شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۳ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

امام جمعه لار: باید نذرهای ما بخشی به سمت کارهای فرهنگی و رونق فعالیتهای جوانان سوق داده شود

امام جمعه لارستان با بیان اینکه  باید نذرهای ما بخشی به سمت کارهای فرهنگی سوق داده شود گفت: خیرین ما کار خیر خود را به سمت کانون های فرهنگی و…

امام جمعه لارستان با بیان اینکه  باید نذرهای ما بخشی به سمت کارهای فرهنگی سوق داده شود گفت: خیرین ما کار خیر خود را به سمت کانون های فرهنگی و جوانانی ببرند که کارهای فرهنگی و مذهبی صورت می دهند. اگر این هزینه ها به سمت کانون های فرهنگی و جوانان برده شود در کوتاه مدت تحولی در موضوعات فرهنگی شهر خواهیم دید.

حجت الاسلام موسوی خرم در آیین نمازجمعه روز گذشته لار  با بیان اینکه از شعارهای یکی از نامزدهای انتخابات آمریکا این بود که عربستان را بابت قتل خاشقچی به پای میز محاکمه خواهیم کشاند تا پاسخگو باشند اظهار داشت:  این شعارها توسط نامزدهای انتخابات آمریکا زیاد داده می شود اما با این وجود طی روزهای گذشته حقوق بشری که ذکر می شد زیر پا گذاشته شد و رییس جمهور آمریکا در عربستان حضور پیدا کرد و با مقامات عربستان عکس گرفت. بعد از آن نیز برخی کشورهای دیگر که خود را مهد دموکراسی و حقوق بشر می دانستند برای عربستان فرش قرمز پهن کردند که  باید گفت آن شعارهای حقوق بشری چه شده است.

امام جمعه لارستان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: یکی از سران فرانسه نیز گفته بود باید چرخ اقتصاد ما بچرخد و این شعارهای حقوق بشری برای کشورهایی است که میخواهیم به آنها فشار بیاریم تا از آنها امتیاز بگیریم. وی گفت: برای جمهوری اسلامی هم همین است که به ایران تهمت میزنند تا بتوانند از ما امتیاز بگیرند. در واقع اتفاق عربستان یک افتضاح سیاسی برای داعیان حقوق بشر بوده است.

این استاد حوزه و دانشگاه به رجعت شهیدان مدافع حرم به کشور نیز اشاره نمود و بیان داشت: در بهشت جایگاه و مقامی وجود دارد که انسان جز با شهادت به آن مقام نخواهد رسید. در واقع بزرگداشت نام شهدا بزرگداشت یک فرهنگ است که باعث عزت برای شیعیان و برگرفته از عاشوراست. شهادت و شهید یعنی انسانی که در مسیر صحیح تربیت قرار گرفت در حالیکه خداوند وی را به آن مقام رسانده است.

حجت الاسلام موسوی خرم در ادامه به حضور دسته ها و هیئات عزاداری به عنوان عامل برکت و عنایت اهل بیت اشاره نموده و افزود: تقاضا می شود تا مسئولین هیئت های مذهبی مراسم خود را با نظم بیشتری صورت دهند و هماهنگی بیشتری با مدیران شهری و نیروهای نظامی و انتظامی داشته باشند. اخیرا دیده شده گروهی تروریستی وارد کشور شده اند که البته دستگیر شدند اما باید دقت کرد که اتفاقات ناگواری نیافتد.

وی گفت:  بسیار خوشحال هستیم که جوانان و نوجوانانی در شهرستان هستند که در ترویج اسلام ناب و معارف اهل بیت با ذوق و شوق پای کار هستند . جوانان ما با شوق و ذوق و استعداد بالایی پای کار هستند اما متاسفانه دیده می شود دارای امکانات کمی هستند و به آنها توجه نشده است.

موسوی خرم اظهار داشت: باید نذرهای ما بخشی به سمت کارهای فرهنگی سوق داده شود. خیرین ما کار خیر خود را به سمت کانون های فرهنگی و جوانانی ببرند که کارهای فرهنگی و مذهبی صورت می دهند. اگر این هزینه ها به سمت کانون های فرهنگی و جوانان برده شود در کوتاه مدت تحولی در موضوعات فرهنگی شهر خواهیم دید.

وی در پایان گفت: پیشنهاد می شود تا به کانون های فرهنگی سطح شهر سر زده شود تا دیده شود که جوانان ما با امکانات کم در سطح ملی فعال هستند.

در بخش پایانی نیز وی  از همه هیئات عزاداری دعوت نمود تا در روز عاشورا نماز ظهر را بصورت اول وقت بخوانند و عزاداری را رها نمایند تا اقتدا به حضرت سیدالشهدا شود.

 

گزلرش: حسین داوری

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۶:۵۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین