دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۶ق.ظ
::آخرین مطلب 29 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

پس از انتخابات(1)

 با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات، رسانه میلاد لارستان بر آن شد تا علاوه بر ایجاد شور انتخاباتی، در فضایی دیگر و با بررسی میدانی و طرح نمودن چند…

 با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات، رسانه میلاد لارستان بر آن شد تا علاوه بر ایجاد شور انتخاباتی، در فضایی دیگر و با بررسی میدانی و طرح نمودن چند سوال با استفاده از دانش جامعه نخبگانی منطقه، دورنما و نقشه راه توسعه ۴ ساله آتی ۵ شهرستان جنوب فارس را برای نماینده منتخب تبیین و ترسیم نماید.

در همین راستا، بر اساس بضاعت موجود، تعدادی از جامعه نخبگانی، فعالین اجتماعی و برخی افراد شناخته شده ۵ شهرستان لارستان(لار، بیرم، صحرای باغ، بنارویه و بخش مرکزی)، خنج، گراش، اوز و جویم انتخاب گردیده اند و ۲ مورد زیر از آنها سوال گردیده است. این فرآیند پرسش و پاسخ کماکان نیز ادامه دارد و پاسخ افراد در حال دریافت می باشد.

۱)  ۳ حوزه راهبردی اصلی نماینده اتی منطقه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در دوره جدید چه باید باشد؟

۲) عنوان ۵ طرح و یا موضوع مهمی که نماینده باید در دوره ۴ ساله خود دنبال نماید از دیدگاه شما چیست؟

بر همین اساس پاسخ ارسالی افراد طی روزهای باقیمانده تا انتخابات به مرور از همین رسانه منتشر خواهد شد. نکته حائز اهمیت اینکه شخصیت های متفاوتی از جمله نمایندگان ادوار، برخی مسئولین شهرستانی و… نیز از جمله مخاطبین سوالات مطروحه بوده اند که در صورت دریافت پاسخ آنان نیز موارد به منتشر خواهد شد.

” پس از انتخابات” عنوان مطالبی است که حاصل از خروجی پاسخ های ارسالی افراد به میلاد لارستان بوده و سعی دارد تا روز انتخابات با شما همراه باشد.  اولین شماره از  “پس از انتخابات” را در ادامه می خوانیم. این شماره به گفتگو با مهندس غلامرضا طاهری فرد، دکتر اسماعیل پاکروان و مهندس مهدی تقوی پرداخته است.

 

الف) مهندس غلامرضا طاهری فرد فرماندار سابق لارستان و مدیرعامل شرکت آتیه سامان کیش(متولی راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی لار)

 از نگاه مهندس طاهری فرد حوزه های راهبردی و طرح های حائز اهمیت منطقه لارستان حوزه راه، آب، اشتغال زایی است.  وی بیان می دارد حوزه راه و ترابری بویژه تکمیل آزادراه لار- بندرعباس ، دو بانده کردن راه لار – جهرم ، دوبانده کردن راه لار – بستک و فعال کردن و اجرائی کردن راه آهن بندر عباس – لار – جهرم در کنار  توسعه فرودگاه لار و شناسایی و برقراری پروازهای خارجی و داخلی با حضور شرکتهای هوایی معتبر به مقاصد مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است.

پیگیری تامین اعتبار عملیاتی کردن خط دوم انتقال آب از سد سلمان به شهرها و روستاهای در مسیر تا لار و ادامه تا نقاط مطالعه شده، پیگیری جدّی فراهم ساختن بستر و زیر ساخت های تولید و ایجاد فرصت های شغلی ، بویژه با عملیاتی کردن منطقه ویژه اقتصادی لار، ساماندهی منابع انسانی شهرستان و منطقه و استفاده از این ظرفیت قابل توجه در پیشبرد امور و از آنجمله تصدّی مسئولیت ها و نهایتا پیگیری اجرائی شدن پست ۴۰۰ کیلو ولت لار مصوب سفر مقام معظّم رهبری از دیگر مواردی است که وی از آن به عنوان پروژه های مهم مورد نیاز پیگیری نماینده آتی از آن نام برده است.

 

۲) دکتر اسماعیل پاکروان مدیر دبستان های بنارویه  و  دانشجوی سال آخر دکتری مدیریت آموزشی 

دکتر پاکروان معتقد است سه حوزه در زمینه های آموزش،  بهداشت و تولید از اهمیت زیادی برخوردار است. وی می گوید: در زمینه آموزش باید بتوان افراد در هر سنی را جهت شغل توانمند نموده و آموزش داد و در این خصوص باید زیرساخت ها درست شود. در زمینه بهداشت پزشکان متخصص  باید به صورت  دوره ای فعالیت کنند که بتوانند در روستاها و بخش ها حتی هفته ای چند روز حضور داشته باشند و طرح تشویقی برای بهداشت و خودمراقبتی مصوب نمود. وی بیان می دارد: در حوزه تولید باید نیاز سنجی در منطقه صورت گرفته و کارخانه هایی برپا نمود که بتواند جوابگوی هزاران نفر شوند و صاحب شغل شوند

از دیدگاه این کارشناس مدیریت اولین و مهمترین طرح نماینده باید این موضوع باشد که تلاش کند ارتباط خوبی با کشورهای حوزه خلیج فارس برقرار کند چه برای ویزاها و عبور و مرور و چه زمینه سازی سرمایه گذاری آنها در منطقه. همچنین تلاش در راستای دوبانده شدن جاده هایی که سالانه شاهد تصادفات سنگین هستیم، افزایش سفرهای مسئولین کشور به منطقه که در هر سفر دستاوردی نصیب منطقه شود،  دعوت از مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت و پیگیری جهت استارت سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز که قطعا در این منطقه مناطق زیرزمینی نفتی فراوانی وجود  دارد، تلاش در راستانی تبدیل هر چه زودتر شهرستان به استان ، فراهم نمودن زمین در حوزه مسکن و تقسیم بندی که به تمامی افراد فاقد مسکن زمین اهدا شود، تجهیز ورزشگاه های منطقه جهت مسابقات فوتبال بین المللی، توجه ویژه به شهرهای اطراف لار و روستاها و استفاده از ظرفیت های آنجا، توجه به بخش های فضای سبز و پارک های محلی جهت خانواده ها، ایجاد مرکز مشاوره و تخصصی در هر شهر و روستایی حتی چند روز در هفته از دیگر مواردی است که وی به عنوان برخی رسالت ها و برنامه های ۴ ساله نماینده آتی از آن نام برده است.

 

۳) مهندس مهدی تقوی کارشناس ارشد نفت و گاز، رئیس انبار نفت شرکت پخش فرآورده های نفتی لارستان و فعال اجتماعی 

از دیدگاه مهندس تقوی سه حوزه اصلی شامل: توسعه بخش حمل و نقل (جاده، راه آهن، فرودگاه)، ارتقاء سازمانی ادارات شهرستان، حوزه آب و انرژی می باشد.

وی معتقد است اتمام بزرگراه لار-بندرعباس و بزرگراه لار-بستک-بندرلنگه اولویت اول نماینده آتی باید باشد. به اعتقاد وی تکمیل تونل بالنگستان و پاسخند، خط دوم انتقال آب سد سلمان، راه آهن آنتنی لار-زادمحمود و  ثبت جهانی بازار قیصریه لار نیز از دیگر پروژه هایی است که نماینده آتی باید در ۴ سال دوره نمایندگی اش برای آنها برنامه ریزی ویژه ای داشته باشد.

 

با شماره آتی ” پس از انتخابات” در روزهای آینده همراه باشید.

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “پس از انتخابات(1)”

  1. ناشناس گفت:

    سلام خدا قوت
    همش از لار گفتین،
    بقیه کجای برنامتون هستش؟

  2. لار،خنج،گراش،اوز،جویم گفت:

    سلام خدا قوت
    همش از لار گفتین،
    بقیه کجای برنامتون هستش؟

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین