پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۲ب.ظ
::آخرین مطلب 1 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 8

معلم لاری نمونه کشوری:معلم فرصت خوبی برای کشف خلاقیت‌هایتان می‌دهد

معلمی چیزی فراتر از یک شغل است. در تمام جوامع به عنوان یک معلم به شما فرصت خوبی برای کشف خلاقیت‌هایتان می‌دهد به گزارش میلاد لارستان، آیین تجلیل از معلمان…

معلمی چیزی فراتر از یک شغل است. در تمام جوامع به عنوان یک معلم به شما فرصت خوبی برای کشف خلاقیت‌هایتان می‌دهد

به گزارش میلاد لارستان، آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری با حضور سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار و در این میان از سه معلم لارستانی تجلیل شد. یکی از این معلمان سرکار خانم ساره صالحی بود که خبرنگار میلاد لارستان به منظور آشنایی بیشتر با این افتخارآفرین خطه لارستان گفت‌وگویی با این دبیر انجام داده است که در زیر می‌خوانیم:

 

لطفاً خودتان را معرفی کنید:

اینجانب ساره صالحی متولد اول خرداد سال ۱۳۶۸

 

درباره سوابق تحصیلی و همچنین تدریس خود برای ما بفرمایید:

تحصیلات ابتدایی خود در دبستان هاشمی زاده؛ دوره راهنمایی در شیراز و دوران متوسطه در لار در رشته تجربی با معدل ۱۹.۹۸ به پایان رساندم.

سال ۱۳۸۶ با رتبه ۵ هزار کشوری جزو پذیرفته شدگان تربیت معلم شهید باهنر شیراز شدم و در سال ۱۳۸۸ فارغ التحصیل شدم. بنده کارشناسی ارشد مدیریت برنامه‌ریزی از دانشگاه اصفهان

۱۶ سال سابقه تدریس در مدارس لارستان بزرگ‌ را دارم. در مدت این ۱۶ سال ۸ سال در روستای باغ و هرمود، ۸ سال در دبستان شاهد فرهنگیان دختر و پسر مشغول به تدریس بودم و هستم.

از سال تحصیلی ۱۴۰۰ که همسرم مدیر دبستان شاهد فرزاد بنی زمانی شدند در این دبستان مشغول به تدریس شدم‌.

۷ سال سرگروه آموزشی پایه دوم، مولف ۴ کتاب، ۶۰ مقاله بین المللی، مدرس کشوری برنامه ملی شهاب، مدرس میانی کتب پایه دوم، مدرس طرح شهید همت، نفر اول خاطره نویسی در کشور، نفر اول استانی جشنواره نوین تدریس در استان، داوری جشنواره نوین تدریس، طرح کرامت، برنامه ملی شهاب و… است.

 

چه شد که معلمی را بعنوان شغل انتخاب کردید؟

معلمی چیزی فراتر از یک شغل است. در تمام جوامع به عنوان یک معلم به شما فرصت خوبی برای کشف خلاقیت‌هایتان می‌دهد. دائما در حال یادگیری و تغییر هستید. فرصت‌های زیادی برای برقراری و ایجاد ارتباطات سازنده دارید. از شاگردانتان چیزهای زیادی یاد می‌گیرید. معلّمی یک عشق و یک انتخاب است. به قول شهید رجایی. “اگر معلّمی را فقط به عنوان شغل انتخاب کرده‌ای رهایش کن و اگر عشق توست مبارکت باد.”

فقط در صورتی که عاشق یاد دادن و یاد گرفتن و عاشق کار کردن با بچه‌ها و نوجوان‌ها و جوان‌ها باشید می‌توانید معلّم خوبی باشید و با وجود همه‌ی سختی‌ها. از این شغل لذت ببرید.

 

از دیدگاه شما تفاوتهای شغل معلمی با سایر مشاغل در چیست؟

هر معلم از آغاز تا پایان خدمت خود، هزاران نهال سبزی کاشته است که امروز هر یک از آنان تبدیل به یک درخت تنومند گردیده است. هر شاغلی با شروع خدمت خود نهالی می کارد که در دوران بازنشستگی تبدیل به یک درخت سی ساله می گردد اما آنان فقط یک نهال و درخت دارند و ما بیش از هزار نهال درخت گشته است.

دوست داشتن دانش آموزان به عنوان یک موجود انسانی دارای احساس و ادراک و شعور و عطش یادگیری، واقعا ارزشمند است. خنده ها و شور و سرمستی دانش آموزان بین ۷ تا ۱۸ سالگی، انرژی معلم را می افزاید. تعامل اجتماعی بین معلم و دانش آموز مستقیم و چهره به چهره است، مع الواسطه نیست. حتی تدریس هوشمند نمی تواند نفوذ معنوی معلم را از بین ببرد. نگاه معلم و دانش آموز درهم تنیده می شود. اما مشاغل دیگر چنین عالمی را ندارد. گاه یک کارمند پشت میزنشین، حتی یک نیم نگاهی به مراجعه کننده نمی کند.

معلمی جزو معدود مشاغلی است که همه افراد خانواده دیده یا ندیده او را می شناسند، اگر دانش آموزی در مدرسه دارند، هر روز حرف او در منزل است. اما مشاغل دیگر چنین نیست. کسی از فعالیت یک روزه کارمند بانک یا بیمه در منزل سخن نمی گوید.

معلمی تنها شغلی است که کل افراد کشور از میزان حقوق و دریافتی او خبر دارند، چون رسانه ها و سایت های گوناگون در این خصوص قلم فرسایی می کنند .

اما ما از دریافتی دقیق سایر مشاغل اصلا مطلع نیستیم.

معلمی تنها شغلی است که اصلی به نام مطالبات یک دهه ای دارد. اما سایر مشاغل به دلیل وجود اصل دیون طی یک سال تمامی حق و حقوق خود را دریافت می کنند.

 

مشکلات حرفه معلمی و جایگاه آموزش و پرورش و تفاوت با سایر مشاغل چیست؟

معلمی تنها شغلی است که مزایای اندک آن نوشداروی بعد مرگ سهراب است. چون حق ازدواج و حق کفن و دفن و حق مسکن و حق سفر طی خدمت، پاداش آخر سال و… اما سایر مشاغل بلافاصله یا حداقل طی یک سال مالی همه این موارد را دریافت می کنند.

معلمی تنها شغلی است که از امکاناتی چون حق سفر، حق پاداش و حق لباس با بهانه های گوناگون چون روز زن و روز مرد و فجرانه و عیدانه نوروز و… بی بهره است. اما خیلی از مشاغل چنین امتیازاتی را طی یک سال و هر سال بهره مند می‌شوند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین