سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

صدور ۷۰ پروانه بهداشتی ساخت و شناسه نظارت برای ۱۳ واحد تولید حلوا مسقطی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لارستان گفت: تا کنون ۷۰ پروانه بهداشتی ساخت و شناسه نظارت برای ۱۳ واحد تولید حلوا مسقطی در منطقه صادر شده است. به…

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لارستان گفت: تا کنون ۷۰ پروانه بهداشتی ساخت و شناسه نظارت برای ۱۳ واحد تولید حلوا مسقطی در منطقه صادر شده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان، با توجه به پایش مداوم محصولات سلامت محور منطقه در مجموعه علوم پزشکی لارستان و به مناسبت پایان جشنواره حلوا مسقطی به چگونگی روند نظارت، کنترل و بررسی‌ چرخه سلامت در این محصول پرفروش و سوغاتی اصیل منطقه می پردازیم.

دکتر سپیده پویا در این خصوص اظهار داشت: در حوزه نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی معاونت غذا و داروی مجموعه، تعداد ۱۳ واحد تولید حلوا مسقطی لاری که دارای مجوزهای بهداشتی اند، در حال فعالیت هستند که تا کنون برای این واحدهای تولیدی در مجموع ۷۰ پروانه بهداشتی ساخت و شناسه نظارت کارگاهی صادر شده است.

وی افزود: این رقم در حالی است که با توجه به روند رو به رشد تولید و تنوع ایجاد شده در فرمولاسیون محصولات جدید، تعداد پروانه های بهداشتی صادره در حال افزایش است.

دکتر پویا خاطر نشان کرد: واحدهای تولید حلوا مسقطی به منظور حصول اطمینان از شرایط خوب تولید، رفع نواقص موجود و تولید محصول سالم، به طور مستمر توسط کارشناسان نظارت بر مواد غذایی این معاونت مورد پایش قرار می گیرند، به گونه ای که در سال گذشته ۸۰ مورد بازرسی از واحدهای تولید حلوا مسقطی و ۶۳ مورد نمونه برداری از محصولات تولیدی صورت گرفته که در اکثر موارد هیچ گزارشی از عدم انطباق شیمیایی و میکروبی مشاهده نشده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لارستان تصریح کرد: در سال گذشته تعداد ۷ گواهی بهداشتی صادرات به وزن ۷۳۰۰ کیلوگرم از انواع حلوا مسقطی، برای واحدهای تولید حلوا مسقطی لاری صادر شده که امید است با توجه به نزدیکی به بنادر تجاری کشور، ارتباط مستمر با کشورهای حاشیه خلیج فارس، وجود فرودگاه بین المللی و سایر پتانسیل های موجود، این رقم افزایش چشمگیری داشته باشد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۷:۱۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “صدور ۷۰ پروانه بهداشتی ساخت و شناسه نظارت برای ۱۳ واحد تولید حلوا مسقطی”

  1. ناشناس گفت:

    درود بر شما که نوشته اید دانشگاه علوم پزشکی لارستان

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین