پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۷ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 22
با حضور مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس/

مراسم تودیع و معارفه روسای ثبت اسناد و املاک لارستان برگزار شد

میلاد لارستان: طی آئینی با حضور مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس، شمس الدین اسکندری به عنوان رئیس جدید اداره ثبت اسناد و املاک لارستان منصوب شد.

طی آئینی با حضور مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس، شمس الدین اسکندری به عنوان رئیس جدید اداره ثبت اسناد و املاک لارستان منصوب شد.

به گزارش میلاد لارستان؛ طی مراسمی با حضور مهدی اقبال مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس، علی اکبر نجیب زاده معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، حجت الاسلام سیدکاظم موسوی رئیس دادگستری لارستان، روسای ادارات و جمعی از مردم و معتمدین که در محل تالار اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی لارستان برگزار شد، رئیس جدید اداره ثبت اسناد و املاک لارستان معرفی شد.

در این مراسم، مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس با برشمردن خدمات و وظائف مختلف این نهاد، اظهار داشت: زمین خواری و جعل اسناد از موضوعاتی است که ثبت و املاک با آن به مقابله می پردازد.

اقبال با ابراز تأسف از رواج و سوق یافتن سرمایه به سمت خرید ملک و زمین، افزود: متأسفانه به جای آنکه سرمایه گذاری ها به سمت تولید و اشتغال هدایت شود، سرمایه گذاری در خرید زمین بیشتر و بدنبال آن جعل سند و زمین خواری افزایش یافته است.

وی زمین خواری و جعل اسناد را یک بحران دانست و تصریح کرد: این بحران ها می تواند سرمایه گذاری در زمین و ملک را به مرحله بی اعتمادی برساند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس با بیان اینکه در استانهای تهران، البرز، اصفهان، خراسان رضوی و فارس که زمین های این استانها از ارزش ریالی بیشتری برخوردارند، زمین خواری و جعل اسناد بیشتر از سایر نقاط کشور است، خاطر نشان کرد: همه مردم و مسئولین باید برای مقابله با چپاول گران اموال عمومی و دولتی که از حقوق بیت المال است برخورد کنند.

این مسئول با تأکید بر اینکه عدم تنظیم سند عادی می بایست برای مردم یک فرهنگ بشود، ادامه داد: ۸۰ درصد پرونده های مربوط به جعل اسناد موجود در مراجع قضائی اسناد عادی است که علت آن عدم ثبت اینگونه اسناد در مراجع ذیصلاح ثبتی است.

وی بیان کرد: براساس گزارش های مختلف از دستگاه های اداری کمترین موارد زمین خواری یا جعل در لارستان دیده می شود و این نشان دهنده احترام مردم این خطه از کشورمان به قوانین و همچنین قانع به حقوق خود هستند.

فرماندار ویژه لارستان نیز با اشاره به اهمیت و حساسیت وظائف ثبت اسناد و املاک، گفت: در این گونه ادارات، حجم کار بسیار بالا، قوانین متعدد و پرسنل کم با توجه به گستردگی منطقه لارستان ارائه خدمات بدون نقص مشکل است.

علی اکبر نجیب زاده خطاب به کارمندان ادارات افزود: اگر می خواهیم بهترین خدمات را به مراجعه کنندگان بدهیم، می بایست خود را در جای ارباب رجوع بدانیم.

در پایان این جلسه از تلاش های چند ساله محمد نخعی تقدیر و به ریاست ثبت اسناد و املاک ناحیه یک شیراز منصوب و شمس الدین اسکندری که پیش از این رئیس ثبت اسناد و املاک در شهرستان مردوشت بوده است به ریاست ثبت اسناد و املاک شهرستان لارستان منصوب شد.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۳:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین