شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۸ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

جنگ غزه، معادلات آمریکا را به هم ریخت

امام جمعه لار با بیان اینکه امارات در سال ۲۰۲۰ و پس از آن بحرین سالیان گذشته روابط خود را با اسرائیل عادی‌سازی کردند و در ادامه به سمت عربستان…

امام جمعه لار با بیان اینکه امارات در سال ۲۰۲۰ و پس از آن بحرین سالیان گذشته روابط خود را با اسرائیل عادی‌سازی کردند و در ادامه به سمت عربستان و کشورهای دیگر می‌رفتند، اتفاق اخیر در غزه، منجر به هم ریختن تمام معادلات آمریکا شد، گفت: آمریکا بدنبال آن بود با اجرای برنامه صلح‌ابراهیم، در مرحله بعد، با خوش خدمتی که به صهیونیست‌ها می‌کنند، طیف آقای بایدن در انتخابات آتی کار خود را تضمین کند.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب و سخنرانی ایشان در باب فلسطین، اظهار داشت: رژیم غاصب صهیونیستی از لحاظ نظامی و اطلاعاتی یک شکست غیرقابل ترمیم خورده است.

وی با بیان اینکه اسرائیل در راهبرد و برنامه بلندمدت خودش دچار شکست شده، افزود: راهبرد این رژیم از ابتدا این بوده است که هیچ قدرتی در مقابلش وجود نداشته باشد اما امروز جبهه مقاومت در فلسطین ایستاد و توانست راهبرد اسرائیل را بشکند.

امام جمعه لار خطاب به اسرائیلی‌ها با تأکید بر اینکه این رژیم بداند که هرچه جنایت کند، شکستش از مقاومت ترمیم نخواهد شد و جنایتش در بیمارستان غزه، اسرائیل را به سقوط نزدیک‌تر کرد، یادآور شد: در طوفان‌الاقصی بنا به نظر کارشناسان، اسرائیل دچار شکست سنگین امنیتی، اطلاعاتی و نظامی شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اذعان به اینکه بازنگری‌هایی که در نظر سیاسیون از جمله؛ آذربایجان انجام شده تغییر یافته است، تصریح کرد: کریدوری که آمریکا برای دور زدن ایران پیش‌بینی کرده و قرار بود از رژیم صهیونیستی بگذرد، این کریدور از هم پاشید و کشورهایی که برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده بودند، از بین رفت.

وی با اشاره به اینکه مردم نقاط مختلف دنیا، به توان مقاومت در هک کردن سیستم‌ها، انجام حمله با چتربازها، انجام کار محرمانه نظامی و غیره آن پی بردند، خاطر نشان کرد: امروز معادله عوض شده است و نکته مهم آنکه جبهه مقاومت در فلسطین به اهداف خودش دست یافته و اصلا بدنبال گسترش جنگ منطقه‌ای نیست.

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه می‌بایست در خصوص جنایات صهیونیست‌ها در غزه بدنبال کسب پیروزی در میدان دیپلماتیک و حقوقی با طرح آن در سطوح جهانی بود، عنوان کرد: استفاده از بمب‌های فسفری، تشدید محاصره غزه، بستن آب، برق گاز و غیره به روی مردم مظلوم غزه می‌تواند ابزاری برای کامل‌تر کردن پیروزی در عرصه دیپلماتیک بود که جا دارد از تلاش‌های وزیر امور خارجه ایران بدلیل تحرکات و دیدارهای مهم و تأثیرگذار با سران کشورهای مختلف تشکر کرد.

امام جمعه لار امکان حمله زمینی از سوی رژیم صهیونیستی به غزه را ضعیف دانست و ادامه داد: اسرائیل در دو روز اول حمله‌اش به اندازه کل ۲ برابر جنگ ۳۳ روزه بمب بر روی سر مردم مظلوم غزه ریخته است و آنچه مهم است، غزه امروز یک شهر روی زمینی تنها نیست و دارای شهر زیرزمینی با تأسیسات مورد نیاز است و رژیم صهیونیستی نمی‌داند که اگر وارد شهر غزه شود آیا امکان برگشت وجود دارد یا خیر!!

وی با بیان اینکه امارات در سال ۲۰۲۰ و پس از آن بحرین سالیان گذشته روابط خود را با اسرائیل عادی‌سازی کردند و در ادامه به سمت عربستان و کشورهای دیگر می‌رفتند، اتفاق اخیر در غزه، منجر به هم ریختن تمام معادلات آمریکا شد، گفت: آمریکا بدنبال آن بود با اجرای برنامه صلح‌ابراهیم، در مرحله بعد، با خوش خدمتی که به صهیونیست‌ها می‌کنند، طیف آقای بایدن در انتخابات آتی کار خود را تضمین کند.

حجت‌الاسلام موسوی با اذعان به اینکه امروز هیچ حاکم کشور اسلامی جرأت ندارد دم از رابطه با اسرائیل بزند چون مورد غضب مردم قرار می‌گیرند، عنوان کرد: این مردم کسانی هستند که پشت مرزهای رژیم صهیونیستی رفتند که مردم عراق، یمن، اردن، مصر و غیره از جمله آنها هستند.

امام جمعه لار با برشمردن موانع پیش‌روی احتمال حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه، افزود: وجود ۱۵۰۰ اسیر اسرائیلی در دست حماس، بافت جمعیتی پیچیده و متراکم غزه، فشارهای بین‌المللی و افکار عمومی نظیر راهپیمایی گسترده در اروپا و آمریکا، واکنش منفی جهان عرب، هراس از واکنش محور مقاومت از دلائلی است که تاکنون مانع حمله زمینی شده است.

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور آمریکا به اراضی اشغالی و وعده‌های تو خالی به اسرائیلی‌ها، تصریح کرد: انصارالله یمن یک ناو آمریکایی را در خلیج عدن مورد هدف قرار داد یا در به پایگاه آمریکا در عراق حمله کرد و در سوریه به پایگاه آمریکا حمله کرد و همچنین حزب‌الله لبنان با رژیم صهیونیستی درگیر است و این نشان می‌دهد که مردم غزه تنها نیست.

امام جمعه لار با تأکید بر اینکه امت اسلام می‌بایست مثل یک بدن باشند که اگر یک جایی از آن بدرد آمد، جای دیگر از درد او نخوابد، اضافه کرد: امروز در غزه اگر اتفاقی بیافتد، مردم در جبهه مقاومت همه بیدار، آماده‌ و دست‌ها روی ماشه است که وظیفه خود را انجام دهند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۵:۵۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین