جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۷ب.ظ
::آخرین مطلب 56 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

شیفت کم آندوسکوپی در بیمارستان لار، بیماران را دچار مشکل نموده است

همزمان با میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار خبرنگار میلاد لارستان به سراغ چند نفر از پرستاران منطقه رفته و گپ و گفتی کوتاه با آنان ترتیب داده است. یکی…

همزمان با میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار خبرنگار میلاد لارستان به سراغ چند نفر از پرستاران منطقه رفته و گپ و گفتی کوتاه با آنان ترتیب داده است. یکی دیگر از پرستاران بیمارستان امام رضا(ع) لارستان در گفتگو با میلاد لارستان می گوید: آنجا که فقط یک روز در هفته در بیمارستان فعالیت آندوسکوپی صورت می پذیرد بیمارانی که دچار خونریزی گوارشی یا بیماری گوارشی می شوند بدلیل شیفت کم آندوسکوپی در روزهای غیر از یکشنبه باید به دیگر شهرها اعزام شوند.

۱- لطفا خود را معرفی نمایید
ریحانه اکبری به مدت ۴ سال است پرستار بخش کرونا هستم.
۲- دلیل پرستار شدن شما چه بود؟
از زمانی که قرار بود انتخاب رشته نمایم من زیرشاخه های پزشکی را دوست داشتم و بین مامایی و پرستاری رشته پرستاری را بیشتر دوست داشتم و این شغل را انتخاب نمودم.
۳- اگر پرستار نمییشدید دوست داشتید چکاره شوید؟
از آنجا که فقط پرستاری را دوست دارم حتی اگر پرستار نمی‌شدم باز هم پرستاری را انتخاب میکردم.
۴- یک پرستار موفق باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟
یک پرستار موفق باید وجدان کاری داشته باشد. همچنین روحیه قوی، تعهدکاری ، نظم و برنامه ریزی، روح و جسم سالم برای کار برای بیمار از ویژگی های یک پرستار موفق است.
۵- سخت ترین و شیرین ترین خاطره ای که در ایام پرستاری با آن مواجه بوده اید چه بوده است؟
سخت ترین آن زمانی بود که مادرم به بیماری کرونا مبتلا شد و من پرستار ایشان بودم. همان موقع بود که خودم نیز با درگیری ریه دچار بیماری کرونا شدم . همچنین در یک روز دکتر زینلی و آقای حمایت از همکاران ما بدلیل بیماری کرونا فوت شدند که این از خاطرات بد من به حساب می آید.

شیرین ترین خاطره هم مربوط به زمانی است که بعد از سه سال پرستاری از بیماران کرونایی این بخش خالی از بیمار شد و آنروز را جشن گرفتیم. همچنین زمان هایی که بیماران کرونایی از دستگاه جدا شده و بهبود پیدا می کردند دوران شیرینی کار ما بود.

۶- توصیه شما به جوانانی که دوست دارند شغل پرستاری را انتخاب نمایند چیست؟
واقعا کسی که صبر و استقامت و حوصله داشته باشد برای شغل پرستاری مناسب است. یک پرستار نیازمند توان جسمی بالاست.

۷- سطح و امکانات پرستاری در شهرستان را چگونه ارزیابی میکنید و فکر میکنید در حال حاضر چه کمبودهائی در بیمارستان لارستان وجود دارد؟
کمبودهای ما نبود بخش آنژیوگرافی قلب در بیمارستان است زیرا بدلیل نبود این بخش بیماران باید به شهرهای دیگر اعزام شوند که باعث هزینه بیشتر برای بیماران و همچنین برخی اوقات درگیر شدن بیشتر پرسنل بیمارستان می شود.

همچنین از آنجا که فقط یک روز در هفته در بیمارستان فعالیت آندوسکوپی صورت می پذیرد بیمارانی که دچار خونریزی گوارشی یا بیماری گوارشی می شوند بدلیل شیفت کم آندوسکوپی در روزهای غیر از یکشنبه باید به دیگر شهرها اعزام شوند

۸- معمولاً افرادی که به شما مراجعه می کنند بدلیل بیمار بودن خود یا یکی از بستگانشان در وضعیت روحی مناسبی نیستند و ممکن از برخورد مناسبی با شما نداشته باشند،واکنش شما در مقابل انها چیست؟

ما در ابتدا سعی میکنیم آنها را آرام نماییم و دلیل ناراحتیشان را جویا شویم. پس از سعی می کنیم تا آنجا که بتوانیم مشکلات آنها را بر طرف نماییم. ما سعی می کنیم آنها را درک نماییم زیرا میدانیم که یا خودشان بیمار هستند یا همراه بیمار هستند که در هر دو حالت مقداری از صبر و حوصله افراد کاسته می شود.

۹- کلمات زیر چه موضوعی را در ذهن شما تداعی می نماید:
ایام کرونا: ایام نفس گیر و طاقت فرسا که مرگ و میر افراد را در پی داشت. بیماران برای یک لحظه نفس کشیدن و زنده ماندن با مرگ می جنگیدند
ولادت حضرت زینب(س): روز پرستار و اسوه صبر و بردباری
شیفت شب: بی خوابی

۱۰- انتظار شما از مردم و مسئولین چیست؟
از مردم می خواهیم هنگامی که به بیمارستان مراجعه می کنند صبور باشند زیرا ما با توجه به اورژانسی بودن شرایط بیماران را اولویت بندی می کنیم. در هر صورت سعی می شود کار بیماران صورت گیرد.

۱۱- کلام پایانی ؟
از پدر و مادر و خانواده ام که در ایام کرونا واقعا با من همکاری نمودند تشکر می کنم. با اینکه زمان های زیادی از خانواده دور بودیم و شیفت های طاقت فرسایی را داشتیم اما خانواده قوت قلب ما بوده و به ما دلداری می دادند.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۴:۵۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین