سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۲ب.ظ
::آخرین مطلب 8 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

رئیس دفتر شورای نگهبان لارستان: عملیات وعده صادق، دفاع مشروع ایران بود

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان لارستان گفت: عملیاتی که ایران بر علیه مواضع نظامی در خاک اسرائیل داشت، دفاع از حق مشروع، قانونی و بین المللی کشور بود؛…

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان لارستان گفت: عملیاتی که ایران بر علیه مواضع نظامی در خاک اسرائیل داشت، دفاع از حق مشروع، قانونی و بین المللی کشور بود؛ چرا که پاسخی به حمله رژیم صهیونیستی به خاک ایران یعنی کنسولگری ایران در سوریه محسوب می شود.

به گزارش میلاد لارستان، حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر نمازی در گفتگو با ایرنا افزود: ایران از نظر قانونی حتما باید پاسخ می داد؛ چرا که به خاک کشور تعرض شده و این اقدام مشروع و به جا بود. البته با تدبیر رهبر معظم انقلاب طراحی عملیات به گونه ای بود که اوج قدرت ایران را نشان داد.

نمازی ادامه داد: امکانات و تجهیزات نظامی کشور در ابتدا برای دفاع از خاک و وطن است و اگر کسی بخواهد به کشور حمله ای بکند قدرت تهاجمی را نیز برای پاسخ متقابل به رخ خواهیم کشید. اما این قدرت در مرحله اول پیام بازدارندگی دارد و به این معنی است که اگر کسانی بخواهند به خاک ایران در هرجای دنیا حمله کنند، این قدرت وجود دارد که جواب سنگین تر دهد.

وی که مسئولیت نهاد رهبری دانشکده علوم پزشکی لارستان را نیز به عهده دارد عنوان کرد: برعکس صهیونیست ها که همیشه با فریب و خدعه، عملیات های خود را انجام می دادند، ایران با اعلام قبلی یعنی در حالت آمادگی کامل دشمن و کشورهای همدست خود عملیات کرد که با این وجود نتوانستند در برابر این عملیات کاری را از پیش ببرند.

نمازی تاکید کرد: این موضوع برای کشور، خود یک برگ برنده هم از لحاظ نظامی و هم از لحاظ سیاسی و زئوپولتیکی محسوب می شود.

او به نسل کشی مردم مظلوم غزه طی مدت اخیر توسط رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و گفت: مجامع جهانی در قبال این جنایات اقدام قابل توجهی انجام ندادند. البته به دلیل اینکه مجامع جهانی، خود دست نشانده صهیونیست ها هستند، نباید توقع اقدام داشت. وگرنه مگر ممکن است که این همه جنایت که چند برابر حادثه هیروشیما و ناکازاکی بود، بر مردم مظلوم غزه انجام شود، اما نهایتا به صدور بیانیه و محکوم کردن منجر شود و در عمل این رژیم غاصب بدون هیچ توجهی به جنایات خود ادامه دهد؟

حجت الاسلام و المسلمین نمازی اضافه کرد: همچنان که در مورد موضوع حمله به کنسولگری ایران در دمشق نیز هیچ اقدام موثری از مجامع بین المللی صورت نگرفت و ایران اگر بخواهد در انتظار اقدامات این مجامع متوقف شود، نمی تواند آنطور که باید از خود دفاع کرده و روحیه مقاومت و سلحشوری مردم ایران تحت تاثیر قرار می گیرد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان لارستان تصریح کرد: عملیات وعده صادق، هم نشان از صدق وعده ولی فقیه داشت و هم نشان داد که ایران صلح طلب و جنگ بلد است؛ چرا که صرفا مراکز نظامی هدف قرار گرفت و این، نشان از اخلاق مداری و البته اشراف اطلاعاتی کشور است.

نمازی افزود: عبور موشکی ایران از پدافند چند لایه رژیم صهیونیستی و کشورهای همدستش از جمله گنبد آهنین، یک پیام برای برخی کشورها خصوصا کشورهای عربی داشت که در حال عادی سازی روابط با ابرقدرت ها بودند و برای آنها گاو شیرده محسوب می شوند.

وی در پایان توضیح داد: عملیات وعده صادق نشان داد قدرت بازدارندگی به قدرت نظامی خود کشورها بستگی دارد و برای رسیدن به این هدف باید از درون قوی شد. از طرفی نشان داد که با قدرت ایمان که از جمله در دفاع مقدس و دفاع از حرم نمایان بوده، می توان جلوی ابرقدرتهای جهان ایستاد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین