شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۹ق.ظ
::آخرین مطلب 24 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

اتصال فارس به دریا یا تضعیف جایگاه لارستان و جنوب فارس؟

انتشار خبری از سوی معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس (آقای پژوهش) در جلسه شورای اداری شهرستان خنج(+) (مبنی بر اجرایی شدن مصوبه اتصال فارس به دریا در آینده ای نزدیک…

انتشار خبری از سوی معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس (آقای پژوهش) در جلسه شورای اداری شهرستان خنج(+) (مبنی بر اجرایی شدن مصوبه اتصال فارس به دریا در آینده ای نزدیک و از طریق شهرستان لامرد) کافی بود تا بار دیگر فضای این منطقه و بخش هایی از استان هرمزگان را ملتهب کرده و در سایت های منطقه و نشریات محلی وصد البته در شبکه های اجتماعی واکنش هایی را در بین مردم و مسوولان به دنبال داشته باشد.

kosh1

طرحی که چند سالی است به دلیل مخالفت مردم و مسوولان و ائمه جمعه مناطق مورد نظر در استان هرمزگان اجرایی نشده اما برخی در سطح استان فارس و کشور( مشخصا مسئولان شهرستان لامرد) پیگیر اجرایی شدن آن هستند و به نظرات مردم و معتمدین و بزرگان دینی مناطق یاد شده بی اعتنا هستند. (۱  و۲ و۳)

khosh4

ظاهرا قرار نیست منطقه روی آرامش را به خود ببیند و هر از چند وقتی به منظور سنجش آمادگی مردم منطقه ،از اجرایی شدن مصوبه می گویند تا جاییکه امام جمعه محترم بندر عباس در سفر استانی سال گذشته هیئت دولت و در حضور ریاست محترم جمهوری ( جناب دکتر روحانی ) از نارضایتی مردم سخن گفته(+) و تاکید نمود که مردم و مسوولان این مناطق حاضر نیستند از هرمزگان جدا شوند و ریاست جمهوری نیز وعده داد این مصوبه مجددا مورد بررسی قرار گیرد(+).

IMG00441510

khosh6

از طرفی مخالفت جدی نمایندگان مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران (معتمدین و اعضای شورای اسلامی بخش ها و روستاهای مورد نظر ) این مناطق موید این مطلب است که این طرح نیازمند یک بازنگری وتجدید نظر اساسی است تا رضایت مردم نیز تامین شود .(  ۱  ۲ و ۳ .)

khosh3

در آخرین مورد پس از صحبت های آقای پژوهش و موضع گیری نمایندگان هرمزگان و ائمه جمعه مناطق یاد شده و نیز بیان دیدگاه های مردم منطقه لارستان از سوی نماینده محترم شهرستان های لارستان ،خنج و گراش، با اعلام موضع رسمی وزارت کشور از سوی معاون سیاسی امنیتی وزارت، مبنی برعدم تصمیم وزارت کشور برای انتزاع روستاهایی از استان هرمزگان فعلا این مصوبه متوقف شده است.

khosh5

فعالان اجتماعی  معتقدند در طرح آینده تقسیمات کشوری احتمال تشکیل استانی جدید در جنوب فارس بسیار محتمل میباشد و این طرح از سوی مدیران شهرستان لامرد با ظاهر فریبنده اتصال فارس به دریا ارائه شده و توانسته است از حمایت مدیران ارشد استان برخوردار باشد اما هدف بزرگتری را دنبال می کند که در صورت تحقق آن ، ارتقا برای سایر مناطق (لارستان، جهرم و…) کمرنگ میشود؛  از طرفی چون شهرستان لامرد در بسیاری از شاخص ها ی ارتقا دارای ضعف های جدی  است که با اجرایی شدن این طرح و دسترسی به آب های ساحلی خلیج فارس، میتواند امیدوار باشد که در آینده به عنوان یک مدعی جدی ارتقای سیاسی در جنوب فارس در برابر سایر رقبا عرض اندام کند از این رو این حق طبیعی مردم لارستان است که در برابر اینگونه ایده ها که دلایل منطقی نیز به همراه ندارد (اینجا را ببینید) واکنش نشان دهند .

????????????????????????????????????????????????????????

برای درک بهتر موضوع و اینکه مدیران استانی و کشوری پی به اهداف و نیت اصلی طراحان این الحاق ببرند خاطره ای نقل می کنم: 

چندی پیش یکی از دانش آموزان سابق بنده که قبلا سمت مهمی در استانداری فارس داشت به بنده گفت چرا لارستان اینقدر با این مصوبه مخالفت می کند؟ اتصال فارس به دریا یعنی رونق کل فارس ، یعنی رونق تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل کرده و آبادانی بخش وسیعی از سواحل خلیج فارس و برای لارستان مشکلی ایجاد نمی کند و…… گفتم در کوتاه مدت حق با شماست و از ایشان پرسیدم :

آیا نمایندگان مردم و مدیران و ائمه جمعه استان هرمزگان و … برای انتزاع بخش هایی از استان و الحاق آن به فارس رضایت دارند؟

اگر مردم آن مناطق راضی به اجرای این مصوبه هستند پس دلائل مخالفت آنها چیست؟

اگر طرح کارشناسی است چرا برای تصویب ، طرح به شورای عالی امنیت کشور رفته است؟

آیا این مسیر بهترین و کم هزینه ترین راه اتصال فارس به دریا محسوب می شود و راه دیگری برای این اتصال وجود ندارد ؟

 index

و …. ایشان پاسخ روشنی نداشت

بعد گفتم ما معتقدیم که راههای دیگری نیز وجود دارد اگر هدف اتصال فارس به دریاست باید برروی همه ایده ها کار شود .

سوال کردم مگر مسوولین شهرستان لامرد پیگیر این طرح نیستند؟ با پذیرفتن فرض شما آیا با این اتصال و دسترسی مستقیم فارس به دریا و منابع در آمدی حاصل از ایجاد بندر گاه و تامین دیگر امکانات و تجهیزات فوایدی برای لامرد دارد؟ و به تقویت نقش موثر لامرد و تضعیف جایگاه لارستان(و دیگر شهرستان های جنوب فارس) در جنوب استان  منجر نمی شود ؟

گفت البته که چنین فرضی محتمل است و یقینا جایگاه لامرد را در آینده تقویت خواهد کرد.

گفتم آنچه شما برای آینده احتمال می دهید ما امروز به آن یقین داشته و دلایل کافی داریم که مدیران لامرد در پوشش اتصال فارس به دریا اهداف کلان منطقه خود را دنبال می کنند و در آینده استان فارس از این اتصال بهره ای نخواهد برد . بدیهی است مردم لار و لارستان هیچ مخالفتی با پیشرفت بخش ها و شهرستان های همجوار ندارند اما در برابر هر ایده ای که بخواهد مانع پیشرفت و احقاق حقوق مردم کل منطقه باشد بی تفاوت نمی ماند و از مسیر قانونی نظرات خود را به گوش مدیران و مسوولان تصمیم گیر می رساند و آنچه که ما به آن رسیده ایم این است که :

* مدیران و مسوولان شهرستان لامرد برای رسیدن به اهداف منطقه ای و بلند مدت خود و کنار زدن رقیب اصلی (لارستان) به دلیل برخورداری از ظرفیت ها وپتانسیل های مناسب برای ارتقا و پیشرفت از هر وسیله ای استفاده می کنند که نمونه بارز آن مخالفت با ارتقای دو اداره این شهرستان بود که با محوریت نماینده وقت و لامردی الاصل شیراز و دیگران مسکوت ماند. (+)

* دیگری پیشنهاد طرح انتزاع حوزه انتخابیه لارستان با هدف تشکیل یک حوزه انتخابیه جدید( گراش ، خنج و قیر و کارزین ) بود که با هوشیاری مردم و مخالفت و تذکر جدی نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی (جناب دکتر جعفر پور) به یکی از وزرای دولت در صحن علنی مجلس از دستور کار خارج شد.

* طرح موضوع انتزاع لارستان از استان فارس و الحاق آن به استان هرمزگان که از سوی برخی چهره های متنفذ سیاسی آن مناطق مطرح شده نیز با همین هدف کنار زدن لارستان در معادلات آینده استان فارس می باشد .

مدیران ارشد استان و کشور باید به این نکته توجه داشته باشند که به فرموده مقام معظم رهبری وحدت و انسجام مردم این منطقه اعم از شیعه و سنی یک الگوی منحصر به فرد در تمام کشور است.

n00048761-r-b-004

مبادا با بعضی تصمیم های نادرست این وحدت و انسجام آسیب ببیند اینکه گفته می شود لارستان بزرگ حرف مردم لار نیست کلام رهبری فرزانه انقلاب است(+) که باید مدیران تصمیم گیر در این حوزه یکبار متن سخنرانی معظم له در سفر تاریخی به منطقه را مطالعه نمایند.

  05-eteraz-hormozgan

از دولت تدبیر و امید و شخص ریاست محترم جمهوری انتظار دارد دستور بررسی و بازنگری طرح را با هدف جلب اعتماد عمومی و احترام به نظر مردم و مسوولان این منطقه را صادر فرمایند و از استاندار محترم فارس و دیگر مدیران استان نیز انتظار می رود با نگاه عمیق تر به این موضوع نگاه کنند .

یادداشت از  : غلامرضا حامدپور

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۸:۰۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

67 Responses to “اتصال فارس به دریا یا تضعیف جایگاه لارستان و جنوب فارس؟”

  1. محمد گفت:

    لاری های حسود و تنگ چشم

  2. m گفت:

    لامرد==== نا مرد

  3. لامرد گفت:

    باز زیاده خواهی شما لاریا شروع شد؟

    همین کارا میکنین که همه بخش های تابعه میخوان ازتون جدا شن.

  4. مهرداد گفت:

    مگه الان چه جایگاهی داریم که بخواد تضعیف بشه؟!

  5. پارسیان گفت:

    شنیدم مردم محلی از الحاق به فارس کاملا راضی هستند و استقبال کرده اند ان شاالله مبارکشون باشه از یاد نبریم که یه روز فارس به دریا وصل بوده و حالا خود مردم روستاهای جدا شده هم راضی هستن پس به نظرشون احترام بذاریم. بهتره انقدر تنگ نظر نباشیم.

    • کوشکنار گفت:

      ما اهالی کوشکنارمخالف هستیم خواهان این هستیم واسه همیشه درهرمزگان بمانیم ……اقایاخانوم ل امردی که خودتون روپارسیانی جازدید خجالت بکشید#هرمزگان بیداراست

  6. محمد علی مصدق گفت:

    حق مردم خوب و فهیم لامرد است
    ما لارستانیها بهتره بریم خودمون پیشرفت کنیم نه اینکه از پیشرفت دیگران ناراحت شیم

  7. ناشناس گفت:

    بهتره الحاق شه.اینجوری تکبر لاریها یه کم میاد پایین.اینقدر نمیگن لاریهای خمو.بقیه دهاتی

  8. دهاتی غیور گفت:

    بهتره الحاق شه.اینجوری تکبر لاریها یه کم میاد پایین.اینقدر نمیگن لاریهای خمو.بقیه دهاتی

  9. بندر گفت:

    مسابقات فوتسال جام رمضان با حضور ۳۰ تیم در هفت گروه در شهرستان لامرد در حال برگزاری است.گفتنی است تیم روستای تازه الحاق یافته اکبری نیز در این مسابقات حضور دارد.

  10. لطيفي گفت:

    با زبون بي زبوني تهديد ميكنين!!! اونم تو مملكت امام خامنه اي؟ كسي مسئله امنيتي رو پيش اورد در اين رابطه به شدت باهاش برخورد ميشه، مردم اطراف لار به هيج وجه از به اصطلاح برادران لاري راضي نيستند، ما همه راضي به پيشرفت هركجا جز لار هستيم، چه جهرم چه لامرد، كلا هر منطقه اي كه تنگ نظر نبوده هميشه موفق بوده، رفتاراتون خيلي بده و نتايجش هم اينه، خوشنود باد هركجا جز لار

    • ناصر گفت:

      شما خودت را از اهالی محترم لطیفی معرفی می کنی در حالی که یقینا لطیفی را ندیده ای این در سایت های دیگر و مقالات قبلی نویسنده دنبال کرده ام

  11. لارستان بزرگ گفت:

    دلمان به حال مردم لامرد می سوزد،شدن بازیچه یه مشت آدم عقده ای، کینه توز سیاست مدار که جز به منافع خودشان به هیچ چیز دیگری فکر نمی کنند، باز هم دلمان می سوزد به حال فرهنگ مردم لامرد که با ارتقا شهرشان مثل شهر تازه شهرستان شده…….، هیچ تغییری نکرده،البته گفتم که مردم مقصر نیستند بازیچه شده اند،در هر حال ناگفته‌ها زیاد می باشد که خودتان می دانید که بوده اید،کجا بوده اید. و الان که هستید و کجا،اعتقتادتان چه بوده،الان چه هست. ولی بدانید با این طرز تفکر مسولانتان هیچ وقت پیشرفت نخواهید کرد،از خداوند منان هر آنچه را که صلاح می داند،خواستارم، یا علی،التماس دعا

    • بندر لامرد گفت:

      اون عزیزی که به نام لارستان بزرگ پیام داده باید بهت بگم که شما لازم نیست برای مردم لامرد دلسوزی کنید ما دلسوز زیاد داریم مسولینی داریم که مثل کوه پشت شهرشونو گرفتن شما کمی این دلسوزیها رو واسه شهر خودت انجام بده در ضمن یه نگاه به پیشرفت لامرد ولار تو سالهای اخیر کنی متوجه میشی که کجا به اوج رسیده و کجا داره درجا میزنه با ید بهتون بگم ما آرزوی ارتقا واسه همه جا میکنیم ولی دلیل نمیشه که خودمون یه جا بشینیم و ببینیم بقیه پیشرفت کنن و مثل شما اونوقت اونا رو بکوبیم با این ادبیاتی که داری به کار میبری واقعا پیداست چقدر از این خبر عصبانی شدی

  12. لارستانی گفت:

    تمامیه مصوبات که در دور آخر ریاست جمهوری احمدی نژاد به تصویب رسید (فرمانداریهای ویژه جهرم و فسا/اداره کل حمل و نقل وپایانه های جنوب کرمان /اداره کل فرهنگ و ارشاد زابل….) جز دو اداره کل مربوط به لارستان ….مسئولین بشتابید

  13. لارستانی گفت:

    مردم هرمزگان باید مثل مردم بوشهر برن پیش رهبر

  14. اکبر گفت:

    اگر فارس صاداراتی دارد از بندر شهید رجایی ووووو می تواند استفاده کند مگر اصفهان وحتی یزد وووو به دریا را دارد که این همه پسیشرفت دارند مسولان استان فارس کم کاری خود را با این مسایل ؛کم رنگ نکندوارامش را بهم نزنند

  15. ساسان گفت:

    ان منطقه حزه پارک حفاظت شده است. مگر تاکید مقام معظم رهبری به حفظ محیط زیست نیست. چگونه به خود اجازه می دهید که حرف رهبر را هم برای نفع خود زیر پا بگذارید ووووو

  16. همشهری گفت:

    لاریها. باید. با. ارتقای. بخشها. کنار. ایند. جون. در اینده. برای. استان. شدن. به. وجود. شهرستانهای. اطراف. خود. نیاز. دارند. هیچ. استانی. بدون. چندین. شهرستان. معنی. ومفهوم. ندارد. بنابرین. با. ارتقای. بخشهای. بزرگ. لارستلن. موافق. شویم. به. نفع. طرفین. است

  17. بندرلامرد گفت:

    رئیس شورای اکبری: مردم روستاهای الحاق شده به فارس کاملا راضی هستند
    رئیس شورای اسلامی روستای اکبری در واکنش به سخنان مقامات ارشد هرمزگان، گفت: هیچ‌کدام از مردم روستاهای الحاق یافته به فارس ناراضی نیستند و سخنان مطرح شده، نادرست است.
    شیرازه – محمد یگانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لامرد در واکنش به برخی سخنان مسئولان ارشد استان هرمزگان مبنی بر اینکه مردم پنج روستای الحاق یافته به استان فارس از این موضوع بسیار ناراضی هستند، اظهار داشت: هیچ‌کدام از مردم روستاهای الحاق یافته به استان فارس ناراضی نیستند و تمام سخنان این مقامات ناصحیح است.

    وی افزود: تاکنون هیچ‌گونه درگیری یا تنشی در این پنج روستا گزارش نشده است.

    رئیس شورای اسلامی روستای اکبری با بیان اینکه احتمال دارد این سخنان خلاف واقع را برخی مخالفان این مصوبه در بخش کوشکنار و پارسیان القا کرده باشند، تصریح کرد: در حالی که مردم فهیم و آینده‌نگر روستاهای اکبری، فارسی، سروباش، تنبو جنوبی و تنبو شمالی از الحاق به استان فارس خرسندند، اما برخی افراد فکر می‌کنند نماینده تمام مردم استان هرمزگان هستند و نمی‌خواهند شاهد پیشرفت، عمران و آبادانی این پنج روستا باشند.

    یگانه اضافه کرد: جدای از روستاهای الحاقی، ما معتقدیم که مردم کوشکنار که ۳ هزار نفر جمعیت دارد، حداقل ۲ هزار نفر آنان خواستار الحاق تمام این بخش به استان فارس از طریق شهرستان لامرد هستند که در همین زمینه تاکنون دو طومار نیز به وزیر کشور نوشته‌اند.

    این مسئول در پایان با اشاره به سفر وزیر اطلاعات به زادگاهش شهرستان لامرد نیز بیان داشت: در این سفر و در جشن بزرگ عید غدیرخم، مردم پنج روستای الحاق یافته به استان فارس حضوری باشکوه در مصلی الغدیر مسجد جامع شهر لامرد داشتند و ضمن دیدار با وزیر اطلاعات، مراتب تقدیر خود از دولت یازدهم را اعلام کردند.

  18. مهدی آبنوس گفت:

    سلام یه باره بگید کشور لامرد تمام
    کارشون شده تجاوز به خاک دیگران

    • ساحل فارس گفت:

      نه بالا تجاوز به خاك ديگران ،،، بيرم كه يادتون نرفته كه جزء لامرد بود و شما ها غصبش كرديد البته تا به امروز شما ديگه خواهشا از تجاوز حرفى نزنيد در ضمن اين بخشهايى كه ميگى تجاوز كرديم روزى واسه استان فارس بوده و در حقيقت فارس داره اونا رو باز پس ميگيره اگه به عنوان يه فارسى همكارى نميكنيد لااقل از اين حرفهاى صد من يه قاز هم نزنيد

  19. ساحل فارس گفت:

    اگر لامرد باعث شد كه ادارات كل شما لغو بشه دليلش روشنه چون بدون هيچ منطق و كار كارشناسى شده بايد لامرد ميومد زير نظر لار در حالى كه لار صلاحيت اون ادارات كل رو نداشت ولى شما چرا مخالف اين الحاق هستيد در حالى كه اين اراضى ربطى به شما ندارند و حتى لار هم نميخواد بياد زير نظر لامرد لاريها در حالى لامرد رو متهم ميكنن به تجاوز كه لامرديها تا به حال به اراضى هيچ شهرى تجاوز نكردند و نه منابع مالى و خدادادى منطقه اى رو به نام خودشون مصادره ولى در عوض دولت مهر رو از لامرد گرفت پالايشگاه رو از لامرد بردند و حتى همين لاريها بيرم رو از لامرد جدا كردند چرا در مقابل اين ٣تجاوز تاريخى سكوت ميكنيد ولى وقتى استان فارس ميخواد اراضى سالهاى دور متعلق به خودشو باز پس بگيره اين همه در بوق وكرنا ميكنيد كه اين تجاوز است زمين خواريست حق خوريست فلان است و بهمان است خودتون هم خوب ميدونيد كه اين كارا ره به جايى نميبره شما داريد سر گورى ضجه ميزنيد كه مرده اى توش نيست

  20. لارستان بزرگ گفت:

    قابل توجه بندر لامرد،شما اگه خواستار پیشرفت همه شهرستان ها بودید،مسولان به اصطلاح دلسوزتان برای پیشرفت دیگر شهرستان ها سنگ اندازی وحسادت نمی کردند،در ضمن تجاوز به خاک استانی دیگر به نظر شما بهش میگن پیشرفت،که مضحک وخنده داره،معنای حق الناس را هم فراموش کرده اید که گناهی بس بزرگ و نابخشودنی است،یا علی،التماس دعا

    • طاها حیاتی گفت:

      لارستان بزرگ شما که معنی تجاوز رو خوب میدونی چرا چندین ساله که که خودتون رو از این گناه بزرگ و نا بخشودنی به قول خودت حق الناس آزاد نمیکنید, من نمیدونم زمانی که بیرم رو گرفتید حق الناس نبود وشاید معنی حق الناس عوض شده آخه نون خوری به نرخ روز تا کی

  21. ساحل فارس گفت:

    اگه لامرد باعث شدكه ادارات كل شما لغو بشه دليلش روشنه بدون هيچ منطق و كار كارشناسى شده بايد لامرد ميومد زير نظر لار در حالى كه لار صلاحيت اون ادارات رو نداشت ولى شما چرا بى دليل مخالف الحاق هستيد در حالى كه اين اراضى ربطى به شما نداره و نه حتى لار مياد زير نظر لامرد لاريها در حالى لامرد رو متجاوز ميخونن كه تا به حال لامرد نه به اراضى شهرى دست اندازى كرده و نه منابع مالى و خدادادى منطقه اى رو به نام خودش مصادره ولى در عوض شما لاريها بيرم رو از لامرد جدا كرديد و حتى در ظلمى آشكار مسوولين وقت كشورى يك شبه پالايشگاه رو از لامرد به مهر انتقال دادند چرا در مقابل اين ٢تجاوز آشكار سكوت ميكنيد ولى وقتى استان فارس ميخواد اراضى سالهاى دور خودش باز پس بگيره اين همه جو گير ميشيد خودتون هم ميدونيد كه اين كارها ره به جايى نميبره و سر اين گورى كه ضجه ميزنيد مرده اى توش نيست

  22. ناشناس گفت:

    سوال مهمی که ذهنم را تسخیر کرده این است چرا مردم اصیل وواقعی منطقه با استیلای لامرد بر منطقه راضی نیستند چه شیعه وچه سنی چرا مردم غرب هرمزگان نمیخواهند لامرد بر انها برتری یابد همه چیز بر میگردد به اختلاف فرهنگ در فرهنگ لامرد مهم هدف است لذا با هر وسیله‌ای تکرار می کنم با هر وسیله‌ای می شود به هدف رسید هر چند رضای خدا در ان نباشد ولی مردم اصیل ومومن منطقه چه شیعه و چه سنی عقیده دارند برای رسیدن به هدف نباید از وسیله ای استفاده کرد که باعث خشم خدا شود این اختلاف فرهنگ باعث شده مردم از انها دوری بجویند ومشکلی با لاریها ندارند همچنان که تا حالا نداشته اند

  23. ناشناس گفت:

    من پیشنهاد میکنم از مردم غرب هرمزگان نظر سنجی شود که دوست دارند زیر نظر لار قرار بگیرند یا لامرد برای اینکه فارس به دریا وصل شود معلوم می شود ناراحتی مردم انجا از چیست

    • طاها حیاتی گفت:

      مردم غرب هرمزگاااااااان. بابا چرا اینقدر بزگش میکنیت یه ۴ تا روستان که اونم ۲۰دقیقه با ما فاصله دارن که اونم میخواد بیاد زیر نظر فارس ولی مثلی خیلی اشتهای شما زیاده که نظر به کل غرب هرمزگان داری خدا به خیر کنه

  24. بندر لامرد گفت:

    هر وقت این اخبار های مربوط به لامردی ها رو میخونم نمیدونم چرا ناخودآگاه یاد تجاوزگری های اسرائیل میفتم!!!

    • طاها حیاتی گفت:

      اسراییل خوب اومدی خخخخخ ما اسراییل شما آدم خوبه ولی چرا به اسم بقیه پیام میزاری خیلی تابلو بودی لاری ضایع

    • گلشن گفت:

      واقعا همینه…تجاوزگری تجاوزگریه…چه از نوع خارجیش چه از نوع داخلیش و هم وطن به هموطن…لامردی ها حواستون باشه بیرم که هیچ خودتون و اطرافتون هم جز لارستان بپرسید پس حرف های احمقانه ممنوع

  25. بندر لامرد گفت:

    بله عزیزم به عمد اومدم از بندر لامرد استفاده کردم تا متوجت کنم کار لامردیا با شهرک سازی های اسرائیل تو اراضی فلسطین فرقی نداره…شما ها که اینقد خیر تشریف دارین و میخواین پنج روستا رو آباد کنین خب بیاین پول بدین چرا دست به دزدی اراضی میزنین؟ فرض دوم اینکه میخواین به دریا دسترسی داشته باشین؟ خب بیاین و جزئی از استان هرمزگان بشین ای لامردی ضایع!!! ای ناقلا!!! ینی خوشم میاد به هر نحو ممکن میخواین استان بشین ینی کلا براتون هدف وسیله رو توجیه میکنه!!! ای ضایع!

  26. ببننددرر لامرد گفت:

    بله عزیزم به عمد اومدم از بندر لامرد استفاده کردم تا متوجت کنم کار لامردیا با شهرک سازی های اسرائیل تو اراضی فلسطین فرقی نداره…شما ها که اینقد خیر تشریف دارین و میخواین پنج روستا رو آباد کنین خب بیاین پول بدین چرا دست به دزدی اراضی میزنین؟ فرض دوم اینکه میخواین به دریا دسترسی داشته باشین؟ خب بیاین و جزئی از استان هرمزگان بشین ای لامردی ضایع!!! ای ناقلا!!! ینی خوشم میاد به هر نحو ممکن میخواین استان بشین ینی کلا براتون هدف وسیله رو توجیه میکنه!!! ای ضایع!

  27. ببننددرر لامرد گفت:

    قابل توجه لامردیا که میگن بیرم واس اونا بوده یادتون باشه کلا شما و اطراف شما واس ما بوده اینقد احساسی و پر حرارت حرف نزنین کمی هم از قوه عقلیه تون بهره ببرین

  28. ببننددرر لامرد گفت:

    خطاب به شما لامردیا گوش بدید!
    یادتون باشه هر هایی یه هویی داره…زمانی با پیشرفت قانونی بدون تجاوزگری و حلال لارستان مقابله کردین..همون ادارات کل..حالا نوبت ماست که با خواسته نا بحق شما و تجاوزگری شما و کار حرام شما و غیر کارشناسی شما مقابله و آگاهی رسانی کنیم…

  29. لارستان بزرگ گفت:

    الحاق روستاهای گاوبندی به لامرد انجام شده است و اجرایی شده است و دعواهای استاندار هرمزگان و فارس هم جنگ زرگری است ….لازم بذکر است که الحاق لامرد به خلیج فارس مهر جدا نشدنی لامرد از بدنه فارس بر پیشانی این منطقه است چون دیگر فارس به هیچ وجه راضی نخواهد شد که باز حوزه ساحلی را از دست بدهد! پس نگران تشکیل استانی به مرکزیت لامرد نباشیم ولی تلاش کنیم زیرساختهای لارستان را قوی کنیم نه فقط حرف بزنیم! که چشم کسی آب نمی خورد با این وضع درونی شهر و اختلافات داخلی آبی بتوان گرم کرد! )

    • جاسم گفت:

      اتفاقا بلعکس…کافیه لامرد بتونه به دریا دسترسی پیدا کنه تا بتونه منطقه آزاد بشه…همین امر سبب تقویت جایگاه لامرد در فارس به عنوان شهری بندری میشه و این خودش کافیه تا با پیگیری های بعدیشون بتونن استان ساحلی به مرکزیت لامرد رو بوجود بیارن…حواس ها جمع باشه که لامردی ها چقدر در بدنه دولت نفوذ دارن و البته پسر ایشون نماینده لامرد در مجلسه و به همه اینها باید این رو هم اضافه کرد که چند تن از نماینده مردم شیراز در مجلس لامردی اند!!!! پس با این حساب اصلا این حرفو نزنید که قرار نیست لامرد استان بشه…با نگاهی عمیقتر ماجرا رو پیگیر باشین

  30. محسن گفت:

    منطق مخالفين الحاق !
    ————————–
    در چند روز گذشته كه موضوع الحاق پنج روستاي غرب شهرستان پارسيان موضوع مصوبه شوراي عالي امنيت ملي كشور مجددا مطرح گرديده است شاهد اظهار نظرهاي مخالفين اين طرح كه عموما از مسؤلين بلند پايه استان هرمزگان و بخشي از نمايندگان اين استان و در موردي نيز فرماندار شهرستان پارسيان كه عموما بصورت فايل هاي صوتي در محيط مجازي بين كاربران دست به دست مي شود ، هستيم.
    اظهار نظرها كه بصورت سخنراني در جمع مردم به ظاهر معترض به اين مصوبه ايراد شده ،عموما حاوي مطالب تحريك كننده ، توهين وسخنان سخيفي است كه هر شنونده اي را به فكر وا مي دارد كه پس از گذشت سه دهه از انقلاب شكوهمند اسلامي كه زير بناي آن اخلاق حسنه اسلامي است متأسفانه شاهد اين نوع ادبيات و اظهار نظرهاي احساسي و عاري از عقلانيت هستيم!!!
    مخالفيني كه به لحاظ موقعيت اداري و سياسي وظيفه دارند تنها تابع مصوبات دستگاه هاي عالي نظام باشند و در مسير وحدت جامعه و مردم حركت نمايند .
    طرح چنين اظهاراتي در مناطق مرزي كشور كه تركيبي از برادران و خواهران سني و شيعه مذهب سال ها با مودت و حسن همجواري در كنار هم زندگي كرده اند و با شهرستان همجوار خود ( لامرد) بهترين مراوده و معاشرت داشته اند ، جاي تأسف و تعجب دارد!!!!
    به كار بردن كلمات بسيار ناپسند ( حراميان) ( دزدان) از سوي استاندار هرمزگان خطاب به مسؤلين خدوم شهرستان لامرد كه بنا به وظيفه قانوني خود جهت ديدار با مردم روستاهاي الحاق شده به آنجا سفر كرده و مورد اهانت عده اي آشوب طلب احساسي نيز واقع شده اند جاي تأسف دارد .
    در جاي ديگري فايلي از سخنراني روحاني بلندپايه اي كه نماينده مردم شريف شهرستان هاي شرق هرمزگان ( ميناب و رودان) است در اختيار كاربران قرار گرفته است كه در اين سخنان كوتاه مردم را به واكنش غير قانوني نسبت به اين مصوبه ملي تشويق مي نمايد !
    در سخناني كوتاه نيز فرماندار پارسيان در جمع مردم روستاهاي مذكور عنوان مي نمايد كه در صورت تصويب طرح من پيشاپيش شما جلو اين ها مي ايستم !!!
    به نظر ميرسد به زبان آوردن چنين سخنان مهيج و تحريك كننده اي مي تواند دامنه التهابات بوجود آمده را گسترش داده و وحدت و همدلي جامعه را هدف قرار دهد.
    سؤالي كه به ذهن هر انسان دلسوزي خطور مي كند اين كه درصورت مخالفت واقعي مردم به مصوبه مورد اشاره وظيفه مسؤليني كه از آنان نام بوده شد ، انعكاس نظرات مردم به مقامات مافوق مي باشد ويا ايراد سخنان اهانت آميز و ناصواب ؟!!!
    اين نوع برخورد خارج از عرف قانوني نشان مي دهد مسؤلين مذكور خود نيز به قانوني بودن مصوبه الحاق اعتقاد دارند ، اما حاضر به پذيرش قانون نمي باشند!!!
    روستاهاي الحاق شده به طرح ، جزء خاك كشور جمهوري اسلامي است و خود نظام براساس اختيار حاكميتي تغييراتي در تقسيمات كشوري آن ايجاد نموده است .
    برخي از اين مسؤلين به گونه اظهار نظر نموده اند كه گويي اين نقطه توسط دشمني خارجي مورد تعرض واقع شده است و عنوان نموده اند تا من هستم اجازه نميدهم يك وجب از خاك هرمزگان گرفته شود!!!
    با نگاهي به اين اظهارات غير مسؤلانه متوجه ميشويم ( مخالفين الحاق) هيچ محمل قانوني جهت مخالفت خود ندارند و بنا دارند با غوغا سالاري و تحريك مردم جلو مصوبه ابلاغي دولت بگيرند.
    ضروري است وزير محترم كشور و ساير مسؤلان بلند پايه دخيل در موضوع ضمن دخالت و اقدام قاطع و ضمن تذكر و برخورد جدي با مسؤلان خاطي هرمزگان مانع از ايجاد فتنه اي تازه در مناطق مرزي و همجوار با شهرستان ارزشمدار لامرد گردند تا ضمن اجراي مصوبه ، مردم شهرستان هاي جنوبي استان فارس وپارسيان از بركات اين طرح منتفع گردند.
    همانگونه كه همگان مستحضرند اجراي اين مصوبه و اهتمام دولت خدمتگزار به سرمايه گذاري در اين طرح موجب شكوفايي اقتصادي و ايجاد اشتغال در اين منطقه محروم خواهد شد.
    الحاق ، مخالفيني نيز در داخل استان دارد كه انگيزه مخالفت آنان صرفا براساس توهمات گذشته اي است كه به اشتباه شكل گرفته است ، لار كه تا كنون و با پيگيري هاي به عمل آمده از سوي مسؤلان آن شهرستان از اجراي مقصود خويش مبني بر استان شدن مأيوس گرديده ، با بهانه قرار دادن تصوري واهي مبني بر طرح موضوع استان شدن لامرد در آينده ، به مخالفت با اين طرح پرداخته است ودر يك مورد در نشريه ميلاد لارستان به شماره ٩٥٥ در نوشتاري اين اقدام را ( عمل مؤذيانه لامردي ها ) تعبير نموده كه قصد دارند طرح استان شدن لار را تضعيف نمايند ، فارغ از اين كه اين دست يابي به دريا موجب شكوفايي اقتصادي كل استان فارس و لار نيز خواهد شد .
    با بررسي اجمالي ديدگاه مخالفان طرح به روشني در مي يابيم كه اين مخالفت ها ناشي كه از برداشت غلط ، مغرضانه و ناخير خواهانه نسبت به مردمي است كه در سخت ترين شرايط محيطي و معيشتي واقع گرديده اند و امروز چشم اميدشان به اقدام كارشناسي دولت جمهوري اسلامي است تا با عملي كردن مصوبه و سرمايه گذاري دراين طرح مقدمات خروج از ركود اقتصادي و بحران بيكاري در اين منطقه محروم فراهم سازد.
    سيد عباس علوي

  31. لارستان بزرگ.... گفت:

    لامرد باید از لار و اوز درس بگیرد.

    سال ۱۳۱۶ شهرستان لار تاسیس شده و یکی از قدیمی ترین شهرستان های ایران محسوب می شود. مردم لارستان با اینکه قدمت،فرهنگ شهرنشینی،سواد و تمدن دیرینه ای داشتند هیچگاه مدعی مالکیت ساحل و دریا نبودند ،در دوران خشکسالی و قحطی به هیچ شهر و دیاری حمله نکردند بلکه با مهاجرت خود به سواحل ، آنجا را آباد کردند. لاری ها ، اوزی ها ،خنجی و گله داری ها خود به بندرعباس آمدند بدون آنکه آن را تصرف یا مدعی دریا شوند. آنان تاثیر بزرگی بر رشد فرهنگ و توسعه بندرعباس گذاشتند و نامهای ماندگاری از آنان به عنوان شهروندان بندرعباسی بر جای ماند. اگر حق باشد دریا به لار تعلق می گیرد نه لامردی که سال ۶۸ شهر شده و بعدها شهرستان ،آنهم به مدد لابی گری و …تاریخ و هویت لارستانی ها با بندرعباس و فرهنگش گره خورده نه با دریا و اسکله …..اگر مردمانی نیت خیر و خدمت داشته باشند ادعای مالکیت حریم دیگری را نمی کنند . لامردی ها باید از لارستانی ها درس بگیرند نه اینکه چون فرزندی لوس و ننر برای امتیازگیری در بغل قدرت و حکومت از زور و زد و بند بهره گیرند.(عباس ایل زاده)

  32. کارمند. از. مهر گفت:

    من کاری. به. قضیه. اخیر. لامرد. ندارم. ولی. می. دانم. که. مسولین. وفعالین. اجتماعی. در. لار. خیلی. تنگ. نظر. ومخالفین. ارتقا. وپیشرفت. بخشهای. لار. هستند. به. خصوص. در مورد بخش. اوز. که. زمانیکه. در دولت. قبل. کار. ارتقای ان. در استانداری. مطرح. سد. گروهی. از. اصلاح. طلبان. لاری. همراه. با. دکتر. معروفشان. برای. مخالفت با ارتقای. این بخش. قدیمی. با. اتوبوس. به. شیراز. رفتند. ومنطقه. را. تهدید به. نا. امنی. کردن. اخد.

    • محسن گفت:

      خب عزیز دل برادر پیشرفت که به تجزیه نیست فرض کن این استدلال شما شهروند مهری درست باشه که با جدا شدن و تجربه شدن یک بخش اون منطقه به شکوفایی میرسه خب با این استدلال پس کردهای ایران و عراق حق دارن از کشورشون جدا بشن و پیشرفت مد نظر خودشون رو داشته باشن..اینقدر هم مردم لار رو به تنگ نظری متهم نکن که مطمئن همین خود مهر اگه قرار باشه تیکه ای از اون جدا بشه صداتون گوش فلک رو کر میکنه..اتفاقا لارستان زیادی بخشنده بوده که خنج و لامرد و گراش و بندر لنگه و…گذاشت ازش جدا بشن..اینقدر احساسی هم صحبت نکنین مردم لارستان با بی قانونی مخالفن نه اینکه تنگ نظر باشن

    • محسن گفت:

      اگه ما بیایم مهر و با آگاهی سازی چندتا از بخش های مهر اونا رو به جدا شدن از مهر تشویق کنیم جوری که شرایط قانونی شهرستان شدن رو هم نداشته باشن شما با این موضوع چجوری برخورد میکنی؟؟؟ شاید بشه انگ بی ربط تنگ نظری رو هم به شما زد…در سایه اتحاده که پیشرفت حاصل میشه نه تجزیه…لارستان بخشنده ترین بوده که اجازه مستقل شدن لامرد و خنج و گراش و لنگه و…رو داده.حفظ اتحاد با بخیل بودن متفاوته که اگه نیست شما هم اجازه بدین تک تک بخش هاتون ازتون جدا بشن

  33. محمدرضا گفت:

    لارستان اجازه ندار اونا جدا بشن …اونا خودشون جدا شدن..

  34. لارستلن کهن گفت:

    بابا جمع کنید این دهات نامرد رو

    • ساحل فارس گفت:

      شما اول اسم شهر خودتو درست بنويس بعد در مورد بقيه اظهار نظر بفرما توهين و افترا كار شماست كسى كه شكست ميخوره راهى جز توهين و بى حرمتى به طرف مقابلشو نداره

  35. علی گفت:

    سلام دوستان سر خودتون رو درد نیارید این مساله تمام شده است توسط شورای امنیت کشور ودو دولت و رهبری تصویب شده ومنغعتش به تمام استان بخصوص تجار میرسه خاک هرمزگان وفارس نداره همه جا خاک این مملکته وحکومت میتونه درش دخل وتصرف کنه مردم ومسوولین باید تابع باشن چطوره زمانی که جنگ شد ما نمیرفتیم جنگ میگفتیم خاک خوزستانه به ما چه اینطور نیست دوستان همین چند سال قبل قسمتهایی ازفارس جدا شد وبه کرمان متصل شد .اینجا هم منطقه ای به وسعت ۱۰۰ کیلومتر مربع هست با ۶ کیلومتر ساحل که هرکزگان بیش از از ۵۰۰ کیلومتر اون رو سالها دردست داشته تاحالا چکار کرده ساحل نشیناش یه راه درست ندارن ازاینا بگذریم همین چند روستا بیش از ۵ ساله گه صحبت الحاق بفارسه اگه میخاستن نظر مردم رو به خودشون جلب کنن میرفتن عمران وآبادی میکردن برید ببینید توهمین ۵ سال آیا کاری براشون کردن.

  36. ناشناس گفت:

    من می خوام از نقشه لامردی ها که حداقل از سال ۸۵ دنبالشن پرده بردارم که یه لامردی اون رو لو داد .
    یکشنبه ۵ فروردین۱۳۸۶ ساعت: ۹:۴۷توسط:عبدالهي
    با عرض سلام و خسته نباشيد و با آروزي توفيق و سعادتمندي همه شما عزيزان يك خبر خوبي در اول عيد براي ما لامرديها پخش شد دوست دارم به شما هم بگويم بزودي شاهد تعيين جلسه كميسيون هاي مجلس مبني بر تأييد استان پارسيان به مركزيت شهرستان لامرد مي باشد . شهرستانهاي آن هم عبارتند از خنج – لامرد – مهر – بندرگاوبندي – كنگان – بندر دير – و شهرستان ويژه عسلويه – كه به مركزيت لامرد مي باشد . با پيگيريهاي دكتر سيد محمود علوي كميسيون برنامه ريزي تلفيقي مجلس اين پيشنهاد را تصويب كرده است در آخرين جلسه سال ۸۵ هيات دولت هم توسط وزارت كشور مطرح شده كه با تأئيد وزير نفت و رئيس جمهور همراه بوده است و قرار است بعد از تعطيلات در مجلس در مورد آن به بحث بپردازند . دلايل كه در ذيل قيد مي گردد عوامل اين تصميم بوده است . وجود پالايشگاههاي گاز پارسيان ۱ و ۲ در شهرستان هاي مهر و لامرد – كارخانه در دست احداث آلومينيوم لامرد – مجتمع فولاد لامرد – كارخانه در دست افتتاح سيمان لامرد ( پيشرفته ترين كارخانه سيمان خاور ميانه ) – وجود بيش از ۱۰۵ چاه گاز در مناطق عملياتي تابناك – تراكمه – هما – شانول – وراوي – همجواري با خليج هميشه فارس – زبان و فرهنگ مشترك اين منطقه – و….. در ضمن زمين استانداري هم خريداري شده و قراره در خردادماه پيمانكار آن مشخص بشه ….
    در این بین فقط شهرستان كنگان معترض بوده است . كه با مساعدتهاي انجام شده و با مصالحه بوجود آمده در جلسه اي بين آقايان حياتي نماينده لامرد و مهر – قيصر صالحي نماينده دير و كنگان . دكتر علوي رئيس عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران – سيد عبدالواحد موسوي لاري – دكتر حمزه شكيبب ( لامردي ) عضو شوراي شهر تهران – دكتر قادري (لامرد ) شهردار شيراز – و جمعي از نخبگان سه شهرستان رضايت طرفين جلب گرديده است و طبق شنيده ها قرار است كارخانه مواد غذايي پارسيان كه به وسيله چند سرمايه دار لامردي قرار شد در لامرد كلنگ زني شود در كنگان به بهره برداري برسد .
    پس با اين اوصاف — استان لارستان ** به زعم شما **‌ يعني رويا و رويا و روياي خاموش شده .. اميدوارم كه با آرزوهايتان زندگي كنيد نه با رؤياهايتان .. خيلي از مواردي كه نتوانستم بگم به محرمانه بودن مطالب مي باشد ….. با سپاس – يكي از لامرديهاي وزارت كشور در تهران ….

    • مهر گفت:

      یعنی حتمااا ما مهری ها حاضر میشیم بیایم زیر نظر شما لامردی هااااااا حتماااا کلی زور زدیم از شما جدا شیم حالا بیایم تحت مرکزیت شما کور خوندین

  37. فداغی گفت:

    اگه فداغ هم زیرمجموعه لامرد بشه ما خیلی خوشحال میشیم.تا حالا هیچ نفعی از لار و گراش ندیدیم.در صورتی که لامرد روز به روز در حال پیشرفت هست.به زیرمجموعه هاش هم خوب می رسه

  38. میری گفت:

    رئیس دادگستری لامرد:
    محدوده الحاقی به استان فارس در حوزه قضایی لامرد است
    شناسه خبر: ۱۱۱۳۹۴۸ سرویس: استانها
    ۰۴ تير ۱۳۹۵ – ۱۶:۱۸
    الحاق فارس به دریا
    رئیس دادگستری لامرد گفت: محدوده الحاق براساس مصوبات جز حوزه قضایی شهرستان لامرد به حساب می‌آید.

    به گزارش خبرگزاری تسنیم از لامرد، حجت‌الاسلام محمد امین غفاری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های این شهرستان به ارائه گزارش عملکرد یک سال گذشته دستگاه قضایی لامرد پرداخت و اظهار داشت: دادگستری شهرستان لامرد در سه حوزه پیشگیری، رسیدگی و اجرا در سال گذشته ۷ هزار و ۵۰۰ پرونده را مورد بررسی قرار داد.

    وی با اشاره به راه‌اندازی ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در جریان برگزاری دو انتخابات مهم مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در سال گذشته افزود: در این زمینه ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در دادگستری لامرد راه‌اندازی شد و کمیته‌های تخصصی شکل گرفت و در ادامه نیز انتخابات سالم و بدون حاشیه برگزار شد.

    رئیس دادگستری لامرد در مورد حوزه عملکرد اداره ثبت اسناد و املاک لامرد گفت: در سال گذشته ۲ هزار و ۲۴۶ سند در لامرد صادر شده است.

    غفاری عنوان کرد: در سال گذشته ۱۰۳۶ مورد ازدواج در شهرستان لامرد انجام شد و از سوی دیگر ۳۵۱ پرونده طلاق نیز تشکیل شد که می‌توان گفت ۳۰ درصد به طلاق منجر شده است.

    وی خاطرنشان کرد: از رئیس کل دادگستری استان فارس تشکر می‌کنم که به صورت انقلابی و قانونی و نگاه قانون مدارانه نسبت به موضوع الحاق ۵ روستای استان هرمزگان به استان فارس واکنش نشان دادند.

    رئیس دادگستری لامرد بیان کرد: دستگاه قضایی شهرستان لامرد با توجه به مصوبات استان فارس و ابلاغ این مصوبات، محدوده الحاق را به عنوان یکی از محدوده‌های قانونی در حوزه عملکرد خود می‌داند و تا امروز که مصوبات از طریق شورای تامین استان فارس به ما ابلاغ شده است این مناطق جزو حوزه قضایی شهرستان لامرد است.

    وی گفت: کسانی که در این حوزه هستند باید برای مراجعات قضایی خود به شهرستان لامرد مراجعه کنند و نیروی انتظامی نیز ماموریت‌های خود را در این حوزه با تدبیر، درایت و خوش خلقی انجام می‌دهد.

    انتهای پیام/
    R41382/P41470
    http://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/04/04/1113948/%D9%85%D8%AD%D8%AF%D9%88%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%84%D8%AD%D8%A7%D9%82%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D9%82%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

  39. علی گفت:

    چرا کسی فکری برای بیابان زدایی نمیکند حداقل بذارن زمین بایر به باغشهری تبدیل بشن جای تفریح مردم لار کجاست ورودی لار چقدر نازیباست حمایت همگانی از باغشهری لارستان خشک و بایر

  40. علی گفت:

    چطور ادعای استان شدن داریم باغشهری ها به زیبایی و وسعت لارستان کمک میکند استان شدن مستلزم وسعت مساحت هست چرا زمینهای جنب کوره بنی زمانی به محدوده شهر وارد نمیکنند

  41. نادر گفت:

    در طرح جامع شهر لار چرا زمینهای اول شهرقدیم جنب کشتارگاه و کوره بنی زمانی وارد محدوده شهری نیست مگر کمبود زمین و به تبع ان گرانی قیمت زمین را نمیبینید

  42. اکبری گفت:

    یکی از راههای ارزان شدن زمین به محدوده شهری اضافه کردن زمینهای نزدیک لار هست مانند زمین کنار کوره بنی زمانی مقابل ترمینال بیام گوهر

  43. اکبری گفت:

    زمین نزدیک کشتارگاه چرا جز محدوده شهر نیست لطفا در میلاد تیتر بزنید

  44. اکبری گفت:

    زمین نزدیک کشتارگاه جز محدوده شهر نیست لطفا در میلاد تیتر بزنید

  45. محمد حسن مصدق گفت:

    اگه ما لاریها تعصب داشتیم به جای خرید ملک و زمین در شیراز این پول ها را صرف عمران و ابادانی و خرید در شهر خودمان میکردیم .

  46. محمد گفت:

    آقای یا خانم ساحل فارس اگه افترا بقول شما کار ماست لابد تجاوزگری به حق و حقوق و اراضی همسایه هم کار همیشگی شماست استان شدن به هر قیمت ممکن؟؟ حتی به قیمت زیر پا گذاشتن حق الناس؟ الله اکبر!

  47. ناشناس گفت:

    لامرد هنوز که هنوزه دهاته

  48. ناشناس گفت:

    دلتون به افرادی که تو تهرونند خوش نکنید اگر مقام معظم رهبری بفهمه برشون میداره

  49. ناشناس گفت:

    رو پای خودتو ن وایسید

  50. ناشناس گفت:

    لاریها اگر حسود بودند شماها را از دست نمی دادند

    • جوان گفت:

      لاریها خیلی خیلی حسودن.به خاطر همین هیچ شهر و روستایی دوست نداره جز لار بشه.ما که هیچ خیری از لاریها ندیدیم.

  51. ناشناس گفت:

    جوان جون تو لیاقت نداری که بیائی زیر چتر لارلارستان هم افرادی مثل تو وامثال تو نمیخواهد

  52. جوان گفت:

    پس خداراشکر که لیاقتش را ندارم.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین