شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۰ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

۱۵۹ میلیون دلار کالا از گمرکات استان فارس صادر شد

میلاد لارستان: مدیرکل گمرک استان فارس از صادرات بیش از ۱۵۹ میلیون دلار کالا از گمرکات این استان به خارج از کشور خبر داد.

مدیرکل گمرک استان فارس از صادرات بیش از ۱۵۹ میلیون دلار کالا از گمرکات این استان به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان؛ سکینه سیاحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: در ۱۱ ماه گذشته ۵۲۲ هزار و ۲۳  تن کالا به ارزش ۱۵۹ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۷۸۸ دلار از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه این کالاها به ۵۴ کشور صادر شده است افزود: عراق، امارات متحده عربی، افغانستان، کویت، آلمان،  ترکمنستان، قطر، سوریه، موزامبیک، پاکستان از جمله کشورهای هدف صادارات استان فارس بوده است.

مدیرکل گمرک استان فارس عنوان کرد: شیره و عصاره شیرین بیان، رب گوجه‌فرنگی، لبنیات، دستگاه‌های مبدل حرارتی، سیمان، فرش و سایر کف‌پوشها از مواد نسجی، مصنوعات از چدن، آهن یا فولاد، ترانسفورماتور جریان، کاشی و سرامیک، لوله و مصنوعات پلاستیکی عمده محصولاتی بوده که بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در ۱۱ ماه گذشته شیره و عصاره شیرین بیان از لحاظ وزن و ارزش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲۹ و ۱۷ درصد افزایش داشته است گفت: کیفیت محصول و بازاریابی مناسب تجار استان فارس از جمله دلایل افزایش صادرات این محصولات است.

سیاحی اظهار داشت: در ۱۱ ماه گذشته مردم استان فارس ۱۷ هزار و ۸۵ بسته کالاهای هدیه و سوغاتی به ارزش ۷۴ هزار و ۴۲۶ دلار از طریق گمرکات این استان دریافت و ۵ هزار و ۱۱۸ بسته کالا به ازرش ۴۲ هزار و ۳۳۳ دلار نیز به خارج ارسال کردند.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین