شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۴ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

نيمه اول آذرماه 1377 – شماره 100 (مراسم جشن ميلاد حضرت بقيه‌الله بايد در شأن آن حضرت باشد)

 يكي از مراسم ملي مذهبي كه ريشه در فرهنگ اصيل اسلامي و تعظيم شعائر الهي دارد جشن باشكوه ميلاد حضرت حجت بن الحسن العسكري (عج) است كه هر سال از…

 يكي از مراسم ملي مذهبي كه ريشه در فرهنگ اصيل اسلامي و تعظيم شعائر الهي دارد جشن باشكوه ميلاد حضرت حجت بن الحسن العسكري (عج) است كه هر سال از سوي دوستداران اهل بيت رسول‌ا… با شكوه خاص و آذين‌بندي ويژه برگزار مي‌شود. همين‌جا لازم مي‌دانيم از تمام دست‌اندركاران مراسم و مشتاقان ظهور آن حضرت تشكر نموده و بيش از پيش سپاسگزاري نماييم و انشاءا… رسول خدا(ص) و فاطمه زهرا(س) به همه عزيزان بهترين پاداش را عنايت فرمايد.
اما نكته‌اي كه نبايد از نظر دور داشت اين است كه هرچه شخصيت عظيم‌تر باشد به همين نسبت بايد مراسم پرمحتواتر و از جهت كيفي با ارزش‌تر باشد. برگزاري مراسم آخرين حلقه عصمت در آفرينش، همنام رسول خدا و قضاوت كننده به باطن اعمال بايد در خور شأن آن حضرت و مايه افتخار پيروان او باشد.
به همين خاطر ضرورت دارد از نوارهاي غير مذهبي و سرودهايي كه در عرف جامعه اسلامي پذيرفته شده نيست، استفاده نشود و به جاي آن سرودها و قصائد پرمحتوا كه از ناحيه مداحان اهل بيت تهيه شده بهره‌برداري گردد. در اينجا نكته‌اي به اداره محترم ارشاد اسلامي تذكر داده مي‌شود كه چه خوب است براي مراسم مختلف از سرودهاي محلي كمال استفاده گردد. حتي در مراسم عروسي از اشعار محلي سنتي با همان حالات معمولي كه خوانده مي‌شده استفاده شود و نوارهاي خاصي آماده گردد و تحت اختيار علاقه‌مندان قرار داده شود. در مراسم مذهبي نيز از مداحان خوب محلي كه اشعار با محتوا را با صوت غرا مي‌خوانند استفاده شود تا هم سنت‌هاي محلي حفظ گردد و هم مسائل ناصحيح وارد صحنه جامعه پاك و بي‌آلايش لارستان نشود.
به اميد پيروزي و سربلندي و موفقيت مشتاقان ظهور بقيه‌ا…

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین