جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۱ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

کلاف سردرگم انتخاب شهردار لار

  روند تأخیر در انتخاب شهردار لار موجب گلایه و تعجب اذهان عمومی شده است و نیاز به اقدام فوری مدیران استانداری فارس، فرماندار ویژه لارستان و شورای شهر لار…

 

روند تأخیر در انتخاب شهردار لار موجب گلایه و تعجب اذهان عمومی شده است و نیاز به اقدام فوری مدیران استانداری فارس، فرماندار ویژه لارستان و شورای شهر لار است.

به گزارش میلاد لارستان، شورا؛ تکلیف قانونی و مهم‌ترین وظیفه‌اش «انتخاب شهردار» در بازه‌ی زمانی مشخص و منطبق با ضوابط و شرایط آیین‌نامه است.

از ابتدای شروع بکار شورای شهر کنونی لار، این شورا در مهمترین وظیفه‌اش که انتخاب شهردار است، نتوانسته تصمیمی درست، متقن، بلندمدت و راهبردی از خود داشته باشد.

نواز شریفی‌لاری، نخستین گزینه شورای شهر لار برای سمت شهرداری، پس از یک‌سال و اندی فعالیت، بازنشسته شد و آنگونه که از شواهد امر پیداست، شورای شهر لار با وجود اطلاع از این موضوع، متأسفانه به فکر گزینه دیگری نبوده‌اند تا از قبل برای معرفی فرد جدید تأخیر ایجاد نشود.

همزمان با بازنشستگی نواز شریفی لاری به عنوان شهردار لار در ۳۰ آبان سال ۱۴۰۱، رامین موحدی از کارمندان این مجموعه به مدت سه ماه سرپرستی این مجموعه را بر عهده داشت.

در این میان بود که در جلسه ۱۴ آذرماه ۱۴۰۱، پس از رای گیری ابراهیم پیروز بخشدار سابق بخش مرکزی لارستان با چهار رای موافق به عنوان گزینه شهرداری لار انتخاب و بعنوان گزینه شورا به استانداری معرفی شد اما از آن زمان به بعد هیچ خبری مبنی بر تأیید و رد آقای پیروز از مبادی رسمی مخابره نشده و طبق روال بسیاری از تصمیمات، فقط اخبار ضدونقیض در سطح فضای مجازی ردوبدل می‌شود.

با طولانی شدن روند انتخاب شهردار، شورای شهر لار بار دیگر دست بکار شد و ابوالفضل سعیدی‌حقیقی از کارمندان شهرداری لار را در جلسه یکم اسفند ۱۴۰۱، با اکثریت آرا به عنوان سرپرست جدید این مجموعه انتخاب کرد تا جای رامین موحدی را بگیرد.

اگر روال بدینگونه پیش‌ برود، چندی بعد قطعا یک سرپرست جدید معرفی می‌شود.

اصلا زیبنده نیست که در شهری مانند لار، با این گستره کاری وسیع، مطالبات انباشته و پروژه‌های برزمین مانده، در انتخاب شهردار این همه تعلل صورت پذیرد.

لازم است مدیران مربوطه در سطح استانداری فارس و همچنین فرماندار ویژه لارستان به عنوان عالی‌ترین نماینده دولت در لارستان به موضوع ورود کنند و روند تعیین شهردار لار را تسهیل و تسریع کنند. انتظارها از شورای شهر لار بیش از اینهاست و مردم توقع دارند تا در تصمیم‌گیری‌های قاطع‌تر و اثرگذارتر عمل کنند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۹:۵۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “کلاف سردرگم انتخاب شهردار لار”

  1. همشهری گفت:

    با سلام
    جسارتا می توان از مدیران لاری که بر خلاف میل خود به شیراز فرستاده شده اند ، تشریف بیارن لار و شهرداری را هدایت کنند.
    چرا مسیولین ما همه غیر بومی هستند؟ در حالی که بومی ها رو میفرستند شیراز
    لطفا از بومیها حمایت کنید

  2. ناشناس گفت:

    اقای سردبیر ویا مدیر مسول منتشر کردن مشکلات ویا نارساییها کافی نیست .شما بعنوان رسانه ویا بهتر بگوییم زبان گویای مردم که اصلا نبوده اید و نخواهید بود از مسولان مثل شورای شهر وفرمانداری بخواهید و پیگیری کنید تا مشکل حل شود اگر شما جدی هستید.

  3. ناشناس گفت:

    اینم از شورای شهر فعلی
    قبل از انتخابات اینهمه کلیپ ساختن و شعار دادن و اما در ابتدایی ترین کارشون هم موفق نشدن.
    واقعا روی شوراهای گذشته رو سفید کردن…

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین