پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۳ب.ظ
::آخرین مطلب 27 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

۴۵ مسجد در لارستان میزبان معتفکین

  رییس اداره تبلیغات اسلامی لارستان گفت: پیش‌بینی  می‌شود ۴۰ مسجد در سراسر لارستان و ۵ مسجد در شهر لار میزبان معتکفین باشند. به گزارش میلاد لارستان، اعتکاف، عبادت مستحبی…

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی لارستان گفت: پیش‌بینی  می‌شود ۴۰ مسجد در سراسر لارستان و ۵ مسجد در شهر لار میزبان معتکفین باشند.

به گزارش میلاد لارستان، اعتکاف، عبادت مستحبی است که در احادیث معصومان(ع)، همسنگ حج و عمره دانسته شده است. اعتکاف به عنوان سنت پیامبر(ص) در کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

اعتکاف، اقامت در مسجد برای مدتی مشخص (دست‌کم سه روز) همراه با روزه است.

در اعتکاف نحوه اقامت و خروج از مسجد، احکام و آدابی دارد. در ایران، مراسم اعتکاف در ایام البیض (روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵) ماه رجب، در مساجد بزرگ بیشترِ شهرها برگزار می‌شود.

امسال نیز همچون سالیان گذشته، برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور برگزاری باشکوه‌تر این مراسم معنوی در حال انجام است. برای اطلاع از کم‌وکیف این برنامه معنوی خبرنگار میلاد لارستان گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام اقبالی رییس اداره تبلیغات اسلامی لارستان صورت داده است که در زیر می‌خوانیم:

میلاد لارستان: اعتکاف در چند مسجد لارستان برگزار می‌شود؟

طبق گزارشات و هماهنگی هایی که عزیزان مبلغین در بخشها صورت گرفته پیش‌بینی  می‌شود ۴۰مسجد در سراسر لارستان و ۵ مسجد در شهر لار میزبان معتکفین باشند.

 

میلاد لارستان: پیش‌بینی شما از تعداد شرکت کنندگان چند نفر است؟

پیش بینی میشود امسال حضور مردم بیشتر باشد. سال گذشته ۱۱۰۰ معتکف داشتیم. البته ۲۵ مسجد امسال تعداد به مساجد میزبان اعتکاف اضافه شده است.

 

میلاد لارستان: چه برنامه هایی برای اعتکاف در نظر گرفته شده است؟

در اعتکاف هر مسجدی عزیزان دست اندرکار برنامه های متنوعی را دارند به طوری که عزیزان معتکفین اذیت نشوند یکی از برنامه هایی که در سفر هفته گدشته به قم و دیداری که با مسئول حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی داشتم قرار شد در جمع معتکفین فیلم سینمایی اخت الرضا و مصلحت را با ۳۰درصد تخفیف اکران کنیم.

 

میلاد لارستان: تعداد روحانیون دعوت شده جهت استقرار در محل اعتکاف چند نفر است؟

تقریبآ ۱۵ روحانی در بخشها و روستاها خودشان متولی برگزاری اعتکاف هستند و پیش بینی شده که در جاهایی که روحانی نیست اعزام روحانی داشته باشیم.

 

صحبت تکمیلی:

در پایان بنده ضمن تشکر از حضرتعالی که پیگیر این اتفاق مهم معنوی بودید تشکر میکنم از امام جمعه محترم و همه مسئولینی که درکنار ما بودند و هستند. امیدواریم که در شهر لار و بخشهای لارستان، عزیزان مسئول همکاری کامل را با برگزار کنندگان اعتکاف داشته باشند.

نکته ای که وجود دارد بعضی از مردم تمایل حضور در اعتکاف دارند ولی شرایط مالی خوبی ندارند لذا خواهش میکنم از خیرین که مبالغی را نذر اعتکاف کنند و کمک کنند افراد بیشتری از اعتکاف استفاده کنند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۴:۴۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین