سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

مسئولان در یک فضای صمیمی با جوانان صحبت کنند و حرف آنان را بشنوند

امام جمعه لار خواستار گفت‌وگوی مبتنی بر استماع در فضای صمیمی با جوانان شد و گفت: جوانان امروز بیش از آنکه مطالبه سخن‌شنیدن از مسئولان داشته باشند، مطالبه سخن گفتن…

امام جمعه لار خواستار گفت‌وگوی مبتنی بر استماع در فضای صمیمی با جوانان شد و گفت: جوانان امروز بیش از آنکه مطالبه سخن‌شنیدن از مسئولان داشته باشند، مطالبه سخن گفتن با مسئولان را دارند و ما باید به این مطالبه آنان رسمیت دهیم و مسئولان در یک فضای صمیمی با جوانان صحبت کنند و حرف آنان را بشنوند.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار در سالگرد فتنه سال گذشته با اشاره به اینکه نوک پیکان دشمنی ها و خباثت ها و شبهه افکنی دشمنان عقد‌ه گشایی نسبت به رهبر معظم انقلاب با هدف تأثیر بر اذهان جوانان بود، با استناد به فرمایشات حضرت امام (ره) اظهار داشت:

وقتی می‌گوییم ولایتی که رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه علیهم السلام داشتند برای ولی فقیه نیز ثابت است، برای هیچ کس نباید این توهم پیدا شود که مقام فقها، همان مقام ائمه(ع) و رسول‌اکرم(ص) است زیرا اینجا صحبت از مقام نیست بلکه وقتی می‌گوییم ولایت‌فقیه همان ولایت رسول‌الله(ص) است منظور صحبت از وظیفه یعنی حکومت و اداره کشور و اجرای قوانین شرع مقدس است بعنوان یک وظیفه سنگین و مهم است نه اینکه برای کسی شأن و مقام غیرعادی به وجود آورد و او را از حد انسان عادی بالاتر ببرد.

وی با بیان اینکه ولایت‌فقیه موضوعی نیست که مجلس خبرگان یا حضرت امام(ره) ایجاد کرده باشد گفت : ولایت‌فقیه جزء اعتقادات دینی ماست که خداوند متعال درست کرده است،و ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است.

امام جمعه شهر لار در مقام تبیین حقیقت ولایت فقیه گفت : حقیقت ولایت‌فقیه نظارت بر امور و منع از دیکتاتوری است و هدف فقیه خدمت به مردم و حاکمیت قانون است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فرموده حضرت امام(ره) گفت اگر فقیه زورگویی به مردم کند، ولایت از ایشان ساقط می‌شود، تصریح کرد: در اسلام قانون حکومت می‌کند و حاکمیت ولایت‌فقیه همان حاکمیت قانون است و رسول‌خدا(ص) تابع قانون الهی بود و اجازه تخلف نداشت.

وی با یادآوری تذکر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نمایندگان مجلس نباید بر عزل و نصب‌ها دخالتی داشته باشند چون خودشان آسیب می‌بینند، عنوان کرد: رهبری از جایگاه نظارتی که دارد، به مسئولان مربوطه به شکل خصوصی و عمومی تذکر می‌دهد.

حجت‌الاسلام موسوی از تلاش‌های دشمن برای پیگیری پیامدهای آشوب‌های سال گذشته، این اغتشاشات را دارای ماهیتی ضدملی دانست و یادآور شد: در اغتشاشات سال قبل، آنان دم از تجزیه ایران می‌زدند.
وی با اشاره به اینکه یک ویژگی دیگر اغتشاشات اخیر، ماهیت ضددینی آنها بود، عنوان کرد: در فتنه اخیر، به حضرت سیدالشهدا(ع) بسیار اهانت شد و به احکام نورانی اسلامی تاختند و جسارت کردند.

امام جمعه لار با اذعان به اینکه دشمن بدنبال احیاء آشوب‌ها با هدف دوقطبی‌سازی است، تأکید کرد: صاحبان رسانه، منبر، خطابه و تریبون باید با اطلاعات دقیق از پشت‌ صحنه دشمنی‌ها داشته باشند و براساس آن برای مردم به تجزیه و تحلیل بپردازند.

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه می‌بایست از افتادن در ورطه موضع‌گیری‌ها و سخنان شتاب‌زده پرهیز کرد و زود احساسی نشد، ادامه داد: سخنان گفتن ما باید براساس واقعیات باشد.

وی خواستار گفت‌وگوی مبتنی بر استماع در فضای مجازی شد و گفت: جوانان ما امروزه بیش از آنکه مطالبه سخن‌شنیدن از مسئولان داشته باشند، مطالبه سخن گفتن با مسئولان را دارند و ما باید به این مطالبه آنان رسمیت دهیم و مسئولان در یک فضای صمیمی با جوانان صحبت کنند و حرف آنان را بشنوند.

امام جمعه لار با ابراز خرسندی از عملکرد خوب رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی به موقع درخصوص اتفاقات اخیر در مترو تهران، افزود: شبکه‌ بیگانه اینترنشنال تا سال گذشته مورد حمایت سعودی‌ها بود اما مدتی است که به رژیم صهیونیستی و موساد واگذار شده است و لجن‌پراکنی می‌کند.

وی هفته فراجا و نیروی انتظامی را تبریک گفت و از خدمات این نیرو در راستای دفاع از حریم امنیت و آسایش تقدیر و تشکر کرد و یادآور شد: طی سال جاری قریب به ۵۵ شهید نیروی انتظامی برای تأمین امنیت مردم تقدیم اسلام و انقلاب شده است.

حجت‌الاسلام موسوی در پایان افزود: ‌نظم زیر بنای جامعه و نیروی انتظامی مأمور برقراری نظم است و مردم باید در جامعه در ابعاد مختلف احساس امنیت داشته باشند و دستگاه های اجرایی با نیروی انتظامی همکاری کنند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۵:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

7 Responses to “مسئولان در یک فضای صمیمی با جوانان صحبت کنند و حرف آنان را بشنوند”

  1. ناشناس گفت:

    امام جمعه محترم لار از همه موارد صحبت ميكنند جز وضعيت اقتصادي مردم .بنظر مي رسد ايشان به اين موضوع مهم توجهي ندارند ويا مردم مشكل اقتصادي ندارند!؟ امام جمعه محترم بايد توجه داشته باشند كه اگر وضعيت اقتصادي مردم بهبود بخشد ساير نگرانيهانيز بر طرف مي شود. اري نماينده مجلس در عزل ونصب ها نبايد دخالت كندولي بر عملكرد مسولين بايد نظارت و چنانچه عملكرد مسولي ضعيف باشد موظف مي باشد نسبت به جابجايي وي اقدام كند كه اگر نكند خيانت كرده است

  2. جوان. لاری گفت:

    جوانان این سرزمین مطالبات جدی در زمینه. بی کاری وعدم درآمد. باتوجه به این همه گرانی. دارند برای آنها تهیه مسکن ویک معیشت معمولی. با مشکل. مواجه. هستند مسولان دراین موارد. باید پاسخگو. باشند

  3. ناشناس گفت:

    حضرت اقا مسولين شهر ما كه خود شاهد هستيد نه به مردم توجه ميكنند ونه حرف جوانان گوش ميكنند وهر كاري خودشان دوست دارند انجام مي دهند. اصلا مسولين در محل كار خود حضور ندارند كه جوابگوي مردم وجوانان باشند

  4. ناشناس گفت:

    در جريان سال گذشته اكثر مردم از عملكرد مسولين ناراضي و گله مند بودند و هستند بنابراين مردم معترضند ونه اغتشاشگر.اگر مسولين كشور ما به وضعيت اقتصادي مردم رسيدگي و سر وسامان مي دادنند اين اتفاق نمي افتاد بنابراين گرفتاري مردم با دارو درمان مي كنند ونه باسم .برخورد با مردم مشكل را حل نمي كند وبايد به داد مردم رسيد

  5. دانشجوی. لارستانی گفت:

    بله مطالبه سخن گفتن. جوانان با مسولین. مشخص. است آنها کار میخواهند. مسکن میخواهند ویک زندگی. ساده. وابرومند میخواهند که متاسفانه. با این. اوضاع. اقتصادی. امکان پذیر. نیست. وبا نصبحت وپند. واندرز هم. کارساز. نیست. جوانان اگر. امیدی. برای. آینده. نداشته باشند برای اینگونه صحبت‌ها هم ارزشی قایل نمیشوند

  6. لاری. پدر ۳. جوان گفت:

    مشکل اصلی. در همه جا مسأله. اقتصادی است که زیر بنا همه کارها. در زندگی. است تا کار وزندگی مردم وجوانان درست. نشود. گرفتاریها وتنشها وجود. دارد. وبا سخنرانی ودلجویی حل. نخواهد شد

  7. ناشناس گفت:

    روزنامه ميلاد. باسلام لطفا ديدگاههاي مردم كه خوشبختانه منتشر كرديد به اطلاع امام جمعه برسانيد با تشكر

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین