سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

عملیات وعده صادق؛ کدام یک از مواضع رژیم اسرائیل در حمله تلافی‌جویانه ایران مورد هدف قرار گرفتند؟+4 نکته مهم

طبق بررسی‌های صورت گرفته بر اساس آخرین اخبار و اطلاعات بدست آمده از عملیات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که تحت عنوان ‘عملیات وعده صادق’ علیه رژیم صهیونیستی…

طبق بررسی‌های صورت گرفته بر اساس آخرین اخبار و اطلاعات بدست آمده از عملیات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که تحت عنوان ‘عملیات وعده صادق’ علیه رژیم صهیونیستی انجام شد، اهداف زیر به‌صورت قطعی مورد هدف قرار گرفته‌اند:

– پایگاه هوایی نواتیم در جنوب فلسطین اشغالی
– پایگاه هوایی رامون در جنوب فلسطین اشغالی
– پایگاه اطلاعاتی و جاسوسی رژیم اسرائیل در جبل الشیخ (هرمون) در شمال جولان اشغالی

لازم به ذکر است مابقی انفجارها و یا اصابت‌ها در سایر مناطق سرزمین‌های اشغالی مربوط به مقابله سیستم‌های پدافند هوایی رژیم اسرائیل با پرتابه‌ها در آسمان و یا سقوط لاشه موشکهای رهگیر و یا لاشه موشکهای رهگیری شده است.

پایگاه خبری تحلیلی تحولات جهان اسلام چند نکته بسیار مهم در مورد حملات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل را بیان نموده که مطالعه آن را قویا تاکید می نماییم و باید به آنها دقت شود:

بر اساس ادعای منابع غربی، ایران در حمله اخیر گذشته ۱۸۵ پهپاد، ۱۱۰ موشک بالستیک و ۱۱۰ موشک کروز به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد و ادعا می‌شود که بیشتر این موشک‌ها و پهپادها رهگیری شده اند؛ اما واقعیت میدانی چیز دیگری است!

نکته مهم اول؛ حملات موشکی و پهپادی ایران در حالی انجام شد که شبکه پدافندی رژیم اسرائیل در آماده ترین حالت ممکن قرار داشت و تمامی امکانات رزمی اطلاعاتی رژیم از سامانه های دفاعی تا جنگنده ها و … برای مقابله با حملات ایران به‌صورت ۱۰۰ درصدی بسیج شدند. علاوه بر این، تمامی ظرفیت‌های نظامی آمریکا و متحدانش مانند کشور خائن اردن نیز برای کمک به رژیم اسرائیل به میدان آمدند. از سوی دیگر تمامی حملات از مبدا خاک ایران انجام شد و با هماهنگی صورت گرفته، دیگر کشورهای محور مقاومت مانند عراق و یمن از انجام حملات گسترده موشکی و پهپادی خودداری کردند و در واقع ایران از پتانسیل مقاومت عراق و یمن برای اشباع سامانه های پدافندی دشمن استفاده نکرد! و تنها خود، با شلیک ده ها فروند پهپاد انتحاری و موشک کروز اقدام به اشباع سامانه‌های دفاعی اسرائیل و آمریکا کرد. البته یک استثناء در خصوص اهداف مورد اصابت در شمال جولان اشغالی وجود دارد که حزب الله لبنان با مورد حمله قرار دادن تعدادی از مواضع اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی در اشباع بیشتر سامانه های پدافندی در این نقطه کمک کرد.

منظور اینکه، بیشتر موشکهای کروز و پهپادهای انتحاری و حتی موشکهای بالستیک “با هدف اشباع کردن سامانه‌های دفاعی شلیک شدند” و اهداف از پیش تعیین شده، به‌وسیله تعداد دیگری از موشک‌های بالستیک که از سد دفاعی رژیم اسرائیل عبور کردند مورد اصابت قرار گرفتند. این موضوع و این روش، یک روش کاملا مرسوم در دنیا برای مقابله با سامانه‌های پدافند هوایی است. پس فریب دروغ‌ها و سیاه‌نمایی رسانه های دشمن مبنی بر عدم موفقیت و رهگیری تمام موشکها و پهپادها را نخورید!

نکته بسیار مهم دوم؛ حمله شب گذشته “فقط یک موج حمله بود” و موج‌های خرد کننده و نابود کننده‌ی بعدی انجام نشد! در بُعد نظامی مرسوم، این دست از حملات برای اثرگذاری نهایی و واقعی در چند موج انجام میشوند. در لحظات پایانی حملات دیشب و هنگام نزدیک شدن به پایان موج اول حملات، سامانه‌های دفاعی رژیم اسرائیل شروع به اشباع شدن کردند و از آنجا به بعد بود که تعدادی از موشکهای بالستیک با عبور از سد دفاعی، به پایگاه هوایی نواتیم و رامون اصابت کردند. و این زمان دقیقا همان لحظه‌ای است که باید موج دوم، سوم و الی آخر برای ویران کردن اهداف اجرا می‌شد، اما ایران به معنای واقعی کلمه “خودداری” کرد. دلیل این موضوع هم بسیار واضح و روشن است. هدف از اجرای “یک موجی” حمله؛ ارسال پیام هشداری واضح به رژیم اسرائیل و غربی‌ها و نوچه‌هایش بود تا عیار قدرت ایران را درک کنند و بدانند اگر جمهوری اسلامی ایران اراده کند چگونه قادر به درهم کوبیدن دشمنان و بدخواهان است و نباید بیشتر از این با ایران درافتاد!

نکته مهم سوم؛ در حمله شب گذشته، “از هیچ” موشک هایپرسونیک قوی و پیشرفته ایرانی مانند نمونه‌های فتاح ۱ و ۲ و یا موشک خرمشهر و … استفاده نشد. حملات شب گذشته با استفاده از پهپادهای ارزان قیمت و اقتصادی شاهد ۱۳۶، موشکهای کروز ساده و موشکهای کم هزینه سوخت مایع رضوان که با تعداد انبوه در کف انبارها خاک میخوردند انجام شد. در واقع این تسلیحات بیشتر برای اشباع سامانه‌های دفاعی مورد استفاده قرار گرفتند و در این میان و لابلا هم چند موشک سوخت جامد حاج قاسم و خیبرشکن هم برای حمله و اصابت به اهداف مورد استفاده قرار گرفتند. نتیجه اینکه که اگر قرار بر استفاده از موشک‌های پیشرفته تر بود، با همین یک موج حمله، تلفات و خسارات رژیم اسرائیل بسیار بیشتر از آنچیزی بود که شب گذشته مشاهده کردیم.

در خصوص بار مالی و هزینه‌های سرسام آوری که بر اسرائیل متحمل شده است نیز نکات بسیار مهمی وجود دارد. به اعداد ارقامی که به‌صورت تخمینی از عملیات شب گذشته می‌توان دریافت توجه کنید. به نقل از برادر گرامی فیلد مارشال، هزینه تقریبی ایران از انجام حملات دیشب به این ترتیب تخمین زده میشود: ۱۱۰ موشک بالستیک: ۳۰-۵۰ میلیون دلار، ۴۵ موشک کروز: ۴-۷ میلیون دلار و ۱۷۰ پهپاد شاهد: ۴-۵ میلیون دلار که جمعا حدود ۳۸-۶۲ میلیون دلار برای ایران آب میخورد.

در طرف مقابل اما هزینه‌های سرسام آور اسرائیلی بدین صورت خواهد بود: با احتساب تقریبی تعداد ۳۰۰-۴۰۰ هواگرد برخاسته که احتمالا بین ۴-۱۰ ساعت در حال گشت‌زنی بوده‌اند، هزینه هر ساعت اگر به‌صورت میانگین ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار محسوب شود: ۵۰-۱۶۰ میلیون دلار، هزینه رهگیری موشکهای کروز و پهپادهای انتحاری: ۱۰۰-۱۵۰ میلیون دلار و هزینه رهگیری موشکهای بالستیک: ۵۰۰-۷۰۰ میلیون دلار و با در نظر گرفتن تخمین خسارت موشکهای بالستیک اصابت کرده چیزی بین بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار؛ رژیم اسرائیل جمعا ۷۵۰ میلیون دلار در بدبینانه‌ترین حالت و یا ۱۵۰۰ میلیون دلار در خوش‌بینانه‌ترین متحمل هزینه شده است!!!

این مقدار از هزینه‌ی سرسام‌آور “فقط برای تحمل یک شب حمله و آنهم فقط برای دفع یک موج حمله” به معنای فروپاشی اقتصادی کامل صهیونیست‌هاست و اگر نبردها فقط برای چند روز ادامه داشته باشد، اقتصاد رژیم اسرائیل به‌طور کامل فلج و نابود خواهد شد! این هم یک مصداق بارز و واضح دیگر که صهیونیست‌ها توان انجام جنگ بلندمدت و یا بهتر بگوییم، حتی کوتاه مدت با جمهوری اسلامی ایران را ندارد و برای همین است که از پاسخ دادن به حملات شب گذشته ایران به شدت واهمه دارند.

نکته مهم چهارم؛ همانطور که گفته شد در حمله شب گذشته، به هیچ عنوان از پتانسیل کشورهای دیگر محور مقاومت برای حملات موشکی و پهپادی گسترده علیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی و یا اشباع سامانه های دفاعی‌اش استفاده نشد و ایران به تنهایی اقدام به انجام عملیات کرد. حال فرض کنید اگر حملات به‌صورت همزمان و گسترده از سوریه، لبنان، عراق و یمن نیز انجام می‌شد و ایران هم با تعداد بالایی از موشک و پهپاد در چندین موج حمله وارد میدان می‌شد؛ حتی تصور این موضوع هم برای رژیم اسرائیل خردکننده و بسیار دردناک است. در هر صورت این مرحله فعلا قفل است تا بماند برای بعدها و روز مبادا!

نهایتا اینکه، همه اتفاقات دیشب حاوی چندین پیام مهم به اسرائیل و غرب بود؛ رژیم اسرائیل باید بفهمد حتی اگر تمام غرب، تمام توان دفاعی خود را برای دفاع از رژیم منحوس صهیونیستی به‌کار ببندد، باز هم دست ایران برای انجام هرگونه عملیات تلافی جویانه باز است و هرگاه اراده کند می‌تواند اهداف را با دقت و شدت خیره کننده مورد اصابت قرار دهد و رژیم اسرائیل را برای جنایتهایش تنبیه کند. “هدف نظامی” عملیات  اخیر، حمله به مهمترین پایگاه هوایی رژیم اسرائیل یعنی پایگاه هوایی نواتیم در نزدیکی مرکز هسته‌ای دیمونا!! با متراکم‌ترین سامانه‌های دفاعی جهان بود که با موفقیت انجام شد و پایگاه مورد نظر، مورد اصابت قرار گرفت. اسرائیلی ها باید بدانند هر نقطه از موجودیت رژیم اسرائیل تحت تسلط و ضربه‌ی ایران است و گنده‌گویی‌ها و تهدیدات علیه ایران هیچگاه بدون پاسخ باقی نمی‌ماند…

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین