یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۸ب.ظ
::آخرین مطلب 56 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

خبرنگار لاری رئیس جمهور: تقریبا سالی یکبار به لار سفرمی کنم؛‌ حل معضل جاده جهرم به لار را بارها پیگیری کرده ام؛ خیرین در زیرساخت های اقتصادی لار سرمایه گذاری کنند

شاید بارها وی را در رسانه ملی در معیت شخص رئیس جمهور دیده باشیم،‌ شخصیت جاافتاده ای که به اذعان خودش حدود ۲۶ سال پیش به امید بازگشت به لارستان،‌زادگاهش…

شاید بارها وی را در رسانه ملی در معیت شخص رئیس جمهور دیده باشیم،‌ شخصیت جاافتاده ای که به اذعان خودش حدود ۲۶ سال پیش به امید بازگشت به لارستان،‌زادگاهش را رها کرده و در تهران ساکن شده است. وی که اکنون خبرنگار رئیس جمهور و سردبیر میز دولت در خبرگزاری صدا وسیما می باشد آخرین بار حضور خود در شهر لار را زمستان گذشته عنوان نموده و بیان می دارد یکی از دغدغه ها حل معضل جاده جهرم به لار است که بارها آن را پیگیری کرده ام و امیدوارم بزودی به نتیجه برسد. همزمان با روز خبرنگار گفنگوی اختصاصی میلاد لارستان با امیر شایان مهر را در ادامه می خوانیم:

۱. لطفاً خودتان را کامل معرفی نمایید؟ از چه زمانی از لارستان مهاجرت نمودید ؟ و دلیل آن ؟ ( تحصیلات، تولد، تعداد فرزند و …)

امیرشایان مهر هستم .متولد سال ۱۳۵۸٫ از حدود ۲۶ سال پیش به دلیل ادامه تحصیل دررشته کارشناسی ادبیات نمایشی به تهران مهاجرت کردم . درابتدا نیتم آن بود که بعد از اتمام تحصیل به لاربازگردم. به همین دلیل در سال های ابتدایی ارتباطم را با زادگاهم قطع نکردم. با محافل هنری و تئاتری لار همکاری داشتم و به قول معروف سه و تهم را می زدند در لار بودم .اما به مرور و به دلایلی که فرصت بیانش نیست و شاید به صلاح هم نباشد، این ارتباط کمتر و کمتر شد تا امروز که جزء احوال پرسی از دوستان قدیمی و حضور هر از چندگاهی در لار ارتباط خاص دیگری با این سرزمین مادری ندارم. دراین سال هایی که از لار دور بوده ام تحصیلاتم را در مقطع کارشناسی ارشد در رشته نویسندگی با گرایش نویسندگی رادیو و تلویزیون ادامه داده ام ،اگرچه مشغله های کاری و ماموریت های گاه و بی گاه خارج از کشورم سبب شده تا تحصیلاتم در مقطع دکتری را نیمه کاره رها کنم ، تا وقتی دیگر شاید! وقتی ماندن در تهران قطعی شد و در سازمان صدا وسیما استخدام شده، درهمین پایتخت ازدواج کردم که حاصل این ازدواج که حدود ۲۰ سال ازآن می گذرد ، دو دختر دوقلوست .

۲. درباره رزومه شغلی خود توضیح دهید و از کی کار خبرنگاری را شروع نمودید؟
از سال ۱۳۷۹ به سفارش خانم دکتر نغمه ثمینی که استادم در دانشگاه بود به مجله سروش هفتگی معرفی شدم تا درآن نشریه نقد سینما و تلویزیون بنویسم. بدین ترتیب جذب این نشریه شدم و کارمطبوعاتی را از آنجا شروع کردم .بعدها به دعوت شبکه یک به عنوان کارشناس روابط عمومی، جذب این شبکه شدم و این آغاز کار حرفه ای من به عنوان خبرنگار در صدا وسیما بود. و الان بیست سال است مشغول به همین کارم

۳. اکنون کجا مشغول بکار هستید؟
اکنون به عنوان خبرنگار رئیس جمهور و سردبیر میز دولت در خبرگزاری صدا وسیما مشغول به کارم

۴. نظرتان را درخصوص شغل خبرنگاری بگویید؟
شغل خبرنگاری دریک کلمه تجربه ناممکن هاست. شما وقتی خبرنگاری جاهایی می روی که شاید یک فرد عادی هرگز نرود و کارهایی می کنی که شاید هیچ فردی ، هرگز آن را تجربه نکند.من درطول ین سال ها ازسوارشدن در جنگنده تا ناو و زیردریایی گرفته تا سفربه دورترین جاها را تجربه کرده ام که اگر خبرنگارنبودم هیچکدامش را تجربه نمی کردم.

۵. چند وقت یکبار به لار سفر می کنید؟ آخرین باری که به لار سفر نموده اید؟ تقریبا سالی یکبار به لار سفرمی کنم. آخرین بار زمستان سال قبل بود.

۶. تاکنون گزارشی درباره لارستان تهیه کرده‌اید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، چه گزارش یا اخباری بوده است؟
متاسفانه خیر . متن مکتوب و یاداشت درباره لارنوشته ام اما گزارش تلویزیونی خیر. یعنی پیش نیامده .

۷‌. با توجه به موقعیت شغلی خود، چه کمکی می‌توانید برای پیشرفت لارستان انجام دهید؟
اتفاقا اخیرا که خبرنگار رئیس جمهور هستم از لار تماس های زیادی دارم و اغلب خواسته های شخصی و بعضا عمومی خود را مطرح می کنند. اما یکی از دغدغه ها حل معضل جاده جهرم به لار است که بارها آن را پیگیری کرده ام و امیدوارم بزودی به نتیجه برسد.  لار شهر کم برخورداری است اما متاسفانه چهره ای که ازآن ساخته شده ، کاملا متفاوت است. بنابراین وقتی در مرکز، نام لار را می بریم همه فکر می کنند شهر پولدارهاست که خودشان از پس حل مسائل شان برمی آیند. اما درحقیقت اینگونه نیست.

لار نه صنعت درخوری دارد نه کشاورزی ، نه دامداری و نه تجارت شایانی . شهری هم که این ها را نداشته باشد ، نمی تواند توسعه یابد. لار باید ظرفیت هایش را بشناسد و روی انها سرمایه گذاری کند. با این شرایط در رقابت با شهرهای دیگر منطقه، عقب خواهد ماند. مسئله ای که کم و بیش نمود پیداکرده است. این رافراموش نکنیم. تنها کسی که دلش به حال لار و لارستانی ها می سوزد ، مردمان همین خطه است. پس خودمان باید برای خودمان کاری بکنیم.

۸. با توجه به آنکه در لارستان رسانه‌های متعددی وجود دارد، آیا حاضر به برگزاری دوره آموزشی برای ارتقاء سطح علمی فعالیت رسانه‌ای خبرنگاران هستید؟

با کمال میل. من هم اکنون در دانشگاه ها و کارگاه های متعددی به کارمعلمی مشغولم. باعث افتخار است اگر حرفی برای گفتن داشته باشم در خدمت همشهریان عزیزم باشم.

۹. جذاب‌ترین خاطره‌ دوران خبرنگاری شما چه بوده است؟
دوران خبرنگاری همه اش جذاب است . اما سفرهای و ماموریت های داخلی و خارجی خبرنگاری همیشه برای من جذاب ترین بخش این حرفه بوده.

۱۰- امیر شایان مهر بین خبرنگاران به چه خصوصیتی معروف است؟
بساز ، منعطف و متعامل .من آدمی هستم که با هر شرایطی کنار می آیم و اهل نق زدن و گلایه کردن نیستم. نمی دانم این خصلت خوب است یا نه. اما ذاتا اینطورم و کاریش هم نمی توان کرد.

۱۱- در منطقه لارستان به علت وجود خیرین بسیاری از پروژه ها تا حدی زیادی به صورت خیرساز می باشد و این امر گاها باعث شده حضور دولت در فعالیت های توسعه ای منطقه ای چندان پر رنگ نباشد‌. شما راه برون رفت از این موضوع را که گاهی باعث دلسردی خیرین می گردد در چه می دانید؟ شما چه کمکی در این خصوص می توانید صورت دهید؟
به نظرمن خیرین باید به جای خرج کردن درطرح های دولت و کشیدن جور دولت ها ، باید در زیرساخت های اقتصادی لار سرمایه گذاری کنند. احداث یک کارخانه ، یک واحد تولیدی ، یک تجارتخانه و حتی یک مرکز خرید می تواند ده ها نفررا سرکار ببرد و چهره اجتماعی شهر را عوض کند. این کار هم خیر دنیادارد هم آخرت. سرمایه گذاری وکارآفرینی در لار بهترین کاری است که می توان انجام داد. کارهای دولت را باید به خود دولت واگذارکرد و اگر دستمان می رسد به رونق اقتصادی شهر کمک کنیم .شهری که اقتصاد نداشته باشد نمی تواند توسعه پیداکند.

۱۲- با کلمات زیر یک کلمه که در ذهنتان می آید بیان نمایید:
دولت سیزدهم: کارجهادی و انگیزه برای خدمت اما کمی کند در تصمیم گیری
۱۷ مرداد: یکی از روزهای خدا
لارستان: منبع تجدید روحیه و قوا .
شغل خبرنگاری: حرفه ای که هرگز فکر نمی کردم شغلم شود.

۱۳ – آیا رسانه و اخبار لارستان را پیگیری می نمایید؟ اگر بله از چه طریق و کدام رسانه ها؟

بله. در نرم افزارهای پیام رسان آفتاب لارستان را دنبال می کنم و همچنین صحبت نو.

۱۴- شما ویژگی یک خبرنگار خوب را در چه می دانید و چگونه یک خبرنگار می تواند سطح خود را ارتقا دهد؟
خبرنگار خوب امروز خبرنگاری است که با تحقیق و تحلیل صحیح ، مخاطبش را اقناع کندو این مهم جزء با تربیت ذهن تحلیل گر و مطالعه جامع حاصل نمی شود.

۱۵- فکر میکنید برای ارتقا لارستان باید در چه زمینه هایی تمرکز کرد؟
تولید ، تجارت و توسعه علمی. این سه مورد ، سه ضلع مثلث پیشرفت هر شهری هستند. لارهم ازاین قاعده مستثنا نیست.

۱۶- توضیحات تکمیلی:ممنون و با آروزی بهترین ها. به امید اینکه بزودی دریک کارگاه آموزشی در خدمت همشهریان عزیزم باشم .

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۶:۵۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “خبرنگار لاری رئیس جمهور: تقریبا سالی یکبار به لار سفرمی کنم؛‌ حل معضل جاده جهرم به لار را بارها پیگیری کرده ام؛ خیرین در زیرساخت های اقتصادی لار سرمایه گذاری کنند”

  1. أبی گفت:

    خیلی عالی بود. دست مریزاد.
    هرچند استفاده از ظرفیت خیرین مهم هست ولی وقتی آگاهی رسانی به خیرین جهت مشارکت اقتصادی مثلا در تاسیس کارخانه صنعت پایه صورت نگیرد این ظرفیت به فعلیت نمیرسد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین