پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۳ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

آغاز رزمایش طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۲ در لارستان

رزمایش طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۲ در لارستان آغاز شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، در مراسمی با حضور داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان،…

رزمایش طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۲ در لارستان آغاز شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، در مراسمی با حضور داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان، حضرت حجت الاسلام رمضانی امام جمعه موقت لار، منصور تقی زاده دادستان عمومی و انقلاب لارستان، سرهنگ سید محمد یوسفی فرماندهی انتظامی لارستان، سرهنگ مهران احمدی سرپرست فرماندهی قرارگاه پلیس راه جنوب استان فارس، دکتر صباغی رئیس اورژانس، مهندس سلیمانی معاون مدیر کل راه و شهرسازی، منشی رئیس سازمان آتش‌نشانی و جمعی از مسئولین و افسران پلیس، رزمایش طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۲ در لارستان آغاز شد.

در این مراسم سرپرست فرماندهی قرارگاه پلیس راه جنوب استان فارس در سخنانی اظهار کرد: این رزمایش با هدف تسهیل در تردد انتظام بخشی به عبور و مرور و ایمنی ترافیک و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و مسافرین و مهمانان نوروزی با حضور سازمان‌های امدادی و خدماتی از جمله اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی، راهداری، راه و شهرسازی و پلیس از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ شروع و تا پایان ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

سرهنگ احمدی تصریح کرد: هر ساله با فرا رسیدن سال نو و بهار طبیعت بر اساس یک سنت قدیمی و بسیار دیرینه شهروندان عزیز به منظور دید و بازدید از اماکن سیاحتی و زیارتی و سرکشی از اقوام و خویشان اقدام به سفر به اقصا نقاط کشور می نمایند و با انجام این مسافرت ها شاهد افزایش قابل توجه ترددها در محورهای مواصلاتی کشور هستیم که قطعاً محورهای مواصلاتی جنوب استان فارس هم از این قاعده مستثنا نیست و به خاطر همسایگی لارستان با استان هرمزگان و بنادر و گمرکات جنوبی و همجواری با جزایر قشم و کیش و آب و هوای مناسب لارستان بزرگ و جاذبه‌های زیاد این منطقه و از همه مهمتر فرهنگ غنی مردم لارستان بزرگ شاهد افزایش تردد ها در این منطقه خواهیم بود.

وی افزود: افزایش حجم تردد ها در محورهای مواصلاتی و حضور برخی رانندگان بی تجربه و کم تجربه بعضا منجر به ایجاد ناهنجاری ها و گره های ترافیکی و حوادث رانندگی خواهد شد، لذا در این راستا کلیه سازمان‌های امدادی و خدماتی و پلیس با اقدامات پیشگیرانه در جهت جلوگیری از حوادث رانندگی اقدام و خدمات قابل قبول و خداپسندانه را به شهروندان و مسافرین نوروزی ارائه می کنند.

احمدی با بیان اینکه خوشبختانه در لارستان بزرگ آخرین هماهنگی‌ها بین پلیس و تمام سازمان‌های امدادی و خدماتی از جمله راهداری، راه و شهرسازی، اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی صورت گرفته و همه سازمان های مرتبط با ترافیک آماده ارائه خدمات هستند، گفت: در هر شهرستان با هماهنگی اداره راه و شهرسازی ۲۰ نقطه از نقاط پر تصادف و مستعد حادثه با نصب بنر و تابلو به منظور آگاهی دادن به رانندگان خصوصاً رانندگان غیر بومی آشکارسازی شده است.

سرپرست فرماندهی قرارگاه پلیس راه جنوب استان فارس خاطر نشان کرد: بیش از ۴۰ تیم گشت محسوس و نامحسوس پلیس ۴ هزار و ۹۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان جنوبی استان فارس را که تحت پوشش قرارگاه پلیس راه جنوب استان فارس هستند با پلیس در راستای وظیفه ذاتی خود در طول محورهای مواصلاتی با تخلفات رانندگی خصوصاً تخلفات حادثه‌ساز که جان و سلامت افراد بی‌گناه را به خطر می‌اندازند، بدون اغماض برخورد قاطع قانونی خواهد داشت.

وی ادامه داد: در طول این مدت اجرای طرح گشت‌های کنترل سلامت، پلیس راه حضوری شبانه‌روزی دارند تا در صورتی که راننده ای مشکوک به مصرف مواد مخدر یا مواد روانگردان باشد از آنها تست به عمل خواهد آورد و چنانچه نتیجه تست نهایی مثبت باشد طبق بند ب ماده ۱۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به مدت ۶ ماه از رانندگی محروم خواهد شد. علاوه بر این کنترل رانندگان ناوگان عمومی خصوصا ناوگان مسافربری به صورت ویژه در دستور کار پلیس میباشد و همکاران در پلیس راه در قالب مسافربر رفتار ترافیکی رانندگان اتوبوس نظارت نامحسوس خواهند داشت.

سرپرست فرماندهی قرارگاه پلیس راه جنوب استان فارس تاکید کرد: تیم‌های گشت پلیس مجهز به دوربین های کنترل سرعت هستند و نسبت به کنترل سرعت وسایط نقلیه به صورت ویژه اقدام خواهند کرد و با متخلفین بدون اغماض برخورد قاطع قانونی خواهد داشت، چون در صورت وقوع حادثه سرعت غیر مجاز و غیر مطمئنه باعث تشدید خسارات و ضایعات مادی و معنوی ناشی از تصادف خواهد شد.

وی یادآور شد: در طول اجرای طرح، پلیس در حال آماده‌باش بوده و به صورت شبانه‌روزی و با تعداد حداکثری حضور پررنگ خواهد داشت و در خدمت همه مردم خواهد بود و به خدمت شبانه روزی بی منت خواهند پرداخت.

احمدی در پایان این را هم گفت: امیدوارم که انشالله با تعامل و هماهنگی کامل بین سازمان های امدادی و خدماتی و مشارکت مردم عزیزمان در امر رانندگی و توجه بیش از پیش آنها به اصول ایمنی و مقررات رانندگی شاهد کمترین حادثه در سطح محورهای مواصلاتی درون و برو ن‌شهری کشور عزیزمان و به خصوص محورهای جنوب استان فارس باشیم و با کاهش حوادث و کمترین حادثه در پایان تعطیلات نوروزی خستگی از چهره همه کارکنان سازمان‌های امدادی و خدماتی زدوده شود چون همه کارکنان این سازمانها نشاط و شا دی خودشان را در شادی و نشاط مردم عزیزمان می دانند.

در ادامه داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان و حضرت حجت الاسلام رمضانی امام جمعه موقت لار نیز در سخنانی از همه نیروهای امدادی و خدماتی تقدیر و تشکر کردند.

در پایان نیزخودروهای پلیس و سازمان‌های امدادی و خدماتی از جمله پلیس راه، اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی راهداری و راه و شهرسازی در سطح شهر رژه رفتند و عملا رزمایش طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۲ در لارستان را شروع کردند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۹:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین