شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۹ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

نشست هم‌اندیشی مسوولان با دانشجویان علوم پزشکی لارستان

نشست نماینده عالی دولت و جمعی از مسئولان لارستان با دانشجویان جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی لارستان برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان، نخستین نشست…

نشست نماینده عالی دولت و جمعی از مسئولان لارستان با دانشجویان جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی لارستان برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان، نخستین نشست بصیرتی – سیاسی دانشجویان جامعه اسلامی دانشگاه(جاد) با موضوع پرسش و پاسخ از مسئولین شهرستانی در سالن VIP دانشگاه علوم پزشکی لارستان برگزار شد.

در این نشست که بیش از ۲ ساعت به طول انجامید و به میزبانی دانشجویان کارگروه سیاسی جاد برگزار شد، دکتر داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان، دکتر محسن سلمان پور رئیس دانشگاه، رامین عوض پور رئیس دانشکده پرستاری، روسای ادارات و ارگانهای لارستان حضور داشته و پس از طرح سوالات از سوی دانشجویان، به پاسخ پیرامون مسایل و مشکلات مطرح شده پرداختند.

دکتر سلمان پور در ابتدا ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان حاضر در جلسه، از درخواست دانشجویان در یک و ماه نیم گذشته پیرامون جلسه با مسئولین شهرستانی خبر داد و افزود: این درخواست در کمیته فرهنگی دانشگاه مطرح شد و با توجه به مسایل عنوان شده ذیل آن، به سبب گستردگی موارد مطروحه در پیشنهاد اول جلسه با فرماندار محترم مطرح شد که به حمدالله با استقبال خوب جنابعالی روبرو شدیم و امروز را در خدمت شما و دوستان خواهیم بود.

وی با اشاره به این نکته که نشست پیش رو یک رخداد کم نظیر در جامعه دانشگاهی منطقه است، افزود: معمولاً این گونه طرح سوال از سوی دانشجو و پاسخ از سمت مسئولین در دانشگاههای کوچک خیلی مرسوم نیست لذا باید قدر این موقعیت پیش آمده را دانست و به آن به عنوان یک ارزش افزوده نگاه کرد.

محمدصادق حیدری دبیر جامعه اسلامی دانشگاه(جاد) سخنان خود را با قرائت بخشی از کلام شهید بهشتی آغاز کرده، سوالات را مطرح و در انتها با این مضمون که مجموعه علوم پزشکی لارستان در حال حاضر نیازمند همراهی و همکاری دولت و عنایت فرماندار محترم به این مجموعه بزرگ است، به پایان رساند.

در ادامه نیز سایر اعضای کارگروه سیاسی این جامعه به بیان سوالات و مطالبات خود پرداختند که بر اساس بررسی ها و تحقیقات انجام شده از معضلات شهرستان طرح شده بود و فرماندار شهرستان و روسای ادارات مورد سوال به مطالبات مطرح شده پاسخ دادند. این موضوعات شامل مسائل اقتصادی، شرایط فرهنگی، اقدامات اساسی جهت تامین مسکن ملی، تفاوت قیمتهای موجود در بازارهای قدیم و جدید، مقوله توریسم درمانی و ایجاد زیرساختهای شهری برای اجرای این طرح سودآور در منطقه، امنیت راهها و مسیرهای مواصلاتی منتهی به شهرستان بود.

رئیس دانشگاه نیز با اشاره به تیزبینی و دقت نظر دانشجویان جامعه اسلامی در رصد اوضاع منطقه و تحسین دید جامع آنان، اذعان داشت: با توجه به رخدادهای پیش آمده برای مجموعه، ضرورت حضور یک نیروی کاربلد که به بدنه کارشناسی وزارت آگاهی داشته و سابقه همکاری موثر را نیز داشته باشد بیش از پیش احساس شد لذا بر اساس سابقه درخشان آقای عوض پور و توانمندی های کم نظیرشان تصمیم بر آن شد تا مسئولیت برقراری ارتباط دوسویه قوی تر با وزارت بر عهده ایشان نهاده شود.

وی افزود: انتصابات صورت گرفته طی چند هفته اخیر بر اساس سیاستهای دقیقی انجام شده که در نهایت پس از بررسی فاکتورهای متعدد، سنجش های همه جانبه و انجام مصاحبه های گوناگون وزارتی و حتی استانی، ابلاغها صادر شده است.

دهقان با تاکید بر این موضوع که مجموعه فرمانداری شهرستان همیشه آماده شنیدن نقطه نظرات، پیشنهادات و بعضا مشکلات شما دانشجویان در حوزه های مختلف است اذعان داشت: ایستادگی و عدم تبعیت در برابر جبهه استکبار که از منظر امام راحل با عنوان جهاد کبیر یاد شده و در راستای اجرای این مهم راهکارهایی همچون اقدام هوشمندانه برای تبیین و روشنگری ژرفایی، پرهیز از اقدامات سطحی و احساسی، کادرسازی برای آینده و تبیین علمی تجربه متراکم و شگفت انگیز انقلاب در این چهار دهه است.

وی افزود: آنچه در این سالها توانسته بسیار اثرگذار باشد، منطق خرمشهر در مواجه با مشکلات است. این منطق شامل همه اقداماتی است که با تکیه بر تمام توانمان، ضمن برنامه ریزی دقیق و با توکل بر خدا انجام می دهیم.

فرماندار ویژه لارستان گفت: اقدامات موثر و موفقیت هایی از جمله اخذ مجوز اتاق بازرگانی، استقبال شرکت های بزرگ هواپیمایی از فرودگاه لارستان و امثالهم که این چند وقت اخیر محقق شده جز با همین تفکر خرشمهری و برنامه ریزی دقیق امکان پذیر نبوده است. بنابراین اگر می خواهیم موفق عمل کنیم باید از همه ظرفیتهای خود استفاده کنیم. یکی از این ظرفیتهای موثر و بالقوه دانشجویانی هستند که می توانند مدیران ارشد و وزرای انقلابی آینده این مملکت باشند.

وی در انتها با اشاره به تلاشهای مجموعه علوم پزشکی در راستای بهبود شرایط و اجرای طرح های برزمین مانده اظهار داشت: امکانات ویژه ای که محقق شده، الحق و الانصاف کم نظیر بوده؛ برای مثال دستگاه اتوبوس آمبولانس زمانی به مجموعه اورژانس ۱۱۵ لارستان افزوده شد که صرفاً دو دستگاه از آن وارد استان شده بود. اخذ مجوز جذب دانشجو پزشکی، ساخت و راه اندازی کلینیک تخصصی قلب و عروق حضرت فاطمه(س) با همراهی بنیاد نیک اندیشان هاشمی و فراهم کردن شرایط برای گذراندن ترم های آخر دانشجویان پرستاری از جمله اقداماتی بود که شاید در ابتدا باعث ایجاد یک سری تنش ها در مجموعه شد، اما در نهایت تاثیرات بسیار مثبتی در راستای خدمت به مردم و حتی فراهم آوردن زیرساختهای توریسم درمانی در منطقه را فراهم کرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۷ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۹:۰۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “نشست هم‌اندیشی مسوولان با دانشجویان علوم پزشکی لارستان”

  1. کارمند علوم پزشکی. لارستان گفت:

    سهم مشارکت. دانشجویان. دانشکده. بهداشت. شهرستان. اوز که زیر مجموعه علوم پزشکی. لارستان. است. نا دیده گرفته. شده است که می بایست جهت برقراری عدالت ومساوات آنرا مطرح و پاسخگو. باشند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین