چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۵ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

پیشنهاد راه‌اندازی هفت مرکز فنی و حرفه‌ای در اوز

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای فارس گفت: کوار، خفر، زرقان، بیضا، سرچهان، اوز و بختگان از شهرستان‌های فاقد مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای در استان هستند. مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان فارس با اشاره…

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای فارس گفت: کوار، خفر، زرقان، بیضا، سرچهان، اوز و بختگان از شهرستان‌های فاقد مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای در استان هستند.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان فارس با اشاره به نبود مرکز ثابت آموزش فنی‌وحرفه‌ای در هفت شهرستان تازه تاسیس این استان، گفت: ایجاد مرکز در این شهرستان‌ها نیز در سفر دوم هیات دولت سیزدهم به استان پیشنهاد می‌شود تا مورد تصویب قرار گیرد.

کیائی عنوان کرد: کوار، خفر، زرقان، بیضا، سرچهان، اوز و بختگان از شهرستان‌های فاقد مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای در استان فارس هستند.

او در بخش دیگری با اشاره به اینکه هر یک از سربازان وظیفه مشغول به خدمت در ارتش، سپاه و نیروی انتظامی باید در طول دوره خدمت خود یک مهارت را کسب کنند گفت: سال گذشته ۶ هزار و ۷۴۷ سرباز در استان فارس مهارت‌های فنی و حرفه‌ایی را فرا گرفتند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای فارس گفت: سربازان پس از گذراندن این دوره‌های آموزشی در صورتی که موفق به اخذ گواهی پایان دوره شوند، از ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره اشتغال زایی بهره مندمی‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس گفت: طرح هر دانش‌آموز یک مهارت که با همکاری آموزش و پرورش و آموزش فنی و حرفه‌ای اجرایی شده، امسال با عنوان مدرسه تابستانه مهارت آموزی فعالیت می‌کند.

کیائی گفت: بر اساس تفاهم انجام شده، ثبت نام دانش‌آموزان از سوی آموزش و پرورش انجام و فهرست متقاضیان برای برپایی دوره‌ها در اختیار اداره‌کل فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرد.

او توضیح داد: دانش‌آموزان ۱۲ سال و بالاتر می‌توانند برای فراگیری مهارت و غنی‌سازی اوقات فراغت خود در این دوره‌ها نام‌نویسی کنند.

کیائی با بیان اینکه مهارت آموزی در ۵۵ مرکز دولتی استان فارس رایگان است، اظهار کرد: با توجه به نیازمندی استان به تکنسین‌های ماهر در بخش‌های مختلف از جوانان خواست تا از این خدمات آموزشی رایگان استفاده کنند.

او یادآور شد: بر اساس آمار‌ها بیش از ۶۰ درصد افراد جویای کار که مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته‌اند مشغول به کار شده‌اند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۶:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “پیشنهاد راه‌اندازی هفت مرکز فنی و حرفه‌ای در اوز”

  1. قابل توجه. میلاد. لارستان گفت:

    این تیتر اشتباه زده آید منظور. هفت مرکز. فنی. حرفه ای در هفت شهرستان. است. ویکی. از آنها. در شهرستان. اوز. است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین