شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۳ق.ظ
::آخرین مطلب 23 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

نيمه دوم آبان ماه 1377 – شماره 99 (رمضان در راه است)

اكنون كه ماه مبارك رجب از نيمه گذشته و مراسم اعتكاف خاتمه يافته است و برخي روزه‌داران خود را براي تداوم روزه در ماه شعبان و اتصال آن به رمضان…

اكنون كه ماه مبارك رجب از نيمه گذشته و مراسم اعتكاف خاتمه يافته است و برخي روزه‌داران خود را براي تداوم روزه در ماه شعبان و اتصال آن به رمضان مهيا مي‌نمايند نكاتي پيرامون ماه مبارك تذكر داده مي‌شود.
۱-رسيدگي به مستمندان و فقرا و مساكين از مهمترين كارهايي است كه مي‌بايست قبل از حلول ماه مبارك رمضان انجام شود لذا ضرورت دارد نهادهايي كه كار شناسايي مستمندان را به عهده داشته‌اند همچون كميته امداد امام خميني – بهزيستي – دارالايتام و… با همكاري و همگامي و وحدت برنامه و انسجام و مساعدت از مردم خير و خداجوي لارستان كاري در خور براي آنان به انجام برسانند تا انشاءالله فرمان رسول خدا (ص) در آخرين خطبه ماه شعبان را جامه شعبان را جامه عمل پوشيده باشند در همين راستا از اشخاص خيّر كه براي ايام مبارك رمضان به صورت عام افطاري مي‌دهند تقاضا مي‌شود حتي‌الامكان با نظر خودشان به اين نهادها مراجعه و با در اختيار نهادن مبالغي افطاري كاملي را براي كساني كه امكانات آنها محدود است مهيا نمايند. زيرا رسيدگي به بينوايان ارزشي بالاتر و والاتري نسبت به افطاري عمومي دارد.
۲-ضرورت دارد از هم اكنون مسئولين امر در تهيه يك نوع «انتباه» كه دقيق‌ترين اوقات را نشان دهد اقدام نموده تا روزه‌داران در ايام ماه مبارك رمضان دچار مشكل نشوند.
۳-در ايام ماه مبارك رمضان عموما‌ً‌ روزه‌داران عزيز به قرائت قرآن مبادرت مي‌ورزند كه سزاوار است برادران و خواهران و متدينين كه قرآن را قرائت مي‌فرمايند به محتواي قرآن، ترجمه آن و تفاسير معتبر مراجعه تا از اين كتاب آسماني كمال بهر‌ه‌برداري به عمل آيد. در اين مورد مي‌توان از تفاسير ساده  وخوب همانند تفسير نمونه و كاشف و… استفاده كرد. بديهي است يكي از راههاي آموزش قرآن همان مسير معمولي قرائت يك جزء در هر شب در مساجد است كه از گذشته دور در اين شهرستان و تمام مساجد آن مرسوم بوده و اين سنت حسنه را بايد تداوم بخشيد و چنان برنامه‌ريزي كرد كه مساجد جايگاه و پايگاه مهم جوانان عزيز و دانش‌اموزان و دانشجويان برومند گردد.
۴-مناسب است روحانيون محترمي كه جهت تبليغ درداخل شهرستان يا شهر و روستاها تشريف مي‌اورند مسأله آموزش مسائل قرآني را در رأس برنامه خويش قرار دهند بديهي است اين مهم با جريان اموزش و تعليم قرآن و احكام مانعه‌الجمع نيست. اما محور مطالب بايد قرآن و محتويات آن باشد.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین