كند كه چنين فرصتي را غنيمت شمرده و همه دلسوزان و علاقه‌مندان به پيشرفت اين منطقه چه مقيم لارستان و يا هر جاي ديگر كشورگرد هم آيند و با بهره‌گيري از توان فكري خود نيز كارشناسان مربوطه به صورت كارشناسي راهكارهاي مناسب توسعه اين گوشه از ايران اسلامي رامورد بررسي قرار دهند و آن گاه همگي متفق‌القول بر اجراي نتايج حاصله پا مي‌فشارند؟
با يقين به مثبت بودن پاسخ، لازم است مسئولين و دست‌اندركاران امور شهرستان هرچه سريع‌تر نسبت به برنامه‌ريزي جهت برپايي نشست مذكور اقدام نمايند.
۲)حضور دلگرم كننده جمعي از عزيزان معتمدين و كسبه و اعلام مكرر آمادگي از سوي آنان براي همه گونه همكاري در راستاي فعاليتهاي مسئولين اجرايي شهرستان مبين اين مطلب است كه موضوع نارسايي‌ها مورد توجه عموم مردم بوده و چه بسا آنها با دقت بيشتر به اين امور نگريسته و البته درجهت حل مشكلات، پيشنهادهاي سازنده‌اي نيز ارائه مي‌نمايند.
كلام آخر اين كه بسيار به جاست به موازات شرايط خاص كنوني، مردم نيز نسبت به آن حساس بوده و ضمن ارائه پيشنهادهاي امر پيگيري و متعاقباً وارد شدن و حضوردر صحنه مشاركت مادي و معنوي براي حل كاستي‌ها، آمادگي بيش از پيش خود را اعلام نمايند. انشاءا…

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین