سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۰ق.ظ
::آخرین مطلب 49 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3
مسئول اداره میراث فرهنگی و گردشگری لارستان مطرح کرد

آمادگی میراث فرهنگی برای ایجاد موزه‌های خصوصی در لارستان

میلاد لارستان: مسئول اداره میراث فرهنگی لارستان با اعلام آمادگی برای همکاری با علاقه‌مندان به ایجاد موزه‌های خصوصی گفت: افرادی که خواستار تأسیس موزه خصوصی هستند، می‌توانند تقاضانامه خود را به اداره میراث فرهنگی لارستان تحویل دهند تا مجوز موزه برای فرد صادر شود.

مسئول اداره میراث فرهنگی لارستان با اعلام آمادگی برای همکاری با علاقه‌مندان به ایجاد موزه‌های خصوصی گفت: افرادی که خواستار تأسیس موزه خصوصی هستند، می‌توانند تقاضانامه خود را به اداره میراث فرهنگی لارستان تحویل دهند تا مجوز موزه برای فرد صادر شود.

سیما علویه در گفت و گو با میلاد لارستان؛ از برگزاری ویژه برنامه ای به مناسبت روز جهانی موزه در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: مراسم افتتاحیه این برنامه در روز سه شنبه هفته جاری رأس ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در خانه تاریخی «بیگلر» واقع در شهرقدیم لار برگزار می شود.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لارستان افزود: مهمترین ویژه برنامه های پیش بینی شده جهت این مراسم، رقص شمشیر، موسیقی سنتی و برپایی نمایشگاه دررابطه با معرفی جاذبه های گردشگری لارستان است.

وی با اشاره به اینکه این برنامه در روز چهارشنبه نیز ادامه دارد، تصریح کرد: امید می رود این برنامه ها با استقبال عموم مردم همراه باشد.

علویه دلیل انتخاب خانه تاریخی «بیگلر» را موزه ای شکل بودن این مکان اعلام کرد و ادامه داد: این خانه تاریخی شاهکاری از معماران گدشته است و هدف از اجرای برنامه های فرهنگی در آن، آشنایی مردم با خاته ها و ترغیب سرمایه گذاران برای تبدیل خانه های تاریخی به رستوران سنتی یا فرهنگی است.

این مسئول با اعلام آمادگی برای همکاری با علاقمندان به ایجاد موزه های خصوصی، گفت: افرادی که مجموعه ای از اشیاء تاریخی در اختیار دارند و خواستار تأسیس موزه خصوصی هستند، می توانند ابتدا عکس اشیا را به همراه تقاضانامه به اداره میراث فرهنگی لارستان تحویل دهد تا اینکه پس از طی مراحل اداری مجوز موزه خصوصی برای فرد صادر شود.

وی با بیان اینکه درآمد حاصل از موزه های خصوصی به فرد متقاضی تعلق می گیرد، اضافه کرد: یکی از نمونه های موفق موزه های خصوصی، موزه مردم شناسی در بخش اوز است که به آقای بازرگان تعلق دارد.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۷:۰۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین