شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۴ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 16
مدیرکل حمل و نقل فارس خبر داد:

۲۴ میلیون تن کالا طی ‌سال ۹۴ در استان فارس جابه‌جا شد

میلاد لارستان: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان فارس از جابه‌جایی بیش از ۲۴ میلیون تن کالا در این استان خبر داد.

 مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان فارس از جابه‌جایی بیش از ۲۴ میلیون تن کالا در این استان خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، احمد خواست خدایی در مراسم تقدیر از فعالان و دست‌اندرکاران ستاد جابه‌جایی مسافران نوروزی از جابه‌جایی ۲۴ میلیون و ۷۰ هزار  تن کالا در استان فارس طی سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: این میزان کالا در قالب ۲ میلیون سفر باری به مقاصد مختلف جابه‌جا شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان فارس افزود: ۱۵ میلیون تن از این کالاها به خارج استان و ۹ میلیون تن در داخل استان جابه‌جابه شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲ میلیون و ۴۱۵ هزار مسافر در قالب یک میلیون و ۳۶ هزار سفر به درون و برون استان جابه‌جا شده‌اند خاطرنشان کرد: این میزان جابه‌جایی نسبت به سال ۹۳ با کاهش ۹ درصدی روبه‌رو بوده که دلیل آن تمایل به استفاده از وسایل نقلیه شخصی است.

خواست‌خدایی خاطرنشان کرد: استان فارس رتبه چهارم کشوری را در جابه‌جایی مسافر دارد و ظرفیت تکمیل ظرفیت اتوبوس‌های مسافربری برون شهری در استان فارس ۶۰ درصد است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ مجتمع خدماتی _ رفاهی بین راهی در طول راه ها و محورهای مواصلاتی استان فارس در حال فعالیت هستند گفت: ۲۴ مجتمع خدماتی _ رفاهی بین راهی در استان در حال ساخت است و تا پایان امسال ۴ مجتمع بین‌راهی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان فارس با اشاره به اهمیت افزایش ضریب ایمنی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در کاهش سوانح و تصادفات اظهار داشت: تاکنون ۱۴ مرکز مکانیزه معاینه فنی در شهرستان‌های محتلف این استان فعال شده است.

وی بیان کرد: در ایام نوروز امسال بیش از ۵۲۵ هزار مسافر در قالب ۴۱ هزار سفر توسط ناوگان حمل و نقل مسار جاده‌ای استان فارس جابه‌جا شدند که در مقایسه با  مدت مشابه سال گذشته در تعداد مسافر ۴٫۳ درصد کاهش و در تعداد سفر ۲٫۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

خواست خدایی افزود: از ۲۵ اسفندماه ۹۴ تا ۱۵ فرودین امسال ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد انواع وسیله نقلیه به وسیله دستگاه‌های تردد شمار در ۶۶ محور مهم استان فارس ثبت شد.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین