یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۱ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

نشست مشترک علوم پزشکی لارستان با مدیرکل واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز

نشست مشترک علوم پزشکی لارستان با مدیرکل واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان، نشست مشترک علوم پزشکی های…

نشست مشترک علوم پزشکی لارستان با مدیرکل واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان، نشست مشترک علوم پزشکی های شیراز و لارستان با هدف هماهنگی بین دانشگاههای جهت ارتقا فرایند اهدای عضو به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی لارستان و با حضور دکتر محسن سلمان‌پور، رییس و دکتر محمد آزادگان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لارستان و اعضای تیم اهدای عضو دو دانشگاه برگزار شد.

در این نشست دکتر سلمان‌پور ضمن اشاره به دارا بودن مجوز شناسایی بیماران مرگ مغزی در مرکز آموزشی درمانی امام رضا ع لارستان اظهار داشت: گستره وسیع علوم پزشکی لارستان و بعد مسافت تا اولین مرکز پیوند در شیراز لزوم حرکت به سمت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اخذ مجوز فراهم آوری مرگ مغزی را بیش از پیش محرز کرده و امیدواریم با همراهی همکاران پرتلاش در دانشگاه علوم پزشکی شیراز این مهم، هر چه سریعتر محقق شود.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر اهدای عضو در مجموعه علوم پزشکی لارستان نسبت به دو سال گذشته، خاطر نشان کرد: حضور متخصصین و همکاران دوره دیده در بخشICU بیمارستان امام رضا ع در راستای شناسایی موارد مرگ مغزی و ارتباط موثر با خانواده آنان، شرایطی را فراهم آورده تا صرفا طی سه ماهه اول امسال با انجام سه مورد اهدای عضو، ۱۱ بیمار نیازمند پیوند، نجات یافته و به زندگی عادی خود بازگردند.

گفتنی است این بیماران پس از تایید مرگ مغزی توسط سه متخصص در حوزه های مختلف و بررسی های متعدد از سوی همکاران بخش ICU همچنین کسب رضایت از خانواده آنان و ارتباط با بخش پیوند اعضای دانشگاه شیراز، از طریق آمبولانس‌های مخصوص یا بالگرد اورژانس هوایی لارستان جهت ادامه روند اهدای عضو به بیمارستان پیوند اعضا در مرکز استان منتقل می شوند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۳:۱۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین