شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 14
رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان

70 درصد معتکفین در لارستان جوانان و نوجوانان هستند

میلاد لارستان: رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان با اشاره به اینکه در سال گذشته در شهر لار حدود ۱ هزار و ۵۰۰ نفر و در کل شهرستان بالغ بر ۵ هزار تن از خواهران و برادران در این سنت نبوی حضور داشتند، افزود: حدود ۷۰% شرکت کنندگان از قشر جوان و نوجوانان بودند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان با اشاره به اینکه در سال گذشته در شهر لار حدود ۱ هزار و ۵۰۰ نفر و در کل شهرستان بالغ بر ۵ هزار تن از خواهران و برادران در این سنت نبوی حضور داشتند، افزود: حدود ۷۰% شرکت کنندگان از قشر جوان و نوجوانان بودند.

حجت الاسلام سید علی ولایتی نسب در گفت و گو با میلاد لارستان بیان اینکه اعتکاف در لغت به معنی اقامت گزیدن در جایی بطوری که فرد مقیم خود را محبوس و ملتزم به آن مکان بداند، اظهار داشت: اعتکاف، تلاشی است برای اینکه انسانهای فرو رفته در غرقاب روزمرگی ها از فضای پر التهاب روزانه بسوی خویش و خدایی خویش باز گردد.

وی با اشاره به اینکه حداقل مدت اعتکاف سه روز طول می کشد و انسان را از حاکمیت غریزه ها، عادت ها و اشتغالات معمولی زندگی آزاد می سازد، افزود: حضرت رسول الله(ص) پس از هجرت همه ساله دهه اول یا دوم و در سالهای آخر زندگی بطور منظم دهه سوم ماه مبارک رمضان به اعتکاف می پرداختند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان با تأکید بر اینکه مناسب ترین زمان اعتکاف بعد از ماه مبارک رمضان در ماه رجب المرجب و در ایام البیض یعنی سیزدهم الی پانزدهم ماه رجب است، تصریح کرد: بالاترین مکان اعتکاف در مسجد الحرام و مسجد الرسول یا در مسجد جامع ذکر شده است و اجر و پاداش فراوان برای فرد معتکف دارد.

 حجت الاسلام ولایتی نسب با بیان اینکه تا کنون در مرکز شهرستان لارستان مساجد جامع، امام خمینی(ره)،  مسجدالنبی(ص)، امام علی ابن ابیطالب(ع)، امام جعفرصادق(ع) و امام حسین(ع) ویژه برادران و در مکتب الزهرا(س) ویژه خواهران برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف اعلام آمادگی کرده اند، ادامه داد: طبق اعتکاف سالیان گذشته مراکز بخشها، روستاها و دهستانهای زیادی سنت حسنه اعتکاف را برگزار می کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در شهر لار حدود ۱ هزار و ۵۰۰ نفر و در کل شهرستان بالغ بر ۵ هزار تن از خواهران و برادران در این سنت نبوی حضور داشتند، افزود: حدود ۷۰% شرکت کنندگان از قشر جوان و نوجوانان بودند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان بیان کرد: حضور خواهران در مراسم معنوی اعتکاف مانند بسیاری از برنامه های فرهنگی و اجتماعی چشمگیرتر بوده است و حدود ۷۵% معتکفین از خواهران بوده اند.

وی درخصوص برنامه های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی لارستان در این مراسم معنوی اعتکاف، گفت: تشکیل ستاد اعتکاف شهرستان و برنامه ریزی جهت تسهیل حضور مردم در اعتکاف، اعزام روحانی ویژه مراسم اعتکاف، برگزاری جلسات تجوید و قرائت قرآن کریم و برگزاری جلسات تفسیر موضوعی در ایام البیض از جمله این برنامه هاست.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۳:۵۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین