پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۱ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

اصحاب رسانه از مسئولین شهری چه خواستند؟!!

همزمان با ایام گرامیداشت روزو هفته خبرنگار روز گذشته طی نشستی با حضور خبرنگاران و عکاسان لار، شهرها و روستاهای این شهرستان، فرماندار ویژه لارستان، شهردار و روسای ادارات لارستان…

همزمان با ایام گرامیداشت روزو هفته خبرنگار روز گذشته طی نشستی با حضور خبرنگاران و عکاسان لار، شهرها و روستاهای این شهرستان، فرماندار ویژه لارستان، شهردار و روسای ادارات لارستان در سالن جلسات فرمانداری لار دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خبرنگاران با مسئولین شهری در میان گذاشته شد. به گزارش میلاد لارسنان مهمترین درخواست های خبرنگاران و اصحاب رسانه از مسئولین به شرح زیر می باشد:

ابوالحسن مویدی- میلاد لارستان

۱)‌ نوشتارهای ما به این معنی نیست که کار صورت نگرفته و اقدام نشده ست بلکه مردم توقع زیادی از مسئولین دارند واین هم حق است چرا که مردم لارستان مردمی هستند که بخش قابل توجهی از آنها با سختی فراوان پولی را طی فعالیت در کشورهای حاشیه خلیج فارس فراهم نموده و بخشی از آن را خود خرج نموده و مابقی را به منظور توسعه منطقه خویش صرف امور خیریه می نمایند. لذا این مردم از مسئولین توقع دارند که حداقل دوبرابر این مخارج صورت گرفته توسط آنها از دولت گرفته شود و اگرنه به مردم ظلم شده است. لذا این گونه وانمود نگردد که اقدامات مسئولین نادیده گرفته میشود و بلکه در نوشتار انتقاد از این موارد به دلیل لزوم پیگیری بیشتر است.

۲) اگر مشکلات حل نشود عقب افتاده ایم و متاسفانه می بینیم که برخی شهرستان ها جق دریافت برخی امتیازات را ندارند ولی امتیاز به آنها اختصاص داده میشود و از سوی دیگر حقوق طبیعی لارستان نادیده گرفته میشود
۳) اخیرا موضوع راه آهن گل گهر و اتصال آن به زاهدمحمود از سمت شیراز توسط نمایندگان برخی شهرستان های فارس طی جلسه با وزیر راه پیگیری شده و این در حالی است که فاصله ما تا زاهد محمود بسیار کمتر می باشد و متاسفانه نماینده ما در جلسات با وزیر راه حضور نداشته است. اتصال به راه آهن زاهدمحمود عملا اتصال به راه آهن کشوری است و با توجه به آمایش سرزمینی این مهم در تجارت منطقه (که لارستان در آمایش سرزمینی منطقه ای تجاری تلقی گردیده است) بسیار مهم خواهد بود.لذا این امر پیگیری مسئولین را نیازمند است۳) برای اداره کل حمل و نقل جاده ای درجا می زنیم و متاسفانه حمایتی هم صورت نمی گیرد. مساله دیگر تخصیص بودجه به اتمام دوبانده نمودن مسیر جهرم- لار-بندرعباس در اسرع وقت است. تقلیل پروازهای فرودگاه لار از یک سو و افزایش پروازها در برخی شهرها از سوی دیگر که عملا کار سیاسی بوده و نه رفع گرفتاری مردم از جمله دیگر مشکلاتی است که باید مرتفع گردد.

۴)‌ نیروگاه برق ۴۰۰ کیلوولت،‌ توسعه صنعت،‌کشاورزی و دامداری و همچنین شایعاتی مبنی بر اینکه ۴۰ هکتار از زمین های نیمه که زمین زراعتی است در معرض فروش قرار داده شده و پولش در خزانه واریز خواهد شد. این مواردی است که باید مسئولین امر پاسخ دهند

۵‌) ساختمان هلال محل زندگی پزشکان بیمارستان بوده و حال هلال احمر بیان می دارد این زمین های ما می باشد و در حال حاضر یک طبقه که به لارستان باید تخصیص داده می شد به چند مغازه محدود شده است.

۶) منطقه ویژه اقتصادی نیز متاسفانه در سکوت پیگیری قرار دارد،‌ آب منطقه ویژه قبل از تصویب اقداماتش انجام شده است و باید گفت چرا به مردم گول بزنیم. حال آنکه تصویب شده چه کرده ایم…

۷) بندر خشک که برای منطقه لارستان مفید بوده و با توجه به فاصله کم از بندرعباس هنوز هیچ اقدامی نشده چرا که منطفه ویژه نیز هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

۸) در زمان حضور آقای احمدی نژاد مجتمع فرهنگی سید عبدالحسین لاری مصوب شد ولی متوجه نشدیم که کلنگی زده شد و یا که ….
۹) اگر بحث ارتقا داریم زیرساخت های منطقه ابتدا باید ارتقا یاید . در بحث علوم پزشکی و ارتقا به دانشگاه،‌ارتقای مجتمع آموزش عالی به دانشگاه،‌دانشگاه فرهنگیان،‌ ایجاد درمانگاه فرهنگیان در لارستان

۹) ۱۴ درخواست مهم را خدمت آقای فرماندار محترم می دهیم

«رضا تکبیری»، مدیرمسئول پایگاه خبری «لارخبر»:

۱) مردم و رسانه ها دوست دارند بدانند که دستآورد حضور شما و مسئولین در تهران و شیراز چه بوده است؟
۲) چابک سازی افراد زیرمجموعه فرمانداری ویژه لارستان و ادارات با رویکرد تخصصی و فنی به کجا انجامیده است؟‌ بعضا مسئولینی بیش از ۱۲ سال در لار مسئولیت دارند و هرچند هم متخصص و پاکدست باشند نیازمند تعویض می باشند.

۳) پرواز لار به نجف در اربعین امسال به کجا انجامیده است ؟‌به نظر می رسد اقدامی صورت نگرفته است.
۴) در لارستان سرمایه گذاران زیادی وجود دارند اما تسهیل در سرمایه گذاری متاسفانه انجام نشده و این در حالی است که همین لارستانی ها اگر تسهیل سرمایه گذاری برایشان صورت نگیرد در شیراز و دیگر مراکز کشور سرمایه گذاری می کنند
۵) هم افزایی نیروهای بومی حاضر در کشور به کجا انجامیده است؟‌از لحاظ نیروی انسانی بسیار قوی هستیم ولی متاسفانه نتوانسته ایم از آنها استفاده نماییم

۶) مدیریت شهری موضوع دیگری است که از اهمیت بسزایی برخوردار است. قطع به یقین می گوییم شهرداری وضعیت اورژانسی داشته و عملا در حال ورشکستگی است و این در حالی است که افرادی می شناسیم که بدون یک ریال آورده شهرداری، می توانند درآمد پایدار ایجاد نمایند. متاسفانه سلایق شخصی در حوزه مدیریت شهری بیداد می کند.

حسین داوری- میلاد لارستان

۱) تشکر از فرماندار ویژه لارستان بابت پیگیری های کشوری و استانی
۲) تعامل و همکاری بیشتری توسط روابط عمومی ادارات با خبرنگاران و حتی جذب آنها به صورت نیروهای شرکتی و…
۳) هنوز بحث بودجه مرکز آموزش عالی لار به جایی نرسیده و متاسفانه هنوز مشکل در این خصوص وجود دارد.

سعید رزاقیان- کانال خبری لارستان

۱) نظر فرماندار در خصوص حرکت گروه مطالبه گران لارستان چیست؟
۲) پرواز های مشهد و عمان به کجا رسید؟
۳) موضوع آرد نانوایی ها به کجا انجامید؟

آریا جعفرزاده- آژانس عکس نخل

۱) در خصوص رسانه های بدون مجوز خواهشا فکر جدی و اساسی شود. متاسفانه رسانه ای که بدون مجوز است تصاویر را به نام خودش منتشر می کند و این معضل باید حل شود

زینب دلام- آفتاب لارستان

۱)‌ مواردی را به صورت خصوصی با فرماندار محترم در میان خواهم گذاشت.

سیاوش ستاری مدیرمسئول رسانه «صدای صحرا» و خبرنگار خبرگزاری «فارس» در پنج شهرستان جنوبی استان فارس

۱) در جلسه قبل در حضور شما جناب فرماندار قرار شد با مدیران به صورت فصلی صحبت هایی و مواردی را بررسی نماییم. پیشنهاد میشود به صورت دوماهه یکبار این جلسات برگزار شده و مدیران گزارش عملکرد را با خبرنگاران در میان گذارند.

۲) خانه مطبوعات موضوع دیگری است که باید پیگیری نمود و از دغدغه های ما می باشد.

۳) با توجه به نزدیکی به مسابقات جام جهانی در قطر، چه تدابیری برای افزایش پروازها و ارزان کردن قیمت بلیط‌ها و چارتر ها و همچنین بحث توریستی شهر لار اندیشیده شده است؟
۴) مدیرانی می بینیم که پای کار صحبت خبرنگاران هستند ولی برخی مدیران جواب خبرنگاران را نیز نمی دهند و حتی شکایت نیز می کنند
۵)‌ در خصوص محله دلاوران و رودخانه فصلی و دیوارهای آن در صحرای باغ چه تدابیری اندیشیده شده است؟

«سلمان بشکار» از خبرنگاران شهر بنارویه

۱)‌هجمه‌ها و فشارهای زیادی روی خبرنگاران وجود دارد.
۲) توقع داریم که خبرنگاران مشکلات و دردهای مشترک لار و شهرهای اطراف را باهم مطرح کنند، چون تاثیر زیادی دارد.
۳) بسیاری از مردم بنارویه در مورد موضوع اورژانس شهری گله‌مند هستند، اگر در مقابلِ حرف‌هایی که در سطح رسانه‌ای مطرح می‌شود مردم عملکردی هم ببینند تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

«امید کریمی خشنود»، مدیرمسئول «خبر بنارویه»:

۱)‌ نگاه‌ها به مناطق را باید عوض کنیم، هر اتفاقی برای مناطق بیفتد باعث پیشرفت خودمان هم می‌شود (چراغ همسایه خاموش کردن، چراغ ما را روشن‌تر نخواهد کرد)، برای پیشرفت منطقه همه باید به هم کمک کنیم، توقع داریم که رسانه‌های لار مشکلات ما را هم بگویند.
۲) گاهی اوقات، مردمِ مناطق دل خوشی از مرکز ندارند، زمانی به صورت روزانه مینی‌بوس از بنارویه به لار می‌آمد، اما الآن مینی‌بوسی وجود ندارد و این اتفاق کم شده است.

ایوب محمودی مدیرمسئول پایگاه خبری «خورشید لارستان»

۱) روابط عمومیِ اداراتِ مختلف ظاهرا وجود دارند، اما در واقعیت ما چیزی از آن‌ها نمی‌بینیم، خبرها اصلا حرفه‌ای کار نمی‌شود، به دست ما نمی‌رسد، اگر رسانه‌های مجوزدار و مدیران مسئول آن‌ها در کانال‌های روابط عمومی حضور داشته باشند بسیار تاثیرگذار است.
۲) از اهل سنت در بخش‌های مدیریتی کم استفاده می‌شود، با وجود وحدت مثال زدنی‌ای که بین شیعه و سنی در منطقه وجود دارد.

«امیدعلی معزی»، مدیرمسئول پایگاه خبری «پسین جنوب»:

۱) گاهی اوقات، برخی از ادارات توقع دارند که رسانه‌ها به صورت رایگان برای آن‌ها کار کنند؛ پرداخت هزینه به ویژه برای آگهی‌ها، نوعی حمایت از رسانه‌ها و تقویت آن‌هاست.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۶:۳۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین