جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۰ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

فرمانداران مناطق جنوبی فارس از اهمیت مشارکت بالا در انتخابات می گویند

  فرمانداران شهرستان های لارستان، گراش، اوز و جویم در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به بیان اهمیت موضوع و آمادگی…

 

فرمانداران شهرستان های لارستان، گراش، اوز و جویم در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به بیان اهمیت موضوع و آمادگی خود برای اجرای این نماد مردمسالاری سرنوشت ساز در کشور پرداختند.

به گزارش میلاد لارستان، فرماندار ویژه لارستان در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به کمتر از ۲ ماه زمان باقی مانده تا برگزاری انتخابات گفت: مرکز حوزه انتخابیه شهرستان های لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم آمادگی کامل برگزاری انتخاباتی پرشور را در روز جمعه ۱۱ اسفند ماه سال جاری دارد.

داریوش دهقان با تاکید بر اینکه تلاش‌ دشمن برای نفوذ در ایران اسلامی از ابتدا تا کنون بی اثر مانده است، اظهار کرد: تلاش‌های استکبار جهانی در انتخابات های گذشته و در طول این ۴۵ سال انقلاب اسلامی برای مایوس کردن مردم در صحنه انتخابات، با پاسخ دندان شکن مردم روبرو شده است.

وی افزود: مردم علیرغم تمامی مشکلات، پای کار این نظام و انقلاب و رهبری ایستاده اند. هرچند تمام تبلیغات دشمن همچون گذشته بر حضور کمرنگ مردم در انتخابات پیش رو گذاشته شده، اما به لطف خداوند متعال و با هوشیاری و حضور پرشور آنها این دسیسه نیز بی نتیجه خواهد ماند.

رئیس مرکز حوزه انتخابیه با اشاره به اینکه از تمامی ظرفیت ها در راستای ترغیب و تشویق مردم برای افزایش مشارکت در انتخابات استفاده می شود، یادآور شد: لارستان بزرگ از جمله شهرستان هایی است که همواره حضوری پررنگ و پرشور در انتخابات ها داشته و در ادوار گذشته این مهم به اثبات رسیده است.

دهقان همچنین اضافه کرد: مشارکت بالا در انتخابات گذشته از بصیرت والای مردم این خطه کهن برای تعیین سرنوشت خود بوده است و این بار نیز باید با وحدت و انسجام در راستای حضور چشمگیر مردم و تشویق و ترغیب آنها در پای صندوق‌های رأی همت کنیم.

وی با بیان اینکه سلامت، قانونمندی و بی طرفی سه اصل مهم در برگزاری انتخابات است، ادامه داد: وظیفه ما فراهم کردن امکانات نرم افزاری، سخت افزاری و برگزاری انتخاباتی پرشور و حداکثری است و به هیچ عنوان حق جانبداری از فرد و یا گروه خاصی را نداریم و از هم اکنون بستر برگزاری انتخابات اسفندماه به صورت بی طرف و در کمال قانونمندی و سلامت فراهم آمده است.

فرماندار ویژه لارستان با ابراز امیدواری برای برگزاری انتخاباتی سالم و با رقابت بالا عنوان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده هیچ مشکلی برای برگزاری انتخابات اسفند ماه در این شهرستان وجود ندارد و تمامی انتخابات ها در این نظام اسلامی، قانونی و سالم برگزار شده است و بی تردید مشارکت بالا در انتخابات می‌تواند اقتدار نظام و انقلاب را افزایش دهد و تضمین‌کننده حرکت رو به جلو باشد.

وی این نکته را نیز توضیح داد که تاکنون ۲۵ نفر از داوطلبان در حوزه انتخابیه تایید صلاحیت شدند و بر اساس قانون، شورای نگهبان به عنوان مرجع تجدید نظر نهایی، مهلت قانونی تعیین شده تا درباره افرادی که احراز صلاحیت نشده اند و اعتراضشان را ثبت کرده باشند، اعلام نظر قطعی کند.

رئیس مرکز حوزه انتخابیه شهرستان های لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در پایان گفت: امیدواریم در روز جمعه ۱۱ اسفند ماه شاهد حضور پرشور و حداکثری مردم عزیز در پای صندوق های رأی و برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و هوشمندانه باشیم.

 

انتخابات، شب قدر نظام اسلامی است

فرماندار شهرستان گراش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در نظام مردم سالاری دینی، انتخابات حاکمیت مردم بر سرنوشت خود مطابق قانون اساسی برای ساختن ایرانی آباد همراه با توسعه است. به فرمایش مقام معظم رهبری، انتخابات لیلة القدر نظام اسلامی است و در مجموعه فرمانداری شهرستان گراش به دنبال راهبرد های مد نظر ایشان از جمله مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت در انتخابات هستیم.

محمود طاهرزاده با بیان اینکه انتخابات محقق کننده جمهوریت و اسلامیت نظام است افزود: «مردمسالاری دینی» در جمهوری اسلامی در نوع خود، یک پدیده در قرون اخیر محسوب می شود و به معنی تصمیم گیری و تصمیم سازی مردم برای مردم است که ظهور و بروز اصلی آن در انتخابات است. امیدواریم مردم با حضور پرشور خود بتوانند این نقش را ایفا کنند.

وی عنوان کرد: دشمن در یک جنگ نرم به دنبال سیاه نمایی و ایجاد یاس در بین مردم است و ما در مقابل به دنبال کارآمدی، اعتمادسازی و امیدآفرینی و مرور خدمات نظام که تا حد بسیار خوبی توانسته شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را محقق کند، در عرصه داخلی و بین المللی در افکار عمومی هستیم.

فرماندار گراش با بیان اینکه حضور مردم تضمین کننده بقای جمهوری اسلامی است اظهار کرد: مشارکت مردم پشتوانه محکمی برای نظام و مایه دلگرمی دولتمردان است. البته دولت سیزدهم نیز در این شهرستان کارهای بسیار خوبی انجام داده و با خدمت رسانی صادقانه و رفع مشکلات موجب امیدآفرینی در بین مردم شده است و اطمینان داریم که مردم گراش با درصد بالایی در انتخابات مشارکت خواهند کرد و موجب یاس دشمنان خواهند شد.

او همچنین با اشاره به داشتن آمادگی لازم شهرستان گراش مطابق زمان بندی تعیین شده برای اجرای انتخابات تاکید کرد: از ابتدا مشکلات موجود در این حوزه را احصا نموده و نواقص را بررسی کردیم و با دعوت از معتمدین، هیأت اجرایی شهرستان تشکیل شده و امور اجرایی انتخابات با تعامل با هیأت نظارت در حال انجام است.

طاهرزاده اضافه کرد: شعب اخذ رای تعیین شده و دستگاه احراز هویت برای رای گیری در محل، آزمایش شده و نواقص موجود را منعکس کردیم و طبق تفاهم نامه منعقد شده با اداره مخابرات و شهرداری در حال رفع آنها هستیم.

وی در پایان به جلسات مختلفی که با معتمدین، سمن ها، دانشجویان، هیأت های مذهبی و دیگر اقشار گرفته شده اشاره و برای تشویق هرچه بیشتر مردم به حضور پرشور در انتخابات ابراز امیدواری کرد.

 

مجلس در راس امور است

فرماندار شهرستان اوز با اشاره به جایگاه مردم در جمهوری اسلامی گفت: یکی از شئونی که نظام برای مردم قائل است، اثرگذاری و نقش آفرینی آنها در تصمیم گیری و تصمیم سازی است و یکی از وجوه نمایش این نقش مجلس شورای اسلامی است.

محمد محمدی افزود: به فرموده امام خمینی(ره) بنیانگذار نظام اسلامی، مجلس در راس امور است و این یک تعریف جامع برگرفته از همان نگاه نظام به مردم است. به همین دلیل شرکت در انتخابات و اثرگذاری مردم بر تصمیمات کشور نیز هم اهمیت ویژه‌ای پیدا می کند.

وی ادامه داد: مشارکت بالا که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری هم بوده، موجب تقویت مجلس و استحکام تصمیمات تاثیرگذار در سرنوشت مردم می گردد و پشتوانه‌ای برای فرد منتخب، مجلس شورای اسلامی و کل نظام در مجامع ملی و بین المللی خواهد بود.

فرماندار شهرستان اوز به تشکیل ستاد انتخابات و آمادگی برگزاری انتخابات یازدهم اسفندماه در این شهرستان اشاره کرد و گفت: بر اساس زمانبندی انتخابات تاکنون اقدامات اجرایی لازم صورت گرفته و با همکاری معتمدین، هیات اجرایی انتخابات در دو بخش شهرستان تشکیل گردیده است. محل شعب ثبت نام و اخذ رای مشخص گردیده و در آینده نزدیک انتخاب و آموزش عوامل هر شعبه نیز در دستور کار است.

محمدی در پایان عنوان کرد: امیدواریم با مشارکت حداکثری مردم عزیز اوز، برگ زرین دیگری بر تاریخ پر افتخار این شهرستان افزوده شود.

 

مشارکت در ایران از بسیاری از کشور های دنیا بالاتر است

فرماندار شهرستان تازه تاسیس جویم نیز با بیان اینکه انتخابات در جوامع امروزی یک اصل مهم و پایه ای محسوب می شود گفت: اهمیت آن به طور خاص در نظام جمهوری اسلامی بیشتر است. چرا که یک بار نوع حکومت خود را به رای مردم گذاشته و بسیاری از امور دیگر نیز با انتخاب واقعی مردم هرچه که باشد، انجام می شود.

نعمت الله اکبرنژاد افزود: مشارکت مردم در انتخابات دوره های گذشته تا کنون وضعیت خوبی داشته و باید توجه داشت که میزان مشارکت در کشور ما نسبت به کل جمعیت، از بسیاری از کشورهای دنیا بالاتر است.

وی تاکید کرد: مشارکت بالا در انتخابات پیش رو نیز آثار بسیار مهمی دارد. از بعد داخلی باعث ایجاد یک مجلس شورای اسلامی و یک مجلس خبرگان قوی خواهد شد و تشکیل این مجالس با رای بالا قطعا در تعیین قوانین داخلی و نقش آفرینی بین المللی اثرگذارتر است.

اکبر نژاد ادامه داد: از طرف دیگر نیز نظام جمهوری اسلامی که امیدوارکننده مستضعفین دنیا شده و پرچم عدالت و بیداری ملت ها را بلند کرده است، زیر ذره بین دشمنان قرار دارد و اگر خدای ناکرده مشارکت پایین باشد، دشمن امیدوار می شود و اگرچه هیچ کس نمی تواند به اصل نظام خدشه ای وارد کند، اما با مانع تراشی های خود خصوصا در بعد بین المللی باعث کندی حرکت کشور ما خواهد شد.

فرماندار شهرستان جویم به انتخابات ۱۱ اسفند به عنوان اولین تجربه برگزاری پس از ارتقای جویم به شهرستان و تشکیل فرمانداری اشاره کرد و توضیح داد: آمادگی های لازم از جمله تشکیل هیات های اجرایی، تعیین شعب اخذ رای و اعضای آن و نمایندگان فرماندار طبق زمان بندی وزارت کشور برای اجرای انتخابات در این شهرستان ایجاد شده است.

اکبرنژاد در پایان اضافه کرد: مردم نیز همکاری بسیار خوبی در برخی امور مانند چینش هیات های اجرایی، تدارکات انتخابات، تعیین اعضای شعب و محل داشتند و امیدواریم این انتخابات را بدون هیچ کم و کاستی با محورهای مطرح شده توسط مقام معظم رهبری اجرا کنیم.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری بطور همزمان در روز ۱۱اسفنداه امسال در سراسر کشور از جمله فارس پهناور برگزار می شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “فرمانداران مناطق جنوبی فارس از اهمیت مشارکت بالا در انتخابات می گویند”

  1. ناشناس گفت:

    نه مجلس در راس امور است و نه شب انتخابات شب قدر.اگر مسولین به وظیفه قانونی خود عمل می کردن ،هیچ نیازی به التماس نبود ونیازی به عوامفریبی نبود. اگر مسولین وضعیت نابسامان اقتصادی سامان میدانند ومردم این چنین گرفتار نبودند، مردم خود درپای صندوق صف میکشیدن و حضوری فعال داشتند ولی افسوس که ….

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین