چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۹ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

آلودگی ۱۷۰ اصله نخل در سطح لارستان به آفت سرخرطومی

مسئول واحد حفظ نباتات جهاد کشاورزی لارستان  با تأیید آلودگی برخی از نخلستان‌های لارستان به آفت سرخرطومی حنایی، گفت: تاکنون حدود ۱۷۰ اصله درخت نخل در سطح لارستان که به…

مسئول واحد حفظ نباتات جهاد کشاورزی لارستان  با تأیید آلودگی برخی از نخلستان‌های لارستان به آفت سرخرطومی حنایی، گفت: تاکنون حدود ۱۷۰ اصله درخت نخل در سطح لارستان که به آفت سرخرطومی حنایی آلوده شده، شناسایی شده است‌.

محمد زرگری در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان آفت سرخرطومی حنایی خرما، آفتی قرنطینه‌ای است که باعث آسیب به انواع نخل می شود، اظهار داشت: لارو آفت با ورود به بافت های داخلی نخل و تغذیه از آن موجب خسارت شدید به نخل و در نهایت زوال و مرگ گیاه می‌شود.

وی با تأیید آلودگی برخی از نخلستان‌های لارستان به آفت سرخرطومی حنایی، افزود: تاکنون حدود ۱۷۰ اصله درخت نخل در سطح لارستان که به آفت سرخرطومی حنایی آلوده شده، شناسایی شده است‌.

این کارشناس با اذعان به اینکه بیشتر این آلودگی مربوط به حومه شهر لار بوده است، تصریح کرد: بهترین راه پیشگیری، جلوگیری از ورود آفت است که این مهم با عدم انتقال پاجوش خرما از مناطق آلوده به مناطق سالم انجام می‌گیرد.

مسئول واحد حفظ نباتات جهاد کشاورزی لارستان با اشاره به اینکه حدود ۱۰ اصله نخل آلوده به آفت سرخرطومی امحا شده و مابقی درختان آلوده تیمار شده است، تأکید کرد: باغداران و شهروندان جهت مدیریت و کنترل این آفت از انتقال پاجوش خرما از استان و شهرستان های همجوار که آلوده به این آفت هستند، خودداری کنند.

زرگری یادآور شد: نخل‌داران هرگونه علایم شبیه‌ به علایم خسارت آفت سرخرطومی که تراوش مایع قهوه‌ای رنگ و چسبناک از محل ورود آفت به تنه درخت از شاخص‌ترین آن است، به مراکز جهاد کشاورزی لارستان اعلام کنند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۴:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین