پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۳ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

هنرستان ابوذر غفاری به همت ۲ پزشک متعهد لاری احیاء شد

محیط آموزشی و کارگاهی بازسازی و تجهیز شده هنرستان ابوذر غفاری افتتاح شد. به گزارش خبرنگار میلاد لارستان، در آئینی با حضور معاون مدیرکل نوسازی استان فارس، دکتر امامی و…

محیط آموزشی و کارگاهی بازسازی و تجهیز شده هنرستان ابوذر غفاری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار میلاد لارستان، در آئینی با حضور معاون مدیرکل نوسازی استان فارس، دکتر امامی و دکتر طالعی خیرین پروژه، معاونین فرماندار لارستان، معاون مدیرکل و رئیس آموزش و پرورش لارستان، مدیران، دبیران و دانش آموزان هنرستان ابوذر غفاری محیط آموزشی و کارگاهی تجهیز شده این هنرستان افتتاح شده و مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این مراسم باقری نماینده خیر و ناظر پروژه با اشاره به اینکه هنرستان نقش غیرقابل انکاری در ترویج مهارت آموزی و مهارت افزایی و اشتغال در کشور دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه هنرستان ابوذر غفاری در سال ۱۳۴۷ ساخته شده و پس از آن تا به امروز هیچ گونه تعمیر اساسی صورت نگرفته، هم اکنون به همت خیرین احیا شده است.

وی افزود: در همین راستا سه و نیم میلیارد تومان هزینه شده که علاوه بر تعمیر، بهسازی و زیباسازی کلاس‌ها، حیاط مدرسه، اتاق اساتید و همچنین کارگاه‌های تخصصی به تجهیزات و امکانات به روز و مورد نیاز مجهز شد.

ناظر پروژه بهسازی هنرستان ابوذر غفاری با تشریح اجمالی در خصوص هزینه‌های انجام شده، تصریح کرد: تعمیر، بهسازی و زیباسازی حیاط و فضاهای آموزشی تقریباً ۲۰۰۰ متر مربع سرامیک،۱۴۰۰ متر مربع کنیتکس، ۷۰۰ متر مربع سقف کاذب، به ارزش یک میلیارد و دویست میلیون تومان، خرید یک دستگاه خودرو جهت آموزش تخصصی رشته مکانیک خودرو به همراه دو دستگاه موتور خودرو به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان، خرید ۸ دستگاه کامپیوتر به همراه دیگر تجهیزات مورد نیاز رشته الکترونیک به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان از جمله این موارد است.

باقری خاطر نشان کرد: خرید و استقرار تابلوی برق جهت کارگاه ماشین ابزار به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان، خرید امکانات و تجهیزات مورد نیاز کارگاه برق به ارزش ۳۰ میلیون تومان، خرید ۵ دستگاه اسپیلت ۲۴ هزار و دو دستگاه کولر سلولزی صنعتی ۱۸ هزار به ارزش ۱۵۰ میلیون، خرید ۵۰ دستگاه دوربین مدار بسته و ۴ دستگاه ویدئو پروژکتور به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان، خرید ۱۰ عدد وایت برد شیشه ای به ارزش ۳۶ میلیون تومان، تعویض درب حیاط، کلاس ها و پنجره های آهنی و pvc به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان،دخرید مبلمان اداری و آموزشی به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان، تعمیر، تجهیز و زیباسازی اتاق دبیران و معاونت اجرایی و اتاق تکثیر ۱۲۰ میلیون تومان و تعمیر و باز سازی کارگاه ماشین ابزار (که در حال اجرا می باشد) ۳۰۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات برای این هنرستان است.

در ادامه دکتر طالعی یکی از خیرین پروژه در سخنانی با بیان اینکه در زمینه آموزش که مسئله مهم کشور است قدمی برداشته ایم تا بتوانیم موثر باشیم، گفت: از گذشته تا کنون خیرین در خطه لارستان در امر ساخت مراکز آموزشی و درمانی فعال بوده اند به گونه ای که در اکثر پروژه ها دولت فقط کار نظارت را بر عهده داشته است.

وی با اشاره به اینکه وقتی که یک موسسه آموزشی خوب بتواند به دانش آموزان مهارت دهد، افراد بسیار بزرگی می توانند در آن جامعه ظاهر شوند و اثرات مهمی را از خود بر جای گذارند، افزود: به نظر بنده بهترین و مهم ترین جایی که انسان می تواند از نظر مادی و معنوی کار کند در زمینه آموزش است.

همچنین دکتر امامی یکی دیگر از خیرین این پروژه با اشاره به اینکه آموزش و فرهنگ از زیر ساخت های مهم است که می‌تواند جامعه را در مسیر رشد و تعالی قرار دهد، ابراز امیدواری کرد: با این گامی که برداشته ایم بتوانیم در راستای بهبود کیفیت آموزش دانش آموزان موثر باشیم.

وی با بیان اینکه رشته های هنرستانی نه تنها آموزش بلکه برای آینده کار آفرینی در پی دارد، تصریح کرد: قدر آموزش را می دانیم و معتقدیم هر چقدر در این زمینه کار شود باز هم جای کار دارد.

دکتر امامی ضمن اشاره به اینکه برادر ایشان شهید مسعود امامی نیز در گذشته از دانش آموزان این هنرستان بوده است گفت: این موضوع نیز انگیزه ای شد تا در راستای احیای هنرستان بکوشیم.

در پایان معاون مدیر کل نوسازی مدارس، ضمن اینکه قول تعمیر، تجهیز و بهسازی سالن اجتماعات و امتحانات این هنرستان را داد، گفت: امروز را به افتخار احیای این فضای آموزشی دور هم جمع شده ایم، نسبت به استفاده از بهترین مصالح روز اقدام شده و در راستای بهینه سازی مصرف انرژی دقت شده است.

شیروانی با بیان اینکه نکته ارزشمند این است که علاوه بر تجهیز شایسته این مجموعه حتی برای دانش آموزان نیز تجهیزات آسایشی در نظر گرفته شده تا در شرایط ایده آل بتوانند به کسب مهارت بپردازند، اضافه کرد: بنابراین از هنر آموزان انتظار می‌رود که این فضا را به همین کیفیت نگه داری کنند و در اختیار آیندگان قرار دهند.

در ادامه تصاویری از این مراسم را می‌بینیم:

خبرنگار: سحر طاهری

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “هنرستان ابوذر غفاری به همت ۲ پزشک متعهد لاری احیاء شد”

  1. حسام گفت:

    دکتر امامی و دکتر طالعی ،در باب اشتعالزایی باب گشایش را باز کنند مثلا سوپر مارکت سوله مانند ایجاد کنند تا ۶۰ جوان در سه شیفت کاری در آنجا مشغول به کار شوند زمین ۴۰۰ متری را مسقف کنند و قفسه بندی و مقدار ناچیزی جنس در قفسه ها قرار دهند تا ۶۰ جوان در سه شیفت کاری در این مجموعه مشغول به کار شوند

  2. مسعود گفت:

    *امیدواریم این دو پزشک حاذق و مشهور و خیراندیش و بزرگوار استان و کشور در حیطه وظایف خود نیز ، نسبت به پیگیری اختصاص دستگاه درمان سرطان به بیمارستان لار و یا ساخت بیمارستان خصوصی جنوب فارس حال بیمارستان سوانح و سوختگی، یا مغز و اعصاب و … باشند*

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین